Archief - [HL2] [OFFTOPIC] Oorsprong Half-Life teken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

El Di@bLo

Legacy Member
Is het al iemand opgevallen dat het teken van half-life, het symbool voor golflengte is?
Gisteren gezien in chemie.
Eeft da iets met het spel zelf te maken, want 'k heb et nooit uitgespeeld :doh:

P2K-

Legacy Member
da is voor zoveel zaken het symbool , ni alleen voor golflengte. Kzou ni weten waarom ze da gekozen ebben :)

*Rebellion*

Legacy Member
misschien om dat da lijkt als een H en een L ineen?

de H en L van Half Life moest ge het nie weten eh ;)

Unnamed

Legacy Member
Het kan idd een labda zijn, maar het kan ook een omgekeerde gamma zijn. Je weet wel, van gamma-straling, het enige vorm van radioactiviteit dat vrijwel door alles heen kan gaan. (Maar gelukkig niet zo schadelijk is).

Voor het geval je het nog niet wist: Half-Life is een term gebruikt om aan te duiden hoe lang een radioactieve stof deeltjes uitzendt. De halveringswaarde duidt precies aan hoe lang het duurt voordat de stof de helft van het aantal deeltjes per seconde uitzendt.

Je kunt een Geiger-Muller teller gebruiken om het aantal deeltjes per seconde te tellen. (Je zal die dingen wel kennen vanuit films, wanneer mannen in 'astronaut' pakken rondlopen met machientjes die klikkende geluiden maakt, na een nucleare ramp ofzo.)

*AHEM*

ANYWAY, ik denk dat Valve gewoon een random symbool gekozen had uit de fysica, dat wel leek op een H en een L.

Sandman--

Legacy Member
misschien omdat alles zich in het lambda complex afspeelt, en dat dus eigenlijk het symbool van het bedrijf is? zoals de drie strepen bij nike en een ster bij mercedes ...

Insano

Legacy Member
Ook Blue Shift en Opposing Force zijn wetenschappelijke begrippen.

Olivier.vdb

Legacy Member
da teken van half life is een lambda. Da is een griekse letter. Bij ons int nederlands is da teken gewoon een "L".
Ik begrijp nog altijd ni waarom ze da teken gebruiken eigenlijk :confused:

Lucian

Legacy Member
Sandman-- zei:
misschien omdat alles zich in het lambda complex afspeelt, en dat dus eigenlijk het symbool van het bedrijf is? zoals de drie strepen bij nike en een ster bij mercedes ...

yup daarom dus :)

killgore

Legacy Member
ma

das gewoon van de lambda-sector in hl1

en lambda-sector (core, whatever ;)) is gewoon een deel van dat grote black-mesa :).

Holy Paladin

Legacy Member
tis de black mesa facility he, da complex
maar de core die de alien dimensie heeft gelinkt met de onze is de lambda core, vandaar

yannick

Legacy Member
Sandman-- zei:
misschien omdat alles zich in het lambda complex afspeelt, en dat dus eigenlijk het symbool van het bedrijf is? zoals de drie strepen bij nike en een ster bij mercedes ...

Drie strepen bij Nike??? :D. Ik denk dat het teken van Half-Life niet veel te maken heeft met de vorm in fysica/chemie.

Unnamed

Legacy Member
Hmmm... "Lambda"... Maar de "m" wordt toch niet uitgesproken? Ik zeg altijd labda :p

Inderdaad, heel kewl
zo te horen zijn dat daar wel fysica-freaks bij valve

Nah... dat is basis-fysica...

Ook Blue Shift en Opposing Force zijn wetenschappelijke begrippen.

Echt? Ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk. Opposing Force kan je wel gelijk hebben, maar bij blue shift stel ik me toch altijd de shift van een politie-agent voor. Blue Shift zou dan gewoon een cryptische beschrijving zijn van het spel... Niks wetenschappelijks... Wat is Blue Shift dan eigenlijk?

KlAzOiD

Legacy Member
blue: politie
shift: dagje in het leven van

zegt alles over blue shift, niets wetenschappelijks aan imo

Insano

Legacy Member
Opposing Force: Tegengestelde kracht, kracht die andere kracht (Gordon) opheft.
Blue Shift: (Tegenovergestelde van Red Shift), Blue shift is het fenomeen dat de frequentie van een elektromagnetische golf (zoals licht) gezonden door een bron (Source :)) in de richting van de observator wordt geschift (shifted) naar het blauwe einde van het spectrum (dat is als de golflengte is ingekort).

Dit moet normaal gezien de verklaring zijn (ik heb het ook maar van het net). Verbeter me maar als er fouten inzitten :)

Fr1g0

Legacy Member
El Di@bLo zei:
Inderdaad, heel kewl :cool:
zo te horen zijn dat daar wel fysica-freaks bij valve

lol, ja voor een engine te maken moet ge wel wat fysica kennen :)
Zwaartekracht etc ;)
Tzijn allesinds geen dummerikkeuuh!

SEKS !
ow, dat heeft er niets mee te maken ;)

le mastre

Legacy Member
Tis eigenlijk logisch dat ze lambda kiezen voor het complex. Het was dan ook een wetenschappelijke militaire basis. Dus de link is snel gelegd :). Ze konden eigenlijk evengoed alpha, phi, beta, enz. genomen hebben.
Het spel zat zalig in elkaar. Voor mij is het de eerste echte shooter met een echt verhaal. I was sh*tting mie pants :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan