Archief - Et @ Lan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pyRomAni@c

Legacy Member
hoe maak je ook alweer zon LAN server met ET waar iedereen mbv lancable op kan? moet ik nog settings van mn LAN instellingen in het configuratiescherm veranderanderen of is dit niet nodig???

BaNoRaC

Legacy Member
deze vraag past meer in het lanparty forum

maak en netwerk en zet dan gewoon een dedicated ET server op

pyRomAni@c

Legacy Member
heb ik gedaan maar als ik dedicated server doe dan krijg ik een opstart window. als die andere dan naar LAN servers gaan zien ze mijn LAN server er NIET tussen staan. en kan dan zelf nog wel spelen ik zie een opstart window maar hij gaat gewoon niet verder. :confused:

eagleke

Legacy Member
ken er niet zoveel van, maar zeker dat je poort open staat die je gebruikt ?
Mss dat daarom anderen je server niet kunnen zien.

m4rt1n0

Legacy Member
zoek gewoon je lan ip, en dan doen die anderen

/connect <IP>

pyRomAni@c

Legacy Member
k waar kan je je lan ip vinden (sry heb echt geen verstand van dit soort zaken)

Disa

Legacy Member
Start >
Uitvoeren > cmd in dat boxke invullen en enteren

ipconfig in het dosvenstertje typen en dan enteren

IP-adres.........: <uw ip staat hier>

hf :)

dis

maT'

Legacy Member
Zorg ervoor dat je een dedicated LAN opstart, geen internet-server.

Verder hoeven die anderen dan enkel hun ingame-browser te refreshen en te dubbelklikken, om je server te joinen.
zorg ervoor dat je in software-firewall ET.exe de rechten heeft tot server, zodat andere mensen die toepassing kunnen aanspreken.

pyRomAni@c

Legacy Member
k thx. nog 1 vraag hoe geef je die rechten aan de server?


oe ja kan ik zelf dan ook spelen. want de vorige keer kreeg ik alleen zon startup ET window meer niet.

The Pigfather

Legacy Member
Op de pc waar je een dedicated server laat draaien zal je nooit kunnen meespelen maar altijd dat console schermpje zien. Als je zelf wil meespelen moet je dus een gewone server hosten.
Als je bij je firewall kijkt bij 't lijstje van programma's die internettoegang hebben zal er wel naast staan welke rechten ze hebben. (mag op internet, mag niet op internet enzovoort) Vooraleer daar aan te komen kan je altijd gewoon eens je firewall afzetten en proberen, zodat je niet voor niets begint te prutsen natuurlijk.
gl hf!

pyRomAni@c

Legacy Member
ok ik heb zelf geen firewall behalve die windows firewall die internetverkeer ofzo beperkt die zal ik dan af zetten.

fretn

Legacy Member
dat opstartschermpje dat je ziet is de dedicated server console, daarin kan je mappen etc aanpassen

net_ip in dat invoerveldje intypen om uw ip te zien (denk ik)

als je uw eigen server wil joinen moet je uw filter op 'local' zetten

Godlike

Legacy Member
The Pigfather zei:
Op de pc waar je een dedicated server laat draaien zal je nooit kunnen meespelen maar altijd dat console schermpje zien. gl hf!

Bwa, je kan wel joinen met een local client hoor (Ben nu niet meer zeker of je verschillende et-installaties nodig hebt maar denk het niet omdat je ook verschillende dedicateds (spelling?) kan draaien vanop 1 installatie), naargelang je specs zullen de andere clients dan wel of niet lag ondervinden.

pyRomAni@c

Legacy Member
Godlike zei:
Bwa, je kan wel joinen met een local client hoor (Ben nu niet meer zeker of je verschillende et-installaties nodig hebt maar denk het niet omdat je ook verschillende dedicateds (spelling?) kan draaien vanop 1 installatie), naargelang je specs zullen de andere clients dan wel of niet lag ondervinden.

als je ET dus in een andere directory nog een keer zou installeren zou je wel mee kunnen spelen als jij die dedicated server heb gemaakt.

fretn

Legacy Member
pyRomAni@c zei:
als je ET dus in een andere directory nog een keer zou installeren zou je wel mee kunnen spelen als jij die dedicated server heb gemaakt.

is niet nodig (lees mijn post)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan