Archief - Hard Crash

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sovereign

Legacy Member
Beste 9lives

Ik ben onlangs geconfronteerd geweest met een computer hard crash tijdens het spelen van Star Wars: The Old Republic. Voor diegene die hier (nog) geen last van hebben zal ik de situatie even kort uitleggen:

Tijdens het spelen van random content bevriest mijn scherm en verandert het in een schaakbord van groene/rode/blauwe kleuren. Allemaal heel geweldig onder invloed van geestverruimende middelen, maar niet als je echt wil verder spelen. Resetten is de enige mogelijkheid om mijn computer terug bruikbaar te maken.

Mijn systeem is zeker niet het probleem. Andere games werken perfect, evenals een run door 3DMark Vantage als stresstest. Op www.swtor.com zijn er verschillende mensen die met een gelijkaardig probleem zitten. Ik vroeg me af of er nog 9livers zijn die met hetzelfde probleem zitten.

Edit: Hier is een voorbeeld van het probleem. Als iemand een oplossing weet of er zelf ook last van heeft, laat het hier dan weten.

FragDAnvers

Legacy Member
Temperatuur van de GraKa eens nakijken zou ik zo zeggen.

sinterklaazz

Legacy Member
Ja dat zijn precies een soort van Artifacts, het kan zijn dat je 3d kaart een probleem heeft met zijn geheugen. Temperatuur ook in de gaten houden. Is swtor een videogeheugen zwaar programma? Heb je dit ooit al bij een ander spel gehad? Spel zo zwaar als swtor? Geprobeerd om oudere drivers te installeren en of nieuwere.

Sovereign

Legacy Member
Even een update: Ik heb gisteren die missie kunnen uitspelen mits ik alles op Low had gezet en de schermresolutie lager had gezet. Na deze missie heb ik alle instellingen terug op high gezet en ik heb zonder problemen de avond kunnen uitdoen.

Deze morgen zette ik mijn computer terug op en vanaf het inlogscherm direct gecrasht. Dus kunnen we wel uitsluiten dat het aan het spel ligt. Ik heb mijn scherm is aan een andere DVI-poort gehangen, tot nog toe geen enkele crash gehad. Ik hoop dat dit in swtor ook blijft als de servers straks terug online gaan.

Het vreemde is dat mijn temperaturen normaal tot laag zijn. Mijn drivers zijn onlangs nog geupdate (gisteren volledig opnieuw geïnstalleerd, ik heb hetzelfde gedaan met swtor) en ik niet de enige ben met het probleem. Als het probleem zich straks nog een keer voordoet, ga ik eens proberen met windows 7 opnieuw te installeren.

?therapy?

Legacy Member
You see a mousetrap, I see free cheese and a fucking challenge. :unsure:

You see a hard crash, I see stress and a fucking challenge. * Fixed

lobotomix

Legacy Member
zo ie zo een probleem met 3d kaart ... mss defect ip het geheugen ervan ofzo ? mss stof ? wie weet ( probeer het stof eens uit te blazen met iets :) ) bij mij heeft dat ooit eens geholpen.

Reverz

Legacy Member
Sowieso een VGA kaart probleem, of een aanverwant probleem zoals een kapot PCI-e slot op uw main board, zoals een aantal hier zeggen. Ik heb een aantal jaar geleden bij 1 van mijn vorige PC's hetzelfde probleem gehad. Had in mijn geval vooral met de temperatuur te maken. Het kan dus wel dat dit enkel bij SW ToR voorkomt vermits deze game wrs meer van u VGA kaart vraagt dan andere games.

Wat je kan proberen is de grafische kaart uit de PC te halen en te zorgen dat alle stof eruit is (die dingen pakken echt enorme hoeveelheden stof met die koelvinnen). Indien mogelijk met perslucht uitspuiten, maar druk niet té hoog zetten :p.

Sovereign

Legacy Member
Even een update:

Ik heb gisteren heel de dag niets meer voorgehad. Swtor draaide gewoon terug op max zonder problemen tot een uur of 2 's nachts. Na een marathon swtor heb ik tevreden mijn computer afgesloten. Eerst had ik de pc nog eens grondig propergemaakt, oa stof verwijdert uit de grafische kaart en CPU coolingfan. Ook al was dat nog geen maand geleden al een keer gedaan.

Deze middag zet ik hem terug op en 10 sec. later kreeg ik terug die crash. Wtf? Na 3x booten lijkt deze nu terug te werken. Misschien is het toch gewoon een softwareprobleem dat te verhelpen is met een volledig nieuwe installatie van windows?

Zou een mod dit naar de sectie pc-hulp kunnen verplaatsen? Het ligt dus zeker niet meer aan het spel.

Edit: Temperatuur voor/na run door 3DMark Vantage:

GPU: 40°/61°
CPU: Komt niet eens boven de 60°. Meeste cores zelfs niet boven de 50°

Edit 2: Probleem gevonden, pink screen of death blabla, andere videokaart blabla..

Als het nog erger wordt, vliegt m'n GTX 280 de oven in :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan