Archief - Lage FPS in verschillende games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Afraid4Me

Legacy Member
Hallo iedereen,
ik heb zowel bij de sims 3 en gta 4 een lage fps.
Voor mijn pc geformateerd heb en windows geïnstaleerd heb
ging alles perfect soepel, ik heb na de nieuwe installatie van
windows zowel de drivers van mijn moederbord en grafische
kaart geïnstaleerd. De sims 3 draaide ook niet soepel voor
de fragmentatie, maar gta 4 wel. Als ik nu een game wil spelen
zijn het alleen maar schokkende beelden.
DUS KAN IEMAND MIJ HELPEN ????

Mijn systeem:
Intel Core i5-2500k 3.30GHz (4CPUs)
8Gb DDR3 Corsair ram
NVIDIA GTX 560 Ti Twin Frozr II
Windows 7 Ultimate 64bit

The Monopoly Guy

Legacy Member
Hoeveel FPS krijg je gemiddeld?
Doe ff een benchmark test in GTA4?

Shinro

Legacy Member
Zeker dat je niet bepaalde drivers bent vergeten? (Chipset drivers bijvoorbeeld kan je gemakkelijk missen) En ik veronderstel ook dat je alle drivers manueel hebt afgehaald van de officiële sites? (Moederbord en videokaart) en niet alles via Windows Update hebt gedaan?

Ook de laatste Direct X staan? En misschien dat je Windows volledig updaten met Windows Update (Zoals de SP1) ook wel wat kan helpen.

Probeer ook eens andere games of doe inderdaad een benchmark, dit kan ook gewoon met Download 3DMark 11 | 3DMark 11 – The Gamer's Benchmark for DirectX 11 Na je test kan je zelfs vergelijken op hun site zelf, en ook eens je score hier vermelden, uiteraard kan je wel enkel de basic test doen als free user maar dan kan je toch al eens kijken.

Afraid4Me

Legacy Member
The Monopoly Guy zei:
Hoeveel FPS krijg je gemiddeld?
Doe ff een benchmark test in GTA4?

Ik ga het morgen testen, blijg aub dit forum nakijken...

Afraid4Me

Legacy Member
Shinro zei:
Zeker dat je niet bepaalde drivers bent vergeten? (Chipset drivers bijvoorbeeld kan je gemakkelijk missen) En ik veronderstel ook dat je alle drivers manueel hebt afgehaald van de officiële sites? (Moederbord en videokaart) en niet alles via Windows Update hebt gedaan?

Ook de laatste Direct X staan? En misschien dat je Windows volledig updaten met Windows Update (Zoals de SP1) ook wel wat kan helpen.

Probeer ook eens andere games of doe inderdaad een benchmark, dit kan ook gewoon met Download 3DMark 11 | 3DMark 11 – The Gamer's Benchmark for DirectX 11 Na je test kan je zelfs vergelijken op hun site zelf, en ook eens je score hier vermelden, uiteraard kan je wel enkel de basic test doen als free user maar dan kan je toch al eens kijken.

Heb de drivers geïnstaleerd van op de cd...
Ga directx morgen eens nakijken. Wat is de benchmark?

Rage

Legacy Member
drivers van cd = crappy oude drivers
download drivers van website = beter

Shinro

Legacy Member
Yup, daar zal het aan liggen. Zorg dat je je videokaart drivers afhaalt van Nvidia site, de laatste drivers dus en zoek je moederbord op en haal daar ook manueel al de laatste nieuwe drivers vanaf, en als je dan nog mee bent met je Directx zou je normaal geen problemen mogen hebben met performance.

Afraid4Me

Legacy Member
Minimum Rage zei:
drivers van cd = crappy oude drivers
download drivers van website = beter

De grafische kaart heeft da nieuwste drivers, voor moederbord
zal ik eens moeten kijken.

Afraid4Me

Legacy Member
Shinro zei:
Yup, daar zal het aan liggen. Zorg dat je je videokaart drivers afhaalt van Nvidia site, de laatste drivers dus en zoek je moederbord op en haal daar ook manueel al de laatste nieuwe drivers vanaf, en als je dan nog mee bent met je Directx zou je normaal geen problemen mogen hebben met performance.

Voor het moederbord vind ik het niet, ik heb een msi p67a-c43 moederbord...

Afraid4Me

Legacy Member
Shinro zei:
Zeker dat je niet bepaalde drivers bent vergeten? (Chipset drivers bijvoorbeeld kan je gemakkelijk missen) En ik veronderstel ook dat je alle drivers manueel hebt afgehaald van de officiële sites? (Moederbord en videokaart) en niet alles via Windows Update hebt gedaan?

Ook de laatste Direct X staan? En misschien dat je Windows volledig updaten met Windows Update (Zoals de SP1) ook wel wat kan helpen.

Probeer ook eens andere games of doe inderdaad een benchmark, dit kan ook gewoon met Download 3DMark 11 | 3DMark 11 – The Gamer's Benchmark for DirectX 11 Na je test kan je zelfs vergelijken op hun site zelf, en ook eens je score hier vermelden, uiteraard kan je wel enkel de basic test doen als free user maar dan kan je toch al eens kijken.

Kan je mij uitleggen hoe ik dat programma moet gebruiken??

Shinro

Legacy Member
Afraid4Me zei:
Voor het moederbord vind ik het niet, ik heb een msi p67a-c43 moederbord...

MSI - Laptops, notebooks, desktops, all-in-ones, tablets, moederborden, videokaarten en meer

Als het goed is, zou dit je moederbord en drivers moeten zijn, dubbelcheck van jouw kant ook maar alles en ik ben alvast niet verantwoordelijk voor enige schade als je iets van jouw kant verkeerd doet, ik geef gewoon raad.

En voor die benchmark te gebruiken hoef je het enkel te downloaden en de stappen te volgen... Maar zorg eerst dat je alle drivers van uw moederbord en videokaart in orde hebt, zorg dat je mee bent met je updates van Windows en test dan nog eens wat games.

Afraid4Me

Legacy Member
Shinro zei:
MSI - Laptops, notebooks, desktops, all-in-ones, tablets, moederborden, videokaarten en meer

Als het goed is, zou dit je moederbord en drivers moeten zijn, dubbelcheck van jouw kant ook maar alles en ik ben alvast niet verantwoordelijk voor enige schade als je iets van jouw kant verkeerd doet, ik geef gewoon raad.

En voor die benchmark te gebruiken hoef je het enkel te downloaden en de stappen te volgen... Maar zorg eerst dat je alle drivers van uw moederbord en videokaart in orde hebt, zorg dat je mee bent met je updates van Windows en test dan nog eens wat games.

Ik kan de drivers niet installeren...

The Monopoly Guy

Legacy Member
Het kan ook zijn (lijkt me vrij acceptabel) dat je pc je Nvidia kaart niet gebruikt voor de games
Je kan dit oplossen door (als het er staat, bij mij althans wel; kheb een hybrid setup maar geen i5) in het Nvidia control panel naar Manage 3D settings te gaan
Dan bij global settings Preferred graphics processor je Nvidia kaart te selecteren.
Oftewel in je Bios de grafische functie van je processor uit te zetten (als dit kan, ik heb er geen idee van bij jouw mobo)
Als je niet zeker bent welke setting je moet deactiveren post dan liever eerst hier ff

Afraid4Me

Legacy Member
The Monopoly Guy zei:
Het kan ook zijn (lijkt me vrij acceptabel) dat je pc je Nvidia kaart niet gebruikt voor de games
Je kan dit oplossen door (als het er staat, bij mij althans wel; kheb een hybrid setup maar geen i5) in het Nvidia control panel naar Manage 3D settings te gaan
Dan bij global settings Preferred graphics processor je Nvidia kaart te selecteren.
Oftewel in je Bios de grafische functie van je processor uit te zetten (als dit kan, ik heb er geen idee van bij jouw mobo)
Als je niet zeker bent welke setting je moet deactiveren post dan liever eerst hier ff

Kan je het mij aub even uitleggen, want ik weet het inderdaad niet zeker.

The Monopoly Guy

Legacy Member
Kijk eerst even in je Nvidia Control Panel (windows knop en zoek naar nvidia, de control panel komt er dan normaal gezien automatisch op)
Daar ga je naar Manage 3D settings
Selecteer je Global Settings en verander je bij Preferred Graphics Processor de kaart naar je Nvidia kaart (High Performance Nvidia Card ofzo zal dat noemen)

In je BIOS zal je niets moeten wijzigen lees ik net
Want die Integrated CPU van je I5-2500k schakelt automatisch uit als je een grafische kaart insteekt

En doe eens die GTA 4 benchmark als je tijd hebt
Het zou ook gewoon aan je settings kunnen liggen, zet de shadows eens op low/medium/etc en test dan nog eens

Afraid4Me

Legacy Member
The Monopoly Guy zei:
Kijk eerst even in je Nvidia Control Panel (windows knop en zoek naar nvidia, de control panel komt er dan normaal gezien automatisch op)
Daar ga je naar Manage 3D settings
Selecteer je Global Settings en verander je bij Preferred Graphics Processor de kaart naar je Nvidia kaart (High Performance Nvidia Card ofzo zal dat noemen)

In je BIOS zal je niets moeten wijzigen lees ik net
Want die Integrated CPU van je I5-2500k schakelt automatisch uit als je een grafische kaart insteekt

En doe eens die GTA 4 benchmark als je tijd hebt
Het zou ook gewoon aan je settings kunnen liggen, zet de shadows eens op low/medium/etc en test dan nog eens

Maar het is bij de sims 3 ook, voor ik mijn pc geformateerd had kon ik gta 4 met al de hoogste settings gemakkelijk spelen. Het laden van de sims 3 duurt ook lang, bij gta 4 als ik dubbelklik dan moet ik ook een tijdje wachten voor dat het opgestart is ;s

Afraid4Me

Legacy Member
Afraid4Me zei:
Maar het is bij de sims 3 ook, voor ik mijn pc geformateerd had kon ik gta 4 met al de hoogste settings gemakkelijk spelen. Het laden van de sims 3 duurt ook lang, bij gta 4 als ik dubbelklik dan moet ik ook een tijdje wachten voor dat het opgestart is ;s

Mijn systeem presteert dus duidelijk ondermaats met de hardware die ik heb, ik snap er echt niets meer van. Voor ik hem geformateerd had draaide hij zeer soepel alle games. Nu kan hij niet eens meer de sims 3 ;s

The Monopoly Guy

Legacy Member
Vreemd
Wat ik zou doen is eens opnieuw windows installeren (je kan kiezen om te formatteren in de Windows setup) aangezien er nu nog niet veel opstaat (denk ik toch)
Daarna de laatste nieuwe driver van Nvidia erop zetten

Ik raad je dit maar aan omdat ik op de moment niets beter weet om je voort te helpen

Afraid4Me

Legacy Member
The Monopoly Guy zei:
Vreemd
Wat ik zou doen is eens opnieuw windows installeren (je kan kiezen om te formatteren in de Windows setup) aangezien er nu nog niet veel opstaat (denk ik toch)
Daarna de laatste nieuwe driver van Nvidia erop zetten

Welke windows zet ik er het best op volgens u?

The Monopoly Guy

Legacy Member
Afraid4Me zei:
Welke windows zet ik er het best op volgens u?

Degene die je in je sig hebt staan is goed genoeg ze
Al zeker 64-bit
Windows 7 Pro/Ultimate
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan