Archief - Hoe Nat openen met een Belgacom B-box

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sleepwalker2004

Legacy Member
Hallo,

zoals zovelen heb ik problemen om mijn NAT naar open te zetten voor de pc-versie.

Ik heb een belgacom B-box model CIA6726N/BG.

Via mijn routerinstellingen heb ik NAT op enable gezet, de DMZ aan en uit gezet (voor te testen) en mijn Firewall afgezet maar mijn NAT blijft in COD op strict.

Via portforward geprobeerd maar mijn type van router staat er niet in.

Heeft het misschien iets te maken met poorten te openen of toe te voegen?


Als er iemand een idee heeft of extra informatie, laat het me dan gerust weten.

Darkie

Legacy Member
Denk dat dit een specifiekere vraag is voor het hardware forum !

Zentek

Legacy Member
Vind ik deels onterecht aangezien zijn vraag is welke ports geopend moeten worden voor CoD6 de NAT open te zetten.

Hoe dit gedaan wordt is dan weer wel een hardware/software vraag, maar welke ports dat blijft een specifieke CoD6 vraag imo :p

Naar mijn weten zou je in de instellingen van je router deze ports moeten open zetten zowel voor TCP als UDP : 28960 (ben niet 100% zeker, maar dit waren de ports voor CoD4 en CoD5)

Hope it helps ;-)

Darkie

Legacy Member
Daarom zeg ik ook "ik denk"! Hopelijk heb je iets aan de vorige reply.

Dirkxke

Legacy Member
TCP: 80, 443, 5223

UDP: 3478, 3479, 3658


Steam Client

* UDP 27000 to 27015 inclusive (Game client traffic)
* UDP 27015 to 27030 inclusive (Typically Matchmaking and HLTV)
* TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)

Dedicated or Listen Servers

* TCP 27015 (SRCDS Rcon port)

In addition to the required ports for Steam, Modern Warfare 2 requires the following ports for multiplayer:

* UDP 1500 (outbound)
* UDP 3005 (outbound)
* UDP 3101 (outbound)
* UDP 28960



Probeer eerst de laatste 4 en de rest zou ik pas doen moest het nog niet werken

DreaDNoughT

Legacy Member
Ook probs mee . Via router en firewall de poorten toegevoegd . Blijft ook op strict staan .

Tis een raadsel

Dirkxke

Legacy Member
Xodiax zei:
Ook probs mee . Via router en firewall de poorten toegevoegd . Blijft ook op strict staan .

Tis een raadsel

hetgene ik dan denk is dat belgacom die poorten dicht heeft staan...

Dirkxke

Legacy Member
nuja, dan zijn poorten 80 (http) en 443 (https) al dicht. ligt eraan hoe dat belgacom is tov de andere poorten maar ik gok erop dat die dan ook wel dicht zullen staan. wat ge kunt proberen is naar belgacom bellen en vragen voor die poorten open te zetten (50€).
Maar denk zelfs dat het alleen op productie lijnen is dat ze die openzetten.

Sh1mt

Legacy Member
MW2 werkt via zowel de b-box en b-box2. Controleer voor de zekerheid nog eens firewall settings. Mvg

Dirkxke

Legacy Member
ow, vergeet het nog bijna. de windows firewall niet vergeten uit te zetten!!!

windows firewall is een bitch!

Sleepwalker2004

Legacy Member
Alvast bedankt voor de info.


Ik ben echter niet zo goed thuis in routers en weet niet goed waar ik deze gegevens moet zetten.

Is dit onder het blok "Firewall" of "Nat" of ergens anders.


laat maar iets weten.

AeroFury

Legacy Member
B-box hier.
De eerste keer dat ik speelde stond mijn NAT in COD6 op open, nu staat hij een paar uurtjes later ZONDER iets te wijzigen staat het nu plots op Strict. >.<

fraG^

Legacy Member
kvind die NAT gedoe maar dom. Mijn router stond vb. al op UPnP open en toch NAT: Restrict. Heb wat poorten opengedaan & windows firewall afgezet en kon dan eindelijk met een vriend in een party om samen te spelen, maar na een paar minuten worden we er altijd uitgesmeten (unable to connect of iets anders) we kunnen dus niet echt samengamen wat dom is :/

Rubmifer

Legacy Member
Mijn CoD6 stond eerst altijd op strict, tot een paar geleden het altijd open is. Heel erg bizar

Shifting_C

Legacy Member
jongens ik heb net hetzelfde probleem met mijn belgacom b box gedoe,
maar nu heb ik die aanpassingen gedaan en vind mijn ps3 plots geen verbinding meer
iemand een idee hoe dit komt?

Anaranathon

Legacy Member
Je eigen pc als DMZ host instellen dan staat je NAT open.

Het enige dat helpt hier :)

Fraggie

Legacy Member
Wat is nu juist de bedoeling?
Zelf een server hosten of gewoon het spel spelen? We hebben het hier toch over een PC en geen console ofzo?

Ik lees hier de meest uiteenlopende dingen die op zich weinig met NAT te maken hebben. Is er trouwens iemand die een manual gevonden heeft van die B-Box?

Shifting_C

Legacy Member
Fraggie zei:
Wat is nu juist de bedoeling?
Zelf een server hosten of gewoon het spel spelen? We hebben het hier toch over een PC en geen console ofzo?

Ik lees hier de meest uiteenlopende dingen die op zich weinig met NAT te maken hebben. Is er trouwens iemand die een manual gevonden heeft van die B-Box?

nja, mijn probleem is dus: ik heb NAT type 3, mijn ps3 zegt zelf bij verbinding testen, waar je kan zien welk NAT type je hebt, dat NAT type 3 zorgt voor communicatieproblemen. In ons geval kunnen we dus niet connecten met friends op COD 6. Ik heb gezien dat mijn ps3 het internet niet kan instaleren met UPnP aan, wel als het UPnP aanstaat. de firewall is wel nog niet disabled. Weet iemand als dit enige gevaren met zicht meebrengt als ik die afleg?

Fraggie

Legacy Member
Ik zal eens proberen en hopelijk zit ik er nu niet naast :p

Mij lijkt het probleem van het werkt soms wel, het werkt soms niet, te liggen aan het feit dat de console aan een DHCP server hangt. Bijgevolg krijg je de eerste keer bij het instellen van je NAT met IP1 (van de console) een correcte werking. Maar de volgende keer krijgt de console bv een ander ip: IP2. Vervolgs vertaalt je router alle binnenkomend verkeer op een bepaalde poort, naar een intern IP dat niet meer bestaat..

Een oplossing zou dan kunnen zijn om je console/PC een vast IP te geven en voor eens en altijd je NAT goed te zetten?


Of heeft dit er niets mee te maken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan