hou er rekening mee dat GTA4 zowat de slechts-werkende port PS3 port is die momenteel op de PC beschikbaar is
Ik heb een monster PC met 8 gig ram & 2 HD 6850's in CF. Ik haal amper 60 fps met alle opties op ultra in 1920*1200.
+ Heb vanalles moeten forceren om het spel zelfs werkende te krijgen onder Win7 64bit.
Voeg daar nog aan toe dat GTA4 u ongelooflijk hard tracht te aarsneuken mbv verplichte en tot ergernis toe gespamde berichten om u aan te zetten tot het aanmaken van NOG maar een of andere online social club account; en dat maar liefst door het onbeschikbaar maken van de save functie tenzij ge ingelogd bent. (ik dacht eerst ook dat het een grap was

)
Andere ergernissen:
* spel laat eerst niet toe om uw GFX settings aan te passen. Alhoewel het mijn 4 gig videoram wel degelijk detecteert in het gfx optie menu laat het mij niet toe om de gfx sliders open te zetten; of zelfs maar een hogere resolutie te selecteren. Foutmelding dat mijn GFX setup te licht zou zijn (lol)
Met een opstart optie in de snelkoppeling kon dat wel verholpen worden.
* unskippable sequences & laadtijden: zelfs vanop mijn SSD laadt deze game ongehoord traag.
* button mapping: elke functie in elk vehicle & on foot moet blijkbaar gemapt worden. Dat zijn er VEEL. Error message als er een unbound is. WTF?
* DRM: er wordt automatisch vanalles geactiveerd op de achtergrond & het spel vraagt zelfs tijdens "offline" spelen toegang naar internet.
Echt vermijdt gewoonweg deze draak (of koop het voor console...De port werkt gewoonweg niet deftig) & speel iets dat minder frustrerend is om in gang te krijgen.
Ik heb het persoonlijk dit weekend gekocht via de steam sales voor 8 euro... En heb er al voor minstens 100 euro frustratie aan gehad
