Archief - Gezocht: strategy games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oNt-

Legacy Member
Beste

Ik ben op zoek naar strategy games voor mijn pa. Hij zoekt games in de genre van:

-Blitzkrieg
-Sudden strike
-Close combat

Zijn er nieuwere games van die genre? Of gelijkaardige?

Ik heb hem CoH laten spelen maar dat vond die maar niks en ik denk te ingewikkeld. Men at war heb ik zelf wat gespeeld en ik denk dat het ook wat te moeilijk gaat zijn voor hem.

Alvast bedankt.

Dr_Pill

Legacy Member
Vreemd, ik wou net CoH zeggen.Misschien heeft hij het niet begrepen op 3D RTS games,want qua ingewikkeldheidsgraad zie ik weinig verschil.Of mag het niet zijn met basebuilding?Blitzkrieg heeft wel veel add-ons.En er is een Blitzkrieg 2.
Moet het persé WOII zijn?
Misschien Commandos proberen?Maar dat legt de nadruk meer op stealth.

oNt-

Legacy Member
Bedankt voor de informatie. Ja ik denk dat hij het niet zo voor 3D RTS games heeft. Basebuilding ligt hem ook niet zo. Als het een andere setting heeft (behalve sci fi) met de elementen van een sudden strike of blitzkrieg is dat natuurlijk geen probleem.

Btw. Hij wilt terug beginnen gamen op zijn laptop waar W7 op staat. Zal het een probleem zijn om daar oude games op te draaien?

el shorty

Legacy Member
Blitzkrieg en sudden strike zijn beide 1 van mijn favo rts games.

Als ik een tip zou moeten geven aan je vader, zou ik ook voor COH gaan tbh. Wat denk je van de total war serie?

oNt-

Legacy Member
Ja ik snap ook niet zo goed waarom hij CoH niet graag heeft. Van de Total war reeks heb ik hem wat gameplay footage laten zien en dat vond hij ook niet zo leuk.

Misschien best gewoon Sudden strike en Blitzkrieg terug installen ? Zou dat gaan op windows 7?

Dr_Pill

Legacy Member
En waarom niet Commandos ?
Da's Real-time tactics
RTT is a subgenre of tactical wargames played in real-time simulating the considerations and circumstances of operational warfare and military tactics. It is differentiated from real-time strategy gameplay by the lack of resource micromanagement and base or unit building, as well as the greater importance of individual units and a focus on complex battlefield tactics.
Geen basebuilding, geen 3D.
Plus, WOII setting.

En Blitzkrieg heeft véél add-ons en een vervolg, die al gecheckt ?

Leto

Legacy Member
Misschien vindt hij een spel zoals Hearts of Iron 3 wel iets, is wel een ander genre, is globale oorlog.

EDIT : zoals Quiller dus zei :)

The Monopoly Guy

Legacy Member
Leto zei:
Misschien vindt hij een spel zoals Hearts of Iron 3 wel iets, is wel een ander genre, is globale oorlog.

EDIT : zoals Quiller dus zei :)

Maar ook zeer ingewikkeld

Europa Universalis 3 is anders ook zeer leuk (imo beter dan HoI 3) en daar kan je sneller mee overweg.
Wel speelt dit zich meer af in de geschiedenis

Leto

Legacy Member
Hearts of Iron is ook de minste van mijn favoriete Paradox games maar het is wel in WW2 en het leek me dat dit wel een pluspunt was.

Europa Universalis 3 is de 'makkelijkste' van dat soort games, mijn favoriet is ieder geval Crusader Kings, dat speel zich af in het 2de deel van de middeleeuwen en staat het uitbouwen van een dynastie centraal, wat echt heel leuk is.

el shorty

Legacy Member
stom idee: probeer eens demo van een stronghold game?

Andere voorstellen:

World in conflict
Act of war

(Wel allemaal niet van echt recente datum)

cpt nice

Legacy Member
Ik vind Hearts of iron echt wel een geweldig spel, maar het is inderdaad wel erg diepgaand. Daar moet je je echt wel aanzetten om het te leren spelen.
World in conflict is een stuk eenvoudiger en erg leuk (zeker online)

jekkee

Legacy Member
raar dat dit spel hier niet is voorgesteld soldiers:heroes of word war II is ook al wel een vrij oud spel. :P

lowscore

Legacy Member
Dan beter de eerste twee spellen naar het schijnt (Cold War heb 'k zelf niet gespeeld): Codename Panzers: Phase One & Codename Panzers: Phase Two. Ik heb de Platinum versie van Codename: Panzers met Phase 1 & 2.

KATTAKLOP

Legacy Member
numb3r1 zei:
Bedankt voor de informatie. Ja ik denk dat hij het niet zo voor 3D RTS games heeft. Basebuilding ligt hem ook niet zo. Als het een andere setting heeft (behalve sci fi) met de elementen van een sudden strike of blitzkrieg is dat natuurlijk geen probleem.

Btw. Hij wilt terug beginnen gamen op zijn laptop waar W7 op staat. Zal het een probleem zijn om daar oude games op te draaien?

Dat kan inderdaad een probleem zijn.
Ik game ook met mijn laptop en op W7, sommige oude spellen draaien zonder problemen zoal Diablo2, anderen draaien van geen kanten of hebben een crash na een bepaalde speeltijd.
Ik zou zeggen probeer en als het niet gaat meteen eraf gooien.
Als er trouwens op de hoes staat"alleen onder xp" dan kan je het vergeten.

PCuser

Legacy Member
KATTAKLOP zei:
Als er trouwens op de hoes staat"alleen onder xp" dan kan je het vergeten.

je hebt daarvoor compabiliteitsmodus ;)

rechtermuis -> eigenschappen -> tab : compatibiliteit
vink compatibiliteitsmodus aan, en kies het soort OS.

op die manier heb ik oude games kunnen herspelen zonder problemen :niceone:

BURp

Legacy Member
Niet echt een pure strategy game ma bon, hidden & dangerous 2 is altijd wel dikke fun
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan