Archief - gta IV en skyrim

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

frank1102

Legacy Member
hey iedereen,
ik heb skyrim gelijk gokocht en uitgespeeld op medium / low graphics
maar nu heb ik ook gta IV gekocht maar die draait hij niet
naja, als ik hem opstart dan maakt het niet uit hoe laag of hoog ik de graphics zet, hij laad het spel toch niet. alles speelt soepel maar wanneer ik buiten sta dan word de wereld niet geladen en blijft alles behalve wat lantaarnpalen en prullenbakken grijs
ligt dit aan mijn specs of aan iets anders?

in principe komt alles tot aanbevolen behalve de grafische kaart
net als met skyrim

Misterblort

Legacy Member
GTA IV is heeeeel slecht gemaakt voor PC waardoor ge ne veel zwaardere PC nodig hebt dan mooiere recentere games.

Ironpole

Legacy Member
GTA IV is inderdaad een vrij slecht spel op vlak van prestaties. Hoe goed uwe PC ook is, het draait altijd slecht.

Het probleem dat jij hebt duidt aan dat er textures niet geladen worden. Mogelijke oplossingen: videokaart drivers updaten, GTA IV patchen, als je overclocked deze terug op stock zetten, als je een no-dvd gebruikt een andere nemen of met dvd spelen.

frank1102

Legacy Member
4 GB ram
2,53 Ghz intel core i5 460
1696 Mb video geheugen
intel hd graphics
hard drive 5400 rpm

dit is wat ik heb...

Bluto

Legacy Member
Uw grafische kaart is echt niet goed genoeg voor zo'n zwaar spel. Het verbaast mij dat Skyrim nog werkt. Wordt uw computer niet erg warm van?

sandpatt

Legacy Member
kan het zijn dat dit een laptop is waar 2 grafische kaarten gecombineerd worden?

frank1102

Legacy Member
bluto: je hebt helemaal gelijk, hij word heel erg warm, soms wel 100 graden.
ik ben er toen mee terug geweest omdat hij dan ook uitviel

sandpatt: ik denk het niet, maar ik heb er ook nooit iets over gehoord dus het zou mischien kunnen

sandpatt

Legacy Member
ik heb ook hetzelfde probleem gehad bij het spelen van gta4.
bij mij is het opgelost door naar het bios te gaan bij het opstarten van de pc
dan ga je naar advanced
dan staat daar 'boot vga controller selection'
bij mij stond het op 'reserverd' terwijl het op 'windows 7/vista' moet staan.
dan gewoon 'save and exit'
heb dit veranderd en nu kan ik perfect gta 4 spelen.

frank1102

Legacy Member
sandpatt zei:
ik heb ook hetzelfde probleem gehad bij het spelen van gta4.
bij mij is het opgelost door naar het bios te gaan bij het opstarten van de pc
dan ga je naar advanced
dan staat daar 'boot vga controller selection'
bij mij stond het op 'reserverd' terwijl het op 'windows 7/vista' moet staan.
dan gewoon 'save and exit'
heb dit veranderd en nu kan ik perfect gta 4 spelen.

wanneer ik esc druk tijdens het opstarten en dan naar F10 ga voor bios setup zie ik geen optie advanced of iets met vga

Profitable

Legacy Member
Wat een idee ook om met een laptop (en dan nog een average HP) zware games te gaan spelen...

sandpatt

Legacy Member
frank1102 zei:
wanneer ik esc druk tijdens het opstarten en dan naar F10 ga voor bios setup zie ik geen optie advanced of iets met vga

weet niet of het verschilt per pc, maar ik druk gewoon bij het opstarten op F2, waarna ik in dit menu terecht kom
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan