Archief - Eigen crosshairs maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tracker C

Legacy Member
Ik heb zelf wa crosshairs zitten maken in photoshop, ma ben vergeten hoe ik die nu weer in game moe gebruiken.

64x64 pixels, zwarte bg, opslaan als een .pcx etc... weet ik amoal nog uit UT99, maar wat ik vergeten ben is hoe ge die juist moet importeren in UnrealED...

Ge moet die eerst importeren, maar welke dinges moeten er dan allemaal aangevinkt staan? "mapped/alpha/mask"... ??? :unsure:

Dan opslaan als .utx, in textures zetten, en wa moet ge daarna weer juist wijzigen in uw .ini's?


Chapeau voor diegene dat da ier kan oplossen :niceone: :bow: :love:

ChevaL

Legacy Member
1. SEARCH, heeft hier al gestaan
2. Als je het niet in search vind, GOOGLE
3. Als je het niet op google vind, GI !!!!
4. Als hij het niet weet ben ik goofy

FLeXiE^

Legacy Member
ChevaL zei:
4. Als hij het niet weet ben ik goofy
als gij goofy zijt mag ik dan een handtekening ?

@topic: op ut2003 forum stond da ma das naar hierverplaats dus search alsde da al geprobeert hebt sowwy voor mijn commentaar dan :X

Tracker C

Legacy Member
FLeXiE^ zei:
als gij goofy zijt mag ik dan een handtekening ?

@topic: op ut2003 forum stond da ma das naar hierverplaats dus search alsde da al geprobeert hebt sowwy voor mijn commentaar dan :X

search heb ik eerst gedaan wur, of wa denkte nou?
constant over anderen bezig zitten dan ze search nie bezen en het dan zelf nie doen zou wel vrij stom zijn :tongue:
Kvon gien ene goeien thread, that's all

PS: bakkes paard :f

robin18

Legacy Member
gewoon settings laten staan en als .utx opslaan..... in je user.ini onder weapon settings staat er:
[XWeapons.Redeemer]
bUseOldWeaponMesh=False
ExchangeFireModes=0
Priority=16
CustomCrosshair=3
CustomCrossHairColor=(B=128,G=255,R=255,A=255)
CustomCrossHairScale=2.000000
CustomCrossHairTextureName=Crosshairs.HUD.Crosshair_Circle2 <- verander die CustomCrosshairTextureName= dan ishet Packagename.group.crosshairtexturename
dus bevoorbeeld: CustomCrosshairTextureName=Tracker.Crosshair.cross alsje geen group hebt gewoon Tracker.cross
magk nu een koekske? :D

-=|)eU$=-

Legacy Member
Tracker C zei:
search heb ik eerst gedaan wur, of wa denkte nou?
constant over anderen bezig zitten dan ze search nie bezen en het dan zelf nie doen zou wel vrij stom zijn :tongue:
Kvon gien ene goeien thread, that's all

PS: bakkes paard :f
never underestimate the power of a horse , gibber ;f

Tracker C

Legacy Member
-=|)eU$=- zei:
never underestimate the power of a horse , gibber ;f

shakin' in my boots...

@ robin18: ja, da verdiende wel :niceone:

en hoe moe'k die juist importeren in UnrealED? want daar zijn nog vanalle opties, zoals onder "mapped" of "mask" ( kweet al niemmer juist wa :p ) "alpha",... zo'n dingen, wa moet dur aangevinkt worden en wa nie?

robin18

Legacy Member
default settings laten staan.... alleen package/group/name invullen, en zeker zijn ACHTER datje die options hebt ingevuld en op oke gedrukt, naar file gaan en save, anders is je package weg

GIdenJoe

Legacy Member
Wa lukt er juste nie?

T'enige da ik dervan weet is dat je best crosshairs maakt van 64x64 px dat je deze in TGA formaat maakt met een alpha layerke natuurlijk.

Dan importeer je deze in unrealed en bij het importeren zet je alpha aan en misschien best mipmap uit.

Dan mag je ze comprimeren naar dxt3 of dxt5.

Dan save je de utx package.

En het laatste deel is anders dan je hier al gelezen hebt opt forum maar is ook kritiek dat je die file dan backupped na je editten indien er een nieuwe patch zou uitkomen. Deze file is Cacherecords.ucl

Deze open je en ga je naar het gedeelte waar er crosshairs staan.

Crosshair=(FriendlyName="Bracket (1)",CrosshairTexture=Crosshairs.HUD.Crosshair_Bracket1,ClassName=XInterface.DefaultCrosshairs)

En ergens in die groep lijntjes kan je de lijntjes toevoegen met je eigencrosshairs. Voorbeeldje uit mijn eigen file:
Crosshair=(FriendlyName="Quake (1)",CrosshairTexture=q3cross.modif.Q3c1,ClassName=XInterface.DefaultCrosshairs)

De ucl moet je dus backuppen omdat na iedere patch die cacherecords weer default staat en je deze lijntjes opnieuw moet toevoegen.

Tracker C

Legacy Member
GIdenJoe zei:
Wa lukt er juste nie?

T'enige da ik dervan weet is dat je best crosshairs maakt van 64x64 px dat je deze in TGA formaat maakt met een alpha layerke natuurlijk.

Dan importeer je deze in unrealed en bij het importeren zet je alpha aan en misschien best mipmap uit.

Dan mag je ze comprimeren naar dxt3 of dxt5.

Dan save je de utx package.

En het laatste deel is anders dan je hier al gelezen hebt opt forum maar is ook kritiek dat je die file dan backupped na je editten indien er een nieuwe patch zou uitkomen. Deze file is Cacherecords.ucl

Deze open je en ga je naar het gedeelte waar er crosshairs staan.

Crosshair=(FriendlyName="Bracket (1)",CrosshairTexture=Crosshairs.HUD.Crosshair_Bracket1,ClassName=XInterface.DefaultCrosshairs)

En ergens in die groep lijntjes kan je de lijntjes toevoegen met je eigencrosshairs. Voorbeeldje uit mijn eigen file:
Crosshair=(FriendlyName="Quake (1)",CrosshairTexture=q3cross.modif.Q3c1,ClassName=XInterface.DefaultCrosshairs)

De ucl moet je dus backuppen omdat na iedere patch die cacherecords weer default staat en je deze lijntjes opnieuw moet toevoegen.

strax ies proberen, merci GI!

GIdenJoe

Legacy Member
Tracker C zei:
tis eh!! :p

OT: werkt nog alt nie, I give up :p

Noob :p

Ik heb ier een vijftal crosshairs uit quake3 gehaald en deze aangepast en in ut2k4 gestoken en da marsjeert iere perfect.

Nu wel nog wachte tot ik nieuw pc heb want da spel bsod ier constant wegens defect mobo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan