Archief - Kasten, rekken etc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VirToX

Legacy Member
BiZi zei:
long time no see Virtox!! :)
Hehe idd, pm!

Psyt3k zei:
Aan jou dus de tip die ik eerder in deze thread heb gepost. Ik gebruik ook die boekenkasten en wat je kan doen om alles mooier te laten ogen is het volgende: Je kan plankjes uitzagen van +-10cm x breedte van je kast (67cm ofzo?) en enkele mm dik en deze dan op je planken leggen tegen de achterwand. Dan kan je je games gewoon daartegen schuiven en staan ze mooi gelijk vooraan in je kast. De ruimte erachter verlies je wel nog evenzeer. Snap je wat ik bedoel? Je kan ook lege cdhoesjes gebruiken, en vroeger gebruikte ik zelfs lego :p

Dat is idd een optie, maar het afstoffen zal een probleem blijven dan :)


Vorig weekend in een 2dehands zaak een vitrine gekocht voor slechts 5€! Het ding weegt wel maar geen stof. Kheb mezelf alvast 2 kilby kasten gekocht en ik zal wel zien hoe ik eraan begin. Verder vind ik de kast van de persoon in de vorige post wel leuk :) Ik denk eraan om dat idee te stelen ;) Zijn er mensen onder jullie die volledig met vitrines werken?

Mvg

Psyt3k

Legacy Member
Hoe vaak stoffen jullie je games af dan? Ik heb dat nog maar 1 keer gedaan in al die jaren tijd... Verbleken de games daardoor sneller?

Psyt3k

Legacy Member
Ik ga toch voor een Ikea oplossing gaan ipv op maat gemaakte cd/dvd-rekken: de Billy reeks! Zo zalmijn gamehoek er dan uitzien:
BILLY Hoekcombinatie - beukenfineer - IKEA

Dit zal stukken goedkoper zijn. Mijn cd- en dvd-doosjes zal ik dan tegen een klein plankje schuiven (dat tegen de achterwand ligt), zodat deze mooi vanvoor in de kast staan. En de diepere N64, SNES en big box pc games kunnen er dan ook mooi zo in.

Can't wait :)


btw, is er iemand die me kan vertellen of de gaatjes in de Ikea Billy reeks goed geplaatst zijn zodat ge uw planken zowel op cd- als dvd-hoogte kunt leggen? Anders zal ik moeten bijboren of stopjes met nagels erin slaan.

Private Joker

Legacy Member
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je ietwat een proper huis/apartement wil hebben, dan moet je toch wel wekelijks het stof afdoen. De collectie ondergaat hetzelfde kuisproces als de rest van ons apartement ;)
Wekelijks droog afstoffen en om de twee weken nat (natuurlijk niet de games zelf, enkel de bovenkant en schappen).

red Bulleke

Legacy Member
@ Psytek:
ik heb exact dezelfde opstelling incl hoekkast.

Let wel: standaard zitten er te weinig legborden in die kasten. Je moet een 2 a 3 losse planken bijbestellen om tot een goed resultaat te komen
Of de afmetingen van de gaatjes exact overeenkomen, heb ik eigenlijk nog nooit getest :) IK had een indeling gevonden die voor mij wel werkte vond ik. Als je wil, post ik eens een foto van mijn setup voor ik de boel gedemonteerd heb (renovatiewerken).

Ivm dat afstoffen: was iets dat ik maar één keer om de twee a drie maanden deed (maar dan zeeeeeeeeer grondig).

Psyt3k

Legacy Member
red Bulleke zei:
@ Psytek:
ik heb exact dezelfde opstelling incl hoekkast.

Let wel: standaard zitten er te weinig legborden in die kasten. Je moet een 2 a 3 losse planken bijbestellen om tot een goed resultaat te komen
Of de afmetingen van de gaatjes exact overeenkomen, heb ik eigenlijk nog nooit getest :) IK had een indeling gevonden die voor mij wel werkte vond ik. Als je wil, post ik eens een foto van mijn setup voor ik de boel gedemonteerd heb (renovatiewerken).

Ivm dat afstoffen: was iets dat ik maar één keer om de twee a drie maanden deed (maar dan zeeeeeeeeer grondig).
Yup, wil ik zeker eens zien! En foto's van de setup met je collectie er in ook :) Vanzodra ik weet dat mijn contract verlengd wordt in november ga ik de kasten halen! Eerst nog ne nieuwe pc aanschaffen :)

edit: ah wacht, heb eens op je link geklikt en zo zie ik het ook, nice! Heb er een voldoende goed idee van nu ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan