Sköll zei:
Is Skyrim beter dan oblivion?Want obl. vond ik maar saai.
Fallout 3 vond ik dan weer wel goed maar dat spel loopt heel de tijd vast.
Zou Skyrim goed zijn als je obl saai vindt?
Moeilijke vraag eigenlijk... Oblivion en Skyrim komen allebei uit dezelfde reeks wat wil zeggen dat de basis hetzelfde is, maar de uitwerking van beide games is dan weer anders...
In Skyrim voel ik mij meer 'betrokken' met de wereld en wat er zich in afspeelt, immersie is veel beter dan bij Oblivion. Conversaties tussen NPC's onderling zjin beter uitgewerkt, dungeons lijken niet op elkaar, en alhoewel de pure oppervlakte van de games min of meer hetzelfde zijn voelt Skyrim veel groter door de vele bergen, dalen en dungeons die je kunt gaan schoonmaken.
Ze hebben ook eindelijk komaf gemaakt met de major en minor skills, dat vond ik altijd al wat gekunsteld, nu ben je niet meer gebonden aan een welbepaalde klasse, maar kun je gewoon puur je character uitbouwen zoals jij dat wil.
Er is zoveel te doen en te zien in Skyrim, dat je je geen minuut verveelt. Telkens je meer dan vijf minuten rondloopt gebeurt er wel iets, er zijn talloze quests om te vervullen, heel wat dungeons, mooie steden met elk hun eigen 'feeling'... Alleen jammer dat de main quest weer wat aan de zwakke kant is, maar ach, je speelt een Elder Scrolls game nu eenmaal niet puur voor de main quest (ik toch niet

).
Ik vond Oblivion indertijd erg leuk om te spelen, maar in die maandenhalf dat Skyrim uit is heb ik meer plezier beleefd dan in die zes maanden Oblivion (ik combineerde het met andere games).
Misschien vat dit het mooi samen: Ik kon Oblivion nooit uuuuren achtereen spelen zonder dat ik een andere game wilde opstarten, met Skyrim kan ik gerust dagen achtereen bezig zijn zonder mij te vervelen.
Hopelijk helpt dit wat
