Archief - Lage FPS op sterke PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private_BE

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik heb net mijn systeem aangepast voor Battlefield 3 te kunnen spelen, dit lukt zeer goed op High settings.

Omdat BF3 zowat een van de zwaarste games is ben ik ook FSX weer gaan installeren (voor mijn vader). Enigste probleem is dat FSX amper 20 fps haalt met de settings op high.

Ik vind dit zeer vreemd omdat de graphics er toch niet zo schoon uit zien als bij veel andere games die wel soepel spelen.

Mijn configuratie is nochtans voldoende:
- Win7 64-bit
- AMD Athlon II X3 4335 2,90 GHz
- 8 GB DDR3 ram
- GTX 560ti oc 1gb DDR5

Toch een degelijke computer zeker om FS X op ultra te spelen (althans dat dacht ik)...

Heeft iemand een idee hoe dit komt, want ik vind het toch maar vreemd.

Private_BE

Legacy Member
Eagle-Eye zei:
Beide Service Packs al geïnstalleerd?

Ja, die staan er allebei op en geen enkele verbetering. Ik vind dit toch niet normaal. Want persoonlijk trekt de grond grotendeels op niks.

Mijn vader is kwaad op mij als ik dit zeg, maar toch is de grond grotendeels wat vakjes en is google maps zelfs beter :p

Eagle-Eye

Legacy Member
Hmm, vreemd inderdaad.

Persoonlijk zou ik tevreden zijn met 20 FPS in een FS (meer heb je volgens mij niet nodig eigenlijk), maar als de graphics ook niet meewillen, dan is er waarschijnlijk meer mis. Zijn jouw graphics ongeveer gelijkbaar met deze screenshots?

Het is wel bekend dat FSX niet helemaal geoptimaliseerd is, jammer genoeg. Sommigen zeggen zelfs dat het beter draait op een low-end kaart, vergeleken bij een high-end kaart. In hoeverre dat waar is, weet ik helaas niet.

Ook iets wat kan helpen bij sommigen, is een beetje testen met de FPS Limiter in het spel. Zet die eens locked op 15, 30, 50, unlimited en kijk of dat een invloed heeft op je gemiddelde FPS?

jaguarke

Legacy Member
wat ik me nog kan herinneren is dat je automatische density generation (staan wat opties onder) best niet te hoog zet; extra voertuigen, gebouwen, bomen op het scherm vreten CPU en kunnen voor FPS drops zorgen.

beste wat je kan doen is alles op low beginnen en FPS meten, en dan langzaam de sliders opvoeren. Je zal sowieso compromissen moeten maken :)

Kurtis

Legacy Member
FSX is nog steeds een pc belastend spel. Het belast je volledig systeem,cpu,gpu,ram, niets blijft gespaard.
in scenery - autogen density bepaal je het aantal 3D objecten zoals de huizen en bomen en dit is inderdaad zeer belastend voor je syteem.Als je die uitschakelt krijg je een fps boost.
Road traffic enzo kun je best uitschakelen.
Bloom is ook een killer.

Private_BE

Legacy Member
Kurtis zei:
FSX is nog steeds een pc belastend spel. Het belast je volledig systeem,cpu,gpu,ram, niets blijft gespaard.
in scenery - autogen density bepaal je het aantal 3D objecten zoals de huizen en bomen en dit is inderdaad zeer belastend voor je syteem.Als je die uitschakelt krijg je een fps boost.
Road traffic enzo kun je best uitschakelen.
Bloom is ook een killer.

Kga nog eens moeten prullen ermee dat hoor ik.
Maar dan nog ligt de fout bij Microsoft. FSX is een groot spel dat weet ik, maar GTA IV, Battlefield 3 ge kunt zeggen wat ge wilt ma dat ziet er stukken mooier uit en daar zien de gebouwen er ook echter uit en niet zo hoekjes met pixel textures.
Dit zegt al genoeg vind ik terwijl het op hoge settings is: http://www.davidbwright.com/pics/fsx_25.png

Als er ooit nog een nieuwe FS uit gaat komen hoop ik dat ze er een soepel spel van maken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan