Archief - Hebdet eindelijk helemààl kapot gekregen???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Curly

Legacy Member
Bon, de laatste weken/maanden was da om ze zoveel tijd neki 'this server is busy' of wa da spel ook zegt.
Mor de afgelopen week em ik et constant. :angry:
Is da nu een subtiele manier om te zeggen da men spam ni gewenst is of is da forum echt wel crap.

Ik vote voor het vorige forum !!!!! :tongue:

Aan wa ligt da exact en is daar nix aan te doen?
u're telenet for crying out loud, fix it :evil:

Springer

Legacy Member
er zijn al 100de topics geweest op generals & zwam...
Probleem is volgens mij dat ze wel de software update, maar dat de hardware altijd hetzelfde blijft. Ze hebben al geprobeert met enkele opties uit te schakelen maar blijkbaar helpt dat ook niets. :sad:

Naja niks waar wij iets kunnen aan doen, gewoon niet op het forum komen wanneer het school juist uit is enzo :p

Netrem

Legacy Member
heeft er niemand een link naar het vorige forum?

Het forum hiervoor dus

Biebel

Legacy Member
Het komt neer op het feit dat er teveel simultane gebruikers zijn in de piekmomenten en dat de server dat niet aankan. Het probleem is mySQL en een oplossing zou zijn om het te clusteren, maar daarvoor hebde multiprocessor machines nodig ofwel een reeks nieuw servers. Aangezien TNG geen winstmakend onderdeel is van Telenet is het wel duidelijk dat die nieuwe hardware en expertise ivm clustering er niet snel zal komen. Trouwens, het oude forum zou hier nog meer last van hebben want dit forum heeft al wat verbeteringen ondergaan om de load op mySQL drastisch te beperken. Maar jammer genoeg kan het nog altijd veel beter ...

B.

Caretaker

Legacy Member
Hmm khad een gelijkaardig probleem voorgeschoteld gekregen op m'n examen database. Mijn oplossing was truncaten van de users en geen nieuwe meer aanmaken ^^

Grayfox

Legacy Member
over users gesproken, waarom zijn er zoveel users met 0 posts? meer dan de helft als ge de memberlist checkt..
tis ook wel stom da ge moet member zijn van dit forum om te kunnen post op de newspage
mss veroorzaakt dat wel dat de server too busy is :p

De_PaTaTtEnBoEr

Legacy Member
omdat uw posts na nen tijd verdwijnen bij mij zjn er ook al honderden af

Wazzie

Legacy Member
Biebel zei:
Het komt neer op het feit dat er teveel simultane gebruikers zijn in de piekmomenten en dat de server dat niet aankan. Het probleem is mySQL en een oplossing zou zijn om het te clusteren, maar daarvoor hebde multiprocessor machines nodig ofwel een reeks nieuw servers. Aangezien TNG geen winstmakend onderdeel is van Telenet is het wel duidelijk dat die nieuwe hardware en expertise ivm clustering er niet snel zal komen. Trouwens, het oude forum zou hier nog meer last van hebben want dit forum heeft al wat verbeteringen ondergaan om de load op mySQL drastisch te beperken. Maar jammer genoeg kan het nog altijd veel beter ...

B.
Precies of telenet haalt niets uit dit forum. Dit is de 'beste' reclame die ze hebben als je ziet hoeveel hits dat spul hier heeft elke dag. En imo zal er hier en daar wat gesponsord worden :\ . Snap dus niet wat het probleem is van een paar extra servers op te zetten?

KiPpIe

Legacy Member
Grayfox zei:
over users gesproken, waarom zijn er zoveel users met 0 posts? meer dan de helft als ge de memberlist checkt..
tis ook wel stom da ge moet member zijn van dit forum om te kunnen post op de newspage
mss veroorzaakt dat wel dat de server too busy is :p

oude threads worden gedelete na nen tijd, dus alle posts da ge daarin hebt gemaakt zijn dan ook weg.

[xTc]Saito

Legacy Member
Wazzie zei:
Precies of telenet haalt niets uit dit forum. Dit is de 'beste' reclame die ze hebben als je ziet hoeveel hits dat spul hier heeft elke dag. En imo zal er hier en daar wat gesponsord worden :\ . Snap dus niet wat het probleem is van een paar extra servers op te zetten?
daar ben ik het nu echt 100% mee eens :niceone:

Grayfox

Legacy Member
KiPpIe zei:
oude threads worden gedelete na nen tijd, dus alle posts da ge daarin hebt gemaakt zijn dan ook weg.
mja, voor te downloaden en comments te posten moede ook een account aanmaken é, en als ze 0posts hebben betekent dat dat ze in maaanden niets meer gepost hebben :p

lektriK

Legacy Member
die mensen met 0 posts; het enige wat ze doen is wat schijfruimte inpakken, verder niets. ze hebben volgens mij dan ook niks te maken met 'server is too busy'.

Rapt00rke

Legacy Member
ja lap we zien onze postcount al niemeer, als ze nog veel gaan uitschakele zien we nie wie wat post :p

jorim069

Legacy Member
Waarom kunnen ze niet gewoon - als het server to busy is - u langer laten w8en tegen dat het geladen is

Hannibal

Legacy Member
Rapt00rke zei:
ja lap we zien onze postcount al niemeer, als ze nog veel gaan uitschakele zien we nie wie wat post :p
in sommige gevallen zou dit een openbaring zijn :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan