Archief - GC controller of classic controller (pro) ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Powerwing

Legacy Member
Ik heb een Wii gewonnen (wii sports resort met wiimote plus) en ikke content natuurlijk.
Nu ga ik wat games aanschaffen, waaronder ook Tatsunoko vs Capcom. Dit speel je natuurlijk best met een gewone controller. De Controller classic lijkt me wel cool en doet me ook met nostalgie terugdenken aan de tijd dat ik een SNES had (ik speel die games trouwens nog steeds via SNES9x op mac).

Nu heb ik ook nog een Gamecube. Ik heb alle games verkocht, maar de cube met controller en memcard raak ik aan de straatstenen niet kwijt. Dus zou ik eigenlijk de controller kunnen gebruiken ipv een nieuwe te kopen.

Iemand ervaring met de GC-controller op de Wii ? Werkt die goed, en dan vooral voor Tatsunoko ? Het is een 3-button smasher dus de GC-layout zou niet zo storend mogen zijn. Bovendien kan ik de GC-controller gewoon ingeplugd laten in de Wii, terwijl ik de Classic controller via een wii-mote moet gebruiken, dus telkens in- en uitpluggen wanneer je van game verandert...

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Géén idee of Tatsunoko vs Capcom goed speelt met GC controllers. Maar ik gebruik ze zelf voor Mario Kart & voor Super Smash Brow Brawl. Dat gaat probleemloos :)

Dus ik zou geen geld verspillen aan een extra controller, eerder een extra game dan ofzo.

Powerwing

Legacy Member
Lemmichi zei:
Het speelt ok met een gc controller, maar voor de beste speelervaring moet je dit hebben: Tatsunoko VS Capcom Fightstick [MC] Nintendo Wii Accessoires Futurezone.nl

Gezien er maar één arcade fighter beschikbaar is voor de Wii, lijkt dit me een heel dure investering...
'k Zal trouwens proberen met de GC-controller. Mocht het niet werken, dan koop ik wel een classic (NIET de pro, ziet er afschuwelijk uit, geef mij maar de gewone classic, da's puur Nintendo...)

Lemmichi

Legacy Member
Powerwing zei:
Gezien er maar één arcade fighter beschikbaar is voor de Wii, lijkt dit me een heel dure investering...

Je vergeet al de arcade virtual console games (oa de neogeo fighters) en guilty gear xx etc.
Bovendien zal deze ook compatibel zijn met de WiiU.

Powerwing

Legacy Member
Lemmichi zei:
Je vergeet al de arcade virtual console games (oa de neogeo fighters) en guilty gear xx etc.
Bovendien zal deze ook compatibel zijn met de WiiU.

Ja, ok, daar niet aan gedacht, maar heb me laten vertellen dat al die VC games heel gepixeliseerd zijn. Ik heb trouwens alle Neo Geo en CPS2 games op Mame, heel goede kwaliteit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan