Archief - eigen server draaien voor clan ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fastkiller

Legacy Member
yo,

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe wij onze eigen server zouden kunnen draaien voor ons clan ? We zullen hopelijk gesponsers worden met server en deze gaan we hier bij mij thuis zetten:) Nu wil ik graag weten hoe je die server online zal kunnen zetten zodat andere spelers van de clan enzo erop gaan kunnen komen ? Het nodige om deze server online te krijgen zou ik zeggen;) Ook mss nog een andere waar we onze site en teamspeak server gaan kunnen hosten.

xony

Legacy Member
sorry hoor maar je begrijpt het verkeerd

als je een server sponsored krijgt dan komt die NOOIT thuis te staan maar in een server park met T.x verbindingen
als het toch thuis staat moet je veel betalen voor een vast ip + verbinding die een beetje meevalt en waar enkel belgen deftig op kunnen spelen zonder lag

NaaiT

Legacy Member
rada... :p

as ge zelf ne server start, dan kunde max 4 spelers hosten misschien. Tis zuiver een kwestie van een goede connectie te hebben op inet (en dan bedoel ik niet adsl of telenet, mor véél groter ;) ) Servers draaien kan je op u eige pctje ook dus ja :)

As ge sponsering krijgt, zoveel te beter maar anders zal je ergens een server moeten huren.

RaDa

Legacy Member
Fastkiller zei:
wuk ist me gie ? :eek:

komaan kerel, denkt gewoon eens verstandig na

Hetgeen gij wil doen is gewoon belachelijk e

Een gesponsorde server bij u thuis zetten :wtf:





en btw, het kan nooit kwaad om Nederlands te praten :niceone:
nie iedereen praat plat west-vlaams

david22

Legacy Member
als wij met mohaa bezig is met een gewone pc die we als server gebreuken op een telenet verbinding daar kan maximaal 6 ma op

[BAT] Hydra

Legacy Member
ff wat meer uitleg over servers, als je van plan bent om een server voor je clan te kopen kan je dit op 2 manieren doen

1) je koopt zelf een server (400€), je zet je server dan bij je thuis, je installeert mohaa op de server, je draait een multiplayerspel op je server.
Mensen kunnen dan op je server komen spelen.
Echter, je moet een heel snelle internetverbinding hebben om een server voor bijvoorbeeld 16 man te ondersteunen (geen adsl of telenet)

2)OF... Je gaat naar een bedrijfje dat zulke servers opzet voor jou (met snelle internetverbinding), je betaalt maandelijks of 3-maandelijks een bedrag aan dat bedrijfje om voor jou je server te draaien

DUS... ofwel draai je zelf bij je thuis een server(dure oplossing), ofwel vraag je aan een bedrijfje of ze dat voor een maandelijks bedrag niet voor jou willen doen(aan te raden oplossing)

2 aan te raden bedrijfjes:

www.mohaaservers.nl
www.gameprovider.com

david22

Legacy Member
welke snelle internetverbinding raad je dan aan welke firmas bieden da aan

Destroyer

Legacy Member
david22 zei:
welke snelle internetverbinding raad je dan aan welke firmas bieden da aan
geen idee, maar om een lijn bij jouw thuis te krijgen die snel genoeg is om deftig een mohaaserver te hosten betaal je miljoenen (denk aan graafwerken etc, wat zo'n kabels liggen niet overal in de grond,... ;) + het maandelijkse abonementgeld zal ook practisch onbetaalbaar zijn voor particulieren

#adelaar

Legacy Member
zeg gast ge weunt gie in eule wukken skole zit je gie?
zeg kwille kik wok ne kji me gie mohaa spelen wi:p
ziej goe of nie?
grtz adelaar

Destroyer

Legacy Member
#adelaar zei:
zeg gast ge weunt gie in eule wukken skole zit je gie?
zeg kwille kik wok ne kji me gie mohaa spelen wi:p
ziej goe of nie?
grtz adelaar
tis hier geen west vlaams date-cafe eh :ironic:

RaDa

Legacy Member
david22 zei:
vertaling a.u.b

Vertaling:

Zeg kerel, jij woont in Eule, in welke school zit je?
Zeg, ik wil wel eens met jou mohaa spelen hoor
Ben je goed of niet?

NaaiT

Legacy Member
peepz beetje rustiger aub, help die gast gwn :)

@adelaar: praat ned, ty :p

xony

Legacy Member
heeft telenet zo geen speciale bussnes packet me vast ip en 3x zo snel

prijs zal ook wel meer dan 100 euro / maand zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan