GT concept is een soort van expansion pack van GT3 (dus ook met de graphics en physics engine van GT3), idd vergelijkbaar met GT prologue, maar dan voor GT3.
Het is idd niet echt de term "volledig spel" waardig, althans als je het met de gewone GT games vergelijkt, geen GT mode en een pak minder wagens (en dan nog concept wagens, imo niet zo interessant) en 5 circuits.
De bedoeling van het spel is eigenlijk gewoon de concept wagens van het autosalon in Tokyo (2001) in de verf zetten...