Archief - [HL2] Trouble in Paradise

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Insano

Legacy Member
Gamespot heeft deze morgen een weinig gekende rechtszaak tussen Valve en Vivendi opgegraven.
Valve sued Vivendi for copyright infringement back in 2002 over their unauthorized distribution of our products to cyber cafes," Lombardi told GameSpot last Friday. "We later had to add breach of contract claims for, among other things, refusing to pay us royalties owed and delaying Condition Zero out of the holiday season."

That lawsuit became more complex when Sierra fought back with a counterclaim. "Almost a year and a half into the lawsuit," Lombardi continued, "Vivendi responded by making a number of claims in an attempt to invalidate our agreement and be awarded the ownership of the Half-Life intellectual property. We expect to prevail in this lawsuit.
http://www.gamespot.com/news/2004/09/20/news_6107712.html

Is dit misschien de reden waarom Half-Life 2 zolang was uitgesteld. Gabe had immers gezegd dat de Source diefstal niet de voornaamste reden was.

sure

Legacy Member
Ja, khad het ook al gelezen maar zolang half life 2 er snel gaat zijn doen die maar rustig verder.

:)

Insano

Legacy Member
Waarschijnlijk heeft dit geen effect op de release van Half-Life 2, maar als Valve uiteindelijk overschakelt naar een andere uitgever (namelijk Activision) dan zouden ze de naam Half-Life niet meer mogen gebruiken.

killgore

Legacy Member
niet zo simpel he captain, prolly zijn er al een tijdje contracten getekend dat VU hl² zou releasen, dus kunnen ze niet simpelweg naar een ander bedrijf gaan, met of zonder de naam hl², het blijft contractbreuk.

sypro9000

Legacy Member
wrm stappen ze nog nie over naar EA die zou rofl zijn :rofl:
nuja dat ze maar normaal doen ik weet dat anderen zouden fighten om HL 2 te mogen uitbrengen maar ik wil gewoon mijn doosken .

-[*RSOD*]-chubby

Legacy Member
Da ze nu is gewoon da spel uitbrengen inplaats van al dien tamtam der rond te maken!!! :angry:

Insano

Legacy Member
killgore zei:
niet zo simpel he captain, prolly zijn er al een tijdje contracten getekend dat VU hl² zou releasen, dus kunnen ze niet simpelweg naar een ander bedrijf gaan, met of zonder de naam hl², het blijft contractbreuk.
Ik bedoel dat ze na de release van Half-Life 2 naar een andere uitgever gaan. In het hermaakte contract met Sierra in 2001 staat dat Valve meer als 1 game moet uitbrengen.

Acra

Legacy Member
da het maar rap uitkomt... da is het enigste wat telt... ( voor mij toch ) :p

Smokey_3800

Legacy Member
het enigste wat ik mij afvraag is dat als Vivendi gelijk krijgt en HL2 niet via steam verdeeld mag worden, dan heb ik 3Gb voor niks gepreload .... ???? :wtf:

Insano

Legacy Member
Vivendi is een tijd geleden akkoord gegaan dat Valve de online verdelingsrechten kreeg dus gaan ze waarschijnlijk deze rechtszaak verliezen.

nothingButme

Legacy Member
Smokey_3800 zei:
het enigste wat ik mij afvraag is dat als Vivendi gelijk krijgt en HL2 niet via steam verdeeld mag worden, dan heb ik 3Gb voor niks gepreload .... ???? :wtf:

nee ni echt want wanneer ge hl² dan koopt in de winkel moet ge da nimeer instaleren

Wid@ker

Legacy Member
Smokey_3800 zei:
het enigste wat ik mij afvraag is dat als Vivendi gelijk krijgt en HL2 niet via steam verdeeld mag worden, dan heb ik 3Gb voor niks gepreload .... ???? :wtf:
Daar kan Vivendi/Valve nu niks meer aan doen he, da's al gebeurd :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan