Archief - Enkele command vraagjes ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phil

Legacy Member
Ik vind niet hoe ik het moet veranderen, dus vraag ik het maar even ;)

Het gezoem rond de quad in q3dm6 ...
s_ambient dacht ik, maar als ik dit verander, blijf ik het geluid horen ...

Hoe kan ik mijn hud lay-out veranderen?

met /menu lukt het me niet (terwijl dit vroeger wel ging)
Ik kan niets veranderen in menu met menuleft/right, enkel naar yes of no gaan. Maar niet bvb hud layout of pixelwidth etc ...

Ook niet met cg_hud_layout (of hoe was het weer)

Ik heb het geprobeerd met zowel /cg_enableOSPHUD op als af ...

:help:


en wat was het cmd om ingame uw geluid stiller of harder te zetten?

edit : Ik kan wel schrijven in m'n cfg (binds maken enzo)
cfg staat niet op read-only of archive ...

Blackend

Legacy Member
Het laatste is s_volume

en commando's voor hud te veranderen beginnen altijd met ch_ dacht ik (kan ook verkeerd zijn, maar doe eens ch_ en dan op TAB )

dit zijn een paar hud commando's uit mijn cfg

seta s_ambient "0"
seta ch_weaponListFlash "1"
seta ch_weaponListDrawAll "0"
seta ch_weaponListBackground "1"
seta ch_weaponList "0"
seta ch_statusbarStyle "5"

seta ch_recordMessage "0"
seta ch_graphs "1"
seta ch_fragMessage "1"
seta ch_drawPickup "1"
seta ch_crosshairTeamInfo "1"
seta ch_3waveFont "0"

en ook nog

seta ch_drawhealthmeters "0"
seta ch_drawflagnames "2"
seta ch_weaponswitch "1"
seta ch_crosshaircolor "3"
seta cf_statusbarammo "8x8"
seta cf_teamcrosshairhealth "12x12"
seta cf_crosshairnames "12x12"
seta cf_ammostatusbar "8x8"
seta cf_fragmsg "6x6"
seta cf_scores "8x8"
seta cf_weaponswitch "10x10"
seta cf_weaponname "5x5"
seta cf_following "12x12"
seta cf_vote "6x6"
seta cf_teamchat "6x10"
seta cf_teamoverlay "6x11"
seta cf_Pickupstring "9x9"
seta cf_Statusbar "32x32"

Ik hoop dat ge daarmee iets verder zijt al :x

Phil

Legacy Member
yup, dank u wel :)

enkel, kan ik bvb aan een knop binden om het geluid harder te zetten? (en aan een andere om het stiller te zetten?)
Kheb een laptop zonder een goede knop om mijn geluidsniveau aan te passen, quake schokt altijd als ik dat doe.
Zou geweldig handig zijn moest ik ingame het volume kunnen aanpassen

Lunake

Legacy Member
der is ook zo een gezoem as ge uw rail wapen pakt, da verraad u :s
ma da helpt nie as ge da afzet zeker? :) want die ander zulle da bij hun moete afzette? as da ga eh :p

as ge rail pakt zoemt da zo, nog nie gemerkt iemand?

Blackend

Legacy Member
Phil jeps, ik gebruik daarvoor een scriptje (®Impulse :) )

Code:
//Volume
//------
bind = "vstr vup"
bind - "vstr vdn"
set vdn vstr vol04
set vup vstr vol06
set vol00 "set s_volume 0.0;set vdn vstr vol00;set vup vstr vol01;echo ^2Volume^1MIN^2=========="
set vol01 "set s_volume 0.1;set vdn vstr vol00;set vup vstr vol02;echo ^2Volume=^1|^2========="
set vol02 "set s_volume 0.2;set vdn vstr vol01;set vup vstr vol03;echo ^2Volume==^1|^2========"
set vol03 "set s_volume 0.3;set vdn vstr vol02;set vup vstr vol04;echo ^2Volume===^1|^2======="
set vol04 "set s_volume 0.4;set vdn vstr vol03;set vup vstr vol05;echo ^2Volume====^1|^2======"
set vol05 "set s_volume 0.5;set vdn vstr vol04;set vup vstr vol06;echo ^2Volume=====^1|^2====="
set vol06 "set s_volume 0.6;set vdn vstr vol05;set vup vstr vol07;echo ^2Volume======^1|^2===="
set vol07 "set s_volume 0.7;set vdn vstr vol06;set vup vstr vol08;echo ^2Volume=======^1|^2==="
set vol08 "set s_volume 0.8;set vdn vstr vol07;set vup vstr vol09;echo ^2Volume========^1|^2=="
set vol09 "set s_volume 0.9;set vdn vstr vol08;set vup vstr vol10;echo ^5Volume=========^1|^5="
set vol10 "set s_volume 1.0;set vdn vstr vol09;set vup vstr vol10;echo ^5Volume==========^1MAX"

en via de knopkes links van uwen backspace kunde luider /stiller doen

Lunake

Legacy Member
yer da zoemt anders :) kdacht altijd da da omgeving was :D
note: ik speel 5 jaar :p
ik heb na vele jaren ook pas ontdekt dat ge na 2x rake rail impressive krijgt :p kd8 da da random was :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan