Archief - Goedkopere winkel dan GameMania

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ricky

Legacy Member
Gamers... ik heb een vraagje

ik pre-order de meeste games die ik wil hebben.. helaas zijn ze bij gamemania vaker ietsje duurder.. vroeger kocht ik mijn games altijd bij de mediamarkt omdat zij volgens hunzelf de goedkoopste zijn in hun omgeving.
Daar ben ik van af gestapt omdat hun service gewoonweg crap is.. bij game mania kun je een spel kopen en terug inruilen als het je niet aanstaat.. bij mediamarkt weigeren ze het gewoonweg.. dit staat ook op de borden die ophangen. Voor pc games kan ik het enigszins begrijpen, maar voor consolegames?? en de extra's die je zogenaamd krijgt als je dat specifieke spel koopt? Vergeet het maar, die krijg je er niet bij (al heel erg vaak meegemaakt dat ik achteraf te weten ben gekomen dat ik er normaal gezien, bv. een headset bij kreeg)

Anyway.. om tot mijn vraag te komen. Als ik bij gamemania een game pre-order, krijg je altijd extraatjes. Van 100 punten extra, een t-shirt, tot eclusive content bij een special edition en hoger.
Krijg je bij andere (online) winkels ook deze extra's?
Ik ken al sites zoals consoleshop.be en bol.com maar heb er zelf nog geen ervaring mee.
Ik heb ergens gelezen dat the hut een engelse winkel is (import dus). Waarvan verschillen deze eigenlijk van de belgische/nederlandse versies? Naar mijn weten zijn de belgische en nederlandse versies hetzelfde..

welke alternatieven bestaan er o.a.?

greettzzz en vooral
muchos gracias!!

Freddy_reloaded

Legacy Member
Mijn ervaringen zijn heel goed bij bv Bart Smit (waar ik altijd mijn extra's heb gekregen) en E-Plaza.

Wat prijs betreft is Carrefour altijd zeeeer concurrentieel, Heb daar Starcraft op release date toch 6€ goedkoper dan Mediamarkt gekocht. En nu kun je zeggen och 6€ maar op n prijs van 49€ is dat toch een stuk..

The Monopoly Guy

Legacy Member
Belgische en nederlandse versies verschillen van UK import door de taal die op de cover gebruikt wordt
In belgische/nederlandse versies is het spel soms ook (volledig of deels; bv. Asassins creed, prince of persia,...) in het nederlands (imo only gain als je de UK versie hebt, dan ben je zeker dat het int engels is)
Ik bestel ze via play.com/thehut.com/zavvi.co.uk of 2ehands in GM ofzo (of nieuw)
Het is idd wat duurder in de Game Mania maar als je een spel direct wilt spelen koop je het daar best (als je ongeduldig bent en geen week kan wachten zoals mij :p)

The_Cat

Legacy Member
Persoonlijk is het bij mij ondertussen ofwel Game Mania geworden ofwel The Hut. En dan eigenlijk enkel The Hut als het een spel is dat hier niet uitkomt of hier niet meer verkrijgbaar is. Ik had ook eerst zoiets van blergh Game Mania is duur en ik moet er een eindje voor rijden, maar ondertussen zit ik qua winkels niet met betere alternatieven. Ik woon op de boerenbuiten en ik heb keus tussen Free Record Shop, Game Mania en Bol.com. en dan heeft Game Mania toch nog altijd de beste voordelen voor mij. Free Record en Bol zijn bijna altijd even duur, en Game Mania krijg je ook nog altijd leuke extra's. Ook de spaarpunten zijn heel handig en de klantenservice in de winkel is zeker en vast top =)

nameless

Legacy Member
Amazon.co.uk is een pak goedkoper dan game mania en je hebt je game binnen de 3 dagen(en gratis verzending).

Ricky

Legacy Member
Freddy_reloaded zei:
Mijn ervaringen zijn heel goed bij bv Bart Smit (waar ik altijd mijn extra's heb gekregen) en E-Plaza.

Wat prijs betreft is Carrefour altijd zeeeer concurrentieel, Heb daar Starcraft op release date toch 6€ goedkoper dan Mediamarkt gekocht. En nu kun je zeggen och 6€ maar op n prijs van 49€ is dat toch een stuk..

heb eigenlijk nooit een spel gekocht bij de carrefour (had het vroeger wel es overwogen, maar niet gedaan --> waalse hypercarrefour) en naar mijn weten geven de grootwarenhuizen zoals de MM, carrefour,... GEEN extra's)

The Monopoly Guy zei:
Belgische en nederlandse versies verschillen van UK import door de taal die op de cover gebruikt wordt
In belgische/nederlandse versies is het spel soms ook (volledig of deels; bv. Asassins creed, prince of persia,...) in het nederlands (imo only gain als je de UK versie hebt, dan ben je zeker dat het int engels is)
Ik bestel ze via play.com/thehut.com/zavvi.co.uk of 2ehands in GM ofzo (of nieuw)
Het is idd wat duurder in de Game Mania maar als je een spel direct wilt spelen koop je het daar best (als je ongeduldig bent en geen week kan wachten zoals mij :p)

Ik vind het eigenlijk handig om nederlandse ondertitels te hebben in een game. Ik versta engels heel erg goed, dat is geen probleem voor me. Als het spel dan volledig int nederlands is (zoals de gratis game infamous die je kon downloaden) dan zet ik de systeemtaal gwn om naar engels... Nederlands gesproken in een game vind ik zo fake.. Net als een film die naar een andere taal is gesynced.

The_Cat zei:
Persoonlijk is het bij mij ondertussen ofwel Game Mania geworden ofwel The Hut. En dan eigenlijk enkel The Hut als het een spel is dat hier niet uitkomt of hier niet meer verkrijgbaar is. Ik had ook eerst zoiets van blergh Game Mania is duur en ik moet er een eindje voor rijden, maar ondertussen zit ik qua winkels niet met betere alternatieven. Ik woon op de boerenbuiten en ik heb keus tussen Free Record Shop, Game Mania en Bol.com. en dan heeft Game Mania toch nog altijd de beste voordelen voor mij. Free Record en Bol zijn bijna altijd even duur, en Game Mania krijg je ook nog altijd leuke extra's. Ook de spaarpunten zijn heel handig en de klantenservice in de winkel is zeker en vast top =)

klopt.. spaarpunten zijn ook interessant. Heb hier nog een bonnetje liggen dat ik ga gebruiken voor god of war origins (collection volume 2)
Free recordshop heb ik eiegnlijk NOOIT een game gekocht.. bol.com lijkt mij wel duur.. zo is bv de originele prijs van een game 70 euro, MAAR ze bieden het aan vor 60 euro. Komt neer op een 'normale' winkelprijs...

nameless zei:
Amazon.co.uk is een pak goedkoper dan game mania en je hebt je game binnen de 3 dagen(en gratis verzending).


probleem met alles: ik heb geen ervaring met import games.. De taal op de cover/prentje op de cover kan mss aders zijn. Dit stoort mij bijna niet.. Het mag geen frans zijn, dat verneukt het hoesje vind ik persoonlijk. Nederlands of Engels gaat mijn voorkeur naar uit. Idem voor het boekje. Of het moet in alle 4 de talen zijn (engels, frans, nederlands en duits).

Mijn vraag is nu eigenlijk het volgende..

Welke gamewinkels bestaan er nu (ook online).

Zover ik nu al weet zijn dat

Gamemania.nl/be
thehut.com
zavvi.nl
bol.com
consoleshop.be
eplaza.com

welke zijn de goedkoopste?

krijg je hier ook de extra's bij die ze beloven?
Ik zag net dat de god of war collection bij zavvi maar 29,45 kost en in de gamemania 39,99. Bij de gamemania krijg je een ''gratis'' t-shirt en bij zavvi net niet (staat er niet bij vermeld)

ik heb een aantal games (lees: stuk of 8) gepre-ordered bij gamemania... waaronder
Ninja gaiden 3 (60 euro ?)
uncharted 3 special edition (65 euro)
Assassins creed revelations collectors edition (75 euro)
Tomb raider (60 euro ?)
Sly 4 (60 euro?)
WWE '12 (60 euro)
Modern Warfare 3 (voor mn broer)

Ik merk ook dat sommige games die al bij game mania staan, nog niet op andere sites staan vermeld.. Zoals tomb raider, ninja gaiden 3, sly 4 (wel op zavvi voor 49 euro, gamemania waarschijnlijk 60 euro)

wat zouden jullie doen in mijn plaats?
Ietsjes meer betalen omdat jullie er extra's bij krijgen?
Bij game mania blijven omdat je er bekend bent en de service goed is?

Of moet ik blijven vergelijken (inlcusief transportkosten)
En wat met de releasedatums? Krijg ik de game echt op de dag van de release in huis of zit er een grote kans in dat ik toch nog moet wachten?
ohja.. en wat met de DLC die zou uitkomen? Zou ik die dan wel kunnen installeren omdat ik dan bv een UK versie van een specifiek game heb?


ohja.. was vergeten te melden dat dit allemaal voor de ps3 is :p

Vorthar

Legacy Member
Thehut hebk zelf vrij slechte ervaring mee. Nuja, niet met de thehut zelf, maar met de post. Heb ooit starcraft 2 x 2 gekocht, 1 kwam goed op tijd aan, de andere is nooit aangekomen (2 volle maanden moeten wachten op en refund).

Daarna Crysis2 gekocht, 2 weken te laat ( had gepreordered, dus verwachtte hem toch ROND de release) en helemaal ingedeukt hoesje aangekregen.

Als je liever in belgische winkels koopt kan ik zeker Dreamland aanrade, die passe hun prijzen aan aan de concurrentie. Tis daar vaak 4-8 euro goedkoper.

Amazon is mij ook aangeraden.

Voor die extra stuff doe ik het niet, dit zijn 99% van de tijd ingame dingen die je sowieso kan unlocken, ofwel een tshirt of dergelijke maar daar ga ik niet meer voor betalen.

Ricky

Legacy Member
probleem bij mij is dat ik eigenlijk aan de waalse grens woon en de meeste vlaamse winkels liggen al snel een 30 km van mijn woonplaats af

Darks

Legacy Member
Play.com of TheHut

Gemiddeld koop ik mijn games er zo'n € 20 goedkoper dan in de Game Mania. De releaseprijs is altijd al wat lager, maar na een paar maanden zakt de prijs meestal nog een stuk.

Koop er nu al jaren (vooral Play.com) en nog nooit een slechte ervaring mee gehad (natuurlijk soms blijft het al eens een dag langer dan verwacht bij de Post maar daar kan de winkel niks aan doen.

Het enige waar ik zeker van ben is dat je uzelf een financiële hak zet indien ge alles bij GM koopt :)

toco8400

Legacy Member
Ik bestel meestal bij play.com, amazon.co.uk of bij shopto.net.
Dit zijn allemaal britse winkels en hebben een goede service (voor zover ik dat al nodig heb gehad) en zijn meestal stukken goedkoper dan belgische sites/winkels.

Je kan daar dikwijls special editions kopen aan de prijs van de normale game in België.

Wel zijn alle games in het engels. Soms kan je nederlandse ondertiteling aanzetten, meestal echter niet.

Vancha

Legacy Member
Op zich kies ik nog altijd voor Game Mania, het personeel is gwnlijk wel vriendelijk tot cool te noemen en je krijtg natuurlijk altijd wel de goodies en service voor reparaties en used games/omruilingen.

Game Mania is idd niet de goedkoopste uit de hoop, maar het is dan ook een speciaalzaak en geen miljoenenketen als mediamarkt of saturn (waar ze zich dat kunnen permiteren en winst terughalen uit elektronica)

The_Cat

Legacy Member
knight801 zei:
Op zich kies ik nog altijd voor Game Mania, het personeel is gwnlijk wel vriendelijk tot cool te noemen en je krijtg natuurlijk altijd wel de goodies en service voor reparaties en used games/omruilingen.

Game Mania is idd niet de goedkoopste uit de hoop, maar het is dan ook een speciaalzaak en geen miljoenenketen als mediamarkt of saturn (waar ze zich dat kunnen permiteren en winst terughalen uit elektronica)

Inderdaad :) Plus dat je daar een leuke try before you buy hebt ^^ (eens zitten spelen met die van de winkel toen met een wii spelletje want er was toch geen volk in de winkel en ik moest zeker eens de multiplayer uittesten van haar xD) en het feit dat je je spel binnen 7 dagen mag terugbrengen. Ik zou gewoon voor de Game Mania blijven gaan als je je spelletjes graag op de release hebt :)

R3L4X

Legacy Member
Colruyt, online kan je soms games pre-orderen, er zijn niet altijd alle games maar qua prijzen zijn ze net altijd iets goedkoper.

OnyxWeapon

Legacy Member
Ricky zei:
Welke gamewinkels bestaan er nu (ook online).

Zover ik nu al weet zijn dat

Gamemania.nl/be
thehut.com
zavvi.nl
bol.com
consoleshop.be
eplaza.com

welke zijn de goedkoopste?

Ik kan de volgende 2 sites aanraden die alle online stores dagelijks checken op de goedkoopste aanbiedingen van games:

Budgetgaming.be - De prijsvergelijkingssite voor games! - Budgetgaming.be en GamesTracker - Tracking Gaming Prices, News and Reviews around the web

Op budgetgaming kan je reviews vinden voor elke online store om je een beter beeld te geven van hun return policy, shipping costs, helpdesk, etc.

Er is zelfs een forum waar je ook terecht kan met eventuele vragen.

Welke winkel nu de goedkoopste is, varieert telkens weer. Maar over het algemeen is zavvi.com als één van de eerste om hun prijzen te laten zakken. Ook hebben ze een wekelijkse "Mega Monday budget sale" waarbij ze een heel gamma aan games verkopen aan lagere prijzen. Ze hebben ook een Nederlandse site: www.zavvi.nl - Goedkoop games, films en muziek on-line bij zavvi.nl | Zavvi.nl . TheHut.com is een mirror company van zavvi.com (m.a.w. quasi identieke prijzen), aangezien ze zavvi opgekocht hebben enkele jaren geleden.

Ricky zei:
krijg je hier ook de extra's bij die ze beloven?
Ik zag net dat de god of war collection bij zavvi maar 29,45 kost en in de gamemania 39,99. Bij de gamemania krijg je een ''gratis'' t-shirt en bij zavvi net niet (staat er niet bij vermeld)

Zavvi levert ook extra's bij games, maar die staan steeds duidelijk op hun site vermeld bij de game.

Enkele voorbeelden van extra's die ik me nog herinner:
- Bij Persona 4 kreeg je een T-shirt gratis.
- Bij Tactics Ogre kreeg je een PSN-voucher code om Vagrant Story aan de helft van de prijs te kopen van het PSN.

Ook hebben ze unieke bundles of game offers bij tijd en stond zoals de Metal Gear Solid Ultimate HD Collection (Zavvi World Exclusive)

Ricky zei:
ik heb een aantal games (lees: stuk of 8) gepre-ordered bij gamemania... waaronder
Ninja gaiden 3 (60 euro ?)
uncharted 3 special edition (65 euro)
Assassins creed revelations collectors edition (75 euro)
Tomb raider (60 euro ?)
Sly 4 (60 euro?)
WWE '12 (60 euro)
Modern Warfare 3 (voor mn broer)

Ik merk ook dat sommige games die al bij game mania staan, nog niet op andere sites staan vermeld.. Zoals tomb raider, ninja gaiden 3, sly 4 (wel op zavvi voor 49 euro, gamemania waarschijnlijk 60 euro)

wat zouden jullie doen in mijn plaats?
Ietsjes meer betalen omdat jullie er extra's bij krijgen?
Bij game mania blijven omdat je er bekend bent en de service goed is?

Al die games verschijnen gegarandeerd op hun site in de toekomst als pre-orders, hoor. Het verschil met Game Mania is dat ze wachten tot ze een officiële verschijningsdatum krijgen van de bedrijven om de pre-orders te openen.

En tja, die extra's... da's natuurlijk iets persoonlijks. Heb je echt nood aan die first day-dlc of die extra T-shirt? Dat moet je voor jezelf maar afwegen.

Ricky zei:
Of moet ik blijven vergelijken (inlcusief transportkosten)
En wat met de releasedatums? Krijg ik de game echt op de dag van de release in huis of zit er een grote kans in dat ik toch nog moet wachten?
ohja.. en wat met de DLC die zou uitkomen? Zou ik die dan wel kunnen installeren omdat ik dan bv een UK versie van een specifiek game heb?

ohja.. was vergeten te melden dat dit allemaal voor de ps3 is :p

Er is geen verschil tussen een UK-versie of een Benelux-versie als je dlc wilt kopen. Ik vermoed dat je al eerder problemen zou hebben tussen PAL en NTSC-games op het vlak van dlc-aankopen.

De transportkosten vallen over het algemeen goed mee met de online stores, waarbij sommige winkels zelfs gratis verzenden. Games die aankomen op de release datum is zeldzaam. Meestal versturen ze hun games pas op de dag zelf van de release datum van de game, waardoor het 5 tot 10 werkdagen later pas bij jou arriveert.

Dobbelsteen

Legacy Member
Oudere games:
-Bart smit, FRS, dreamland en Gamemania misschien ook als ze daar afprijzen. Voor de beste deal moet je wat rondzien, want tegenwoordig is afprijzen uit de mode.
-Thehut.com: voor oude games meestal heel goedkoop, binnen de 5 dagen komen ze aan, gratis verzending, betalen via paypal of creditcard.

Nieuwe games (preorder):
-Bart smit is hier meestal vrij goedkoop in, FRS verkoopt tegen de adviesprijs en gamemania zet u af voor 5-10 euro meer dan de adviesprijs.
-Amazon.co.uk: als je creditcard hebt is dit heel goedkoop (30 euro voor een spel waar je normaal 45-50 euro voor zou betalen) en je hebt het spel op release. TheHut.com heeft scherpere prijzen, maar hun verzending van preorders is heel triestig: je krijgt het pas 10 dagen na release aan als je geluk hebt.

Dit geldt enkel voor pc-games, als je op console speelt heb je jezelf al direct genaaid omdat die games 10-20 euro duurder zijn dan op pc (zijn natuurlijk wel beter geoptimaliseerd voor console).

Ricky

Legacy Member
dat van zavvi wist ik al.. ik lees het ps3 nieuws op de verzamelsite ps3.headliner.nl
hier staan alle nieuwtjes op... Ook wordt er een budgetzondag vermeld (van zavvi)

de gemiddelde prijs voor een nieuw ps3 game is toch 60 euro?
Want een recente game die al een tijdje uit is, koop ik niet bij GM omdat ik weet dat het daar dan nog op 60 euro staat. dan zoe ik het meestal goedkoper zoals hier of andere veilingsites

agrash

Legacy Member
OnyxWeapon zei:
Ty, deze had ik nog niet.


Ik koop nu al jaren mijn games op play of the hutt. Nog nooit problemen gehad met beiden, maar bij the hutt is 2 weken bij een preorder idd geen rariteit. Mijn deux ex human revolution CE moet bv nog arriveren bij mij.

Nu ik heb altijd wel nog games liggen die ik moet uitspelen en ik speel altijd game per game uit dus is dat nog geen zo'n drama voor mij, maar ik kan geloven dat sommigen erdoor wel van wakker liggen.


Moest ik de keuze hebben om bij MM of GM te kopen dan kies ik direct media markt! Reden: de prijs.
Games inruilen gaat tegen mijn policy & de klantvriendelijkheid in game mania kan me niet echt bommen. Alhoewel dat in het roeselare filliaal wel beter kan (/kon over enkele jaren geleden)
Nog een klein nadeeltje van media markt is de release date van de games maar misschien hebben ze daar nu al aan gewerkt, want het is al een tijdje geleden dat ik nog een nieuwe game in MM heb gekocht. :)

Ricky

Legacy Member
heb zojuist enkele games vergeleken.. het prijsverschil (met verzending) is in totaal niet zo groot.
Assassins creed revelations is goedkoper in prijs bij gamerzparadize, maar door de verzendskosten schiet de prijs de lucht in.
Het zal een beetje wikken en wegen zijn denk ik.. Ik betaal ook liever als ik het spel heb.
Zo zit er bij bol.com (van vrienden gehoord) er gewoon een overschrijvingspapier bij...

god..damnit.. this ain't fun x)

edit: maar amazon.co.uk heeft wel een mooie prijs: 49.70 pond (ongeveer 57 euro dqnkzij een currency converter)

edit 2: Doeme eh.. ik hebgeen creditcard...

agrash

Legacy Member
Voor hetgeen een kredietkaart slechts kost en zeker als je het vergelijkt tegen al je winst die je er zult uithalen door online te kopen is het nog altijd een goeie deal imo.. ^^
Ik had over een paar jaar speciaal een visakaart aangevraagd om pcgames aan te kopen zoals velen wel hier denk ik.

Ook nog handig trouwens moest je vaak in het buitenland zitten om dingen te betalen of om geld af te halen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan