Archief - IEM World Championships: Hannover

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MinatO

Legacy Member
Voor diegenen die een beetje de competitieve scene volgen, volgende week starten de IEM Finals in Hannover.

Om een plaatsje hier te bemachtigen moesten teams zich kwalificieren door 1e/2e/3e te eindigen in de IEM kwalificaties tijdens het jaar (Cologne, China, New York, Kiev).
De winnaar van deze finals, mag naar huis met maar liefst 100 000 euro.

Groepen en fixtures zijn ondertussen bekend gemaakt:

Groepen
Groep A: Fnatic, WorldElite, CLG, Dignitas, Millenium, team.Alternate
Groep B: SK Gaming, EHOME, M5, TSM, Team Sypher, Team Curse

Fixtures:
Dag 1 06/03:
CLG vs Dignitas 09:10
fnatic vs [M] 10:10
WE vs ALTERNATE 10:15
CLG vs ALTERNATE 11:20
fnatic vs Dignitas 11:20
WE vs [M] 11:20
fnatic vs WE 12:30
CLG vs [M] 12:40
Dignitas vs ALTERNATE 12:40
fnatic vs ALTERNATE 14:00
Dignitas vs [M] 14:30
CLG vs WE 15:40
fnatic vs CLG 16:50
[M] vs ALTERNATE 16:50
WE vs Dignitas 16:50

Dag 2 07/03:
TSM vs Curse 09:10
SK vs Sypher 10:10
M5 vs EHOME 10:15
M5 vs Curse 11:20
TSM vs Sypher 11:20
SK vs EHOME 11:20
TSM vs M5 12:30
SK vs Curse 12:40
Sypher vs EHOME 12:40
Sypher vs Curse 14:00
TSM vs EHOME 14:00
SK vs M5 15:40
M5 vs Sypher 16:50
Curse vs EHOME 16:50
TSM vs SK 16:50

Wie hopen jullie dat wint?

Mijn speculatie:

1. Fnatic (Reden is simpel, Fnatic presteert bijna altijd wanneer het moet, niet te vergeten zijn dit de winnaars vd vorige iem finals, dreamhack en ook iem new york)
2. WorldElite (Het Chinese team, dat x aantal maanden terug, de winnaars van IEM Cologne heeft gestompt in de finales van IEM China met unusual heroes & metachanges, ik verwacht dat zij ons nu ook gaan verrassen)
3. M5 (min of meer zelfde redenen als het Chinese team)

Boemkool

Legacy Member
Ik hoop ook op fnatic maar ik ben niet echt overtuigd van hun prestaties in season 2, hopelijk kunnen ze meer naar tonen dan wat ze tot nu toe hebben gedaan

Killstick

Legacy Member
CLG.NA > op zich nooit iets vernieuwend maar ze zijn gwn altijd goed in andere teams te counterpicken. Dus zolang de teams waar ze tegen spelen niet echt nieuwe dingen doen geef ik hun al een serieus voordeel.
Al zeker omdat ze nu wat samen spelen met clg.eu wat ik anders als mijn top team zou gezet hebben.

M5. waar CLG hem dan aanpast is M5 gwn goed in nieuwe dingen en ze begrijpen goed wat ze waarom welke champ pikken (heb dat chinese team nog niet genoeg bezig gezien maar als ik Minato zo hoor kan dat idd wel in hun voordeel spelen)

TSM. sup bro (op voorwaarde dat TheRainMan eens niet te arrogant is en op zen minst de lane kan houden). Probleem voor hun is dat ze wel klassieke compo's spelen en dan nog publiek dat iedereen weet wie ze pikken en waarom. Vooral hun overgang naar lategame vind ik dikwijls faal. Maar wat wil je als je stuff zoals Sion mid pakt. Als laatste hoop ik voor hun dat Chaox afstapt van die fucking MF bot. Doe dat als counter pick maar toch niet standaard

BrNlicious

Legacy Member
1) M5 - ze stompten gwn alles in Kiev, ze waren in een super vorm en ik denk dat als ze het niveau van in Kiev aanhouden ze gwn weer winnen.
2)Fnatic - Ze presteren inderdaad op de momenten dat het echt moet, ik heb ze de laatste tijd niet veel meer zien spelen dus ik weet niet hoe ze staan tegenover de rest van de teams.
3) tsm/clg - CLG blijft een sterk team. TSM heeft gwn hun momenten zoals bijvoorbeeld voor Kiev elke scrim dat ze speelden verloren ze toch eindigen ze 2e op Kiev.

MinatO

Legacy Member
Wel jammer van die kuturen, niet echt geweldig voor studenten/werkende mensen.
Ik vrees dak zo goed als alles van dag 1/2 ga mogen kijken in de replays.
Gelukkig zijn de halve finales/finales op vrijdag/zaterdag, die ik dan live kan volgen!

Alex40014

Legacy Member
TSM vind ik tegenwoordig niet meer zo sterk, en clg heeft een grote kans om te winnen hoor. Strategie van clg is gewoon om de beste 5 spelers van de eu server in hun team te halen XD Met krepo, hawkdon en yellowpete hebben ze echt topniveauspelers. Maarja alle leden van m5 staan denk wel in de top25 van de eu rankings dus het gaat hard worden. Dat team van China heeft me ook al eens verbaasd enig idee op welke server ze spelen? EU Nordic&East?

MinatO

Legacy Member
5 beste EU spelers? Die spelers die ge hebt opgenoemd, hebben in de grote toernooien nog 0,0 bewezen. Waarom zou een USA team, EU spelers in hun team willen recruiteren? Er is geen enkel USA of EU team dat zoiets doet voor de simpele reden dat ge nooit zou kunnen oefenen samen vanwege het tijdverschil + 100 ping extra ofzo.

Chinese teams spelen op nen aziatische client, ookal staat em niet officieel op de site.

MinatO

Legacy Member
CuRv3 zei:
WE out -> AaA in! Visum problemen.
Serieus? Zo onnozel, ik snap niet dat daar zelfs een probleem over kan ontstaan...

Jammer want kzag WE ver komen aAa totaal niet...

Killstick

Legacy Member
brainrain zei:
1) M5 - ze stompten gwn alles in Kiev, ze waren in een super vorm en ik denk dat als ze het niveau van in Kiev aanhouden ze gwn weer winnen.
2)Fnatic - Ze presteren inderdaad op de momenten dat het echt moet, ik heb ze de laatste tijd niet veel meer zien spelen dus ik weet niet hoe ze staan tegenover de rest van de teams.
3) tsm/clg - CLG blijft een sterk team. TSM heeft gwn hun momenten zoals bijvoorbeeld voor Kiev elke scrim dat ze speelden verloren ze toch eindigen ze 2e op Kiev.

niemand had M5 echt al serieus genomen. Shyvana heeft daar voor hun veel gedaan net zoals hun freaky midlane etc... Nu dat iedereen weet met hun rekening te houden zullen ze wel naar hun playstyle etc kijken ipv er van uit te gaan "wow deze mannen nog nooit gezien we gaan er tegen winnen".
Zelfde wat in de tijd met dignitas is gebeurd. 1 tourny pro en dan nadien past iedereen hem wel aan.
Denk dat veel zal afhangen van wie de meta wat kan counteren en het aanpassingsvermogen van andere teams

FrownedUpon

Legacy Member
Hoop dat het team met dieie dikke chinees achtige verliest zoals in de finale van Kiev. Toen hij daar zat te whinen over hoe het spel eigenlijk sucked tegen dieie phreak was gewoon grappig.

h34dsh00tz

Legacy Member
1) aAa: beste team EU ooit en nog steeds, nu ze terug zijn stompen ze echt alles en iedereen.

2) TSM: Kings of offline tornooien

3) Dignitas: Ik weet niet waarom, maar dignitas speelt laatste tijd enorm + scarra is big.

nexonion

Legacy Member
scarra is idd big [scarrafan here] en dignitas speelt inderdaad goed dus daar geef ik je volledig gelijk in!

aAa daarentegen, kwenie ze, die stranden wel op een 6de positie ofzo. We shall see :)

h34dsh00tz

Legacy Member
check aAa hun laatste stats maar eens ^^ froggen is niets tegenover de huidige MoMa: the god of ap mid is back!

MinatO

Legacy Member
aAa terug met hun oorspronkelijk team?
Kujaa, Moma, soaZ, YellowStaR, ...?

Trouwens beste EU team ooit is wel wat overroepen, denk je niet? Aangezien dat ze door Fnatic werden verslagen in zowel de vorige IEM Finals als Dreamhack.

Nonetheless kijk ik er zeker naar uit als aAa met hun oorspronkelijke lineup meespeelt. Moma's anivia <3

MinatO

Legacy Member
wow 5-6 heroes gepicked die ik niet had verwacht, looks like the meta & top tier picks is gonna change...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan