Archief - Eerste game die je ooit gespeeld hebt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Silent Assassin

Legacy Member
Wat is de eerste game die jullie ooit gespeeld hebben.Laat de educatieve brol(robbie konijn enzo...:p)erbuiten aub

Yasutoko

Legacy Member
Warcraft 1
Dan starcraft
Dan red alert
Dan warcraft 2
Dan starcraft : brood wars ...

virox

Legacy Member
zover ik mij kan herrineren.
Bij m'n neef: C&C1 en Simcity 2000 of nog ouder.
Daarna vanaf we eigen pc hadden: Grand Prix 2 (moest m'n pa hebben) en ik wilde C&C: Red Alert ^^
C&C:RA is lang m'n lievelingsspel geweest.

Fanatix

Legacy Member
- Pong toen ik 3 jaar ofzo was (16 jaar terug)
- eerste pc game was nightmare 3D voor zover ik mij kan herinneren
- eerste nes game was met een speler en een zwaard en in de eerste level had ge een heks opt einde (kdenk da op hoesje nen draak stond)
- eerste snes game was starfox
- eerste game boy game was tetris!
- eerste psx game was 2extreme
- eerste gba game was mario advance

lordfett

Legacy Member
allereerste game ooit was 6 jaar toen ofzo en twas ofwel pacman oftewel space invaders.oldschool atari 4tw :D

Vladimirvlad

Legacy Member
Fanatix zei:
-
- eerste game was met een speler en een zwaard en in de eerste level had ge een heks opt einde (kdenk da op hoesje nen draak stond)

Ik denk dat ik net hetzelfde spel gespeeld heb. Moest ge nie de kop van die draak afhakken? Nadien kwamen dan 2 koppen in de plaats enzoverder tot denk ik een stuk of 8 koppen en nadien was ie dood :) Dan had je nog van die muntstukken da ge moest vangen en brokstukken da ge moest vermijden ;) Was inderdaad zalig (bloederig) spel :niceone: Ik weet ook niet meer hoe da da noemde, maar da was super :D Als je verloor kreeg je een beeld van een lachende heks met de tekst "Game Over" :scream: Da spel had ik toen wel zeker 20 keer uitgespeeld ;)

Eerst Grand Prix 1 (Formule 1 spel) :niceone: Deze was ook wel zalig, ik speelde dat dan in multiplayer met mijn broer op dezelfde pc (we hadden maar 1 pc) en elke keer moest ge dus afwisselen ;) Terwijl ik reed, reed de computer met den auto van mijn broer en na tijdje verspringt da spel weer naar zijne auto en moet hij dan overnemen... En da op een Pentium 1 75 herts :)

Ander echte shooter-spel was Medal Of Honor Allied Assault (blijft voor mij een favoriet spel), Hitman 2

Eerste simulatiespel was Simcity 3000 en ook Combat Flight Simulator (in het frans dan nog, was wel grappig die taunts) ;)

De goeie ouwe tijd komt weer boven ;) En dat allemaal op een P3 450Mhz ;)

Daar nog voor op een ouwe Apple Macintoch paar spellen gespeeld ;)

Nu zelf pc en al een en t ander gespeeld. Het slechtste was volgens mij Iron Storm en World of warcraft (maar stoem da da is, daar is geen einde aan en zie het doel er nie van in, enkel KILL KILL KILL en 'geld' ermee verdienen)

Vladimir

* EDIT : UT vergeten te vermelden die ik dus ook op die Pentium3 speelde in multiplayer over het internet met mijn vrienden. Had toen wel slechte pc (kon da maar in save mode spelen en beeld was dus nogal slecht). Zo heb ik me in een bepaalde map stoemweg laten vangen: zag dat er onder een trap een donker gat zat en ik me daar maar "verstoppen". Bleek da ze me konden zien... Had dus slechte videokaart)...

ByTEsPaWn

Legacy Member
Prince Of Persia, pong, tetris of 'Dave'. die vier waren mijn eerte games. Daarna kwamen crystal cave, Duke Nukem 1,... en uiteindelijk al een heel eind later het eerste 3d game: Wolfenstein.
Allemaal op een 486.

forloRn_

Legacy Member
From the top of my head:

Ninja Mission, Chopper, Moon Patrol, Street Fighter, Bubble Bobble, Trailblazer, Beverly Hills Cop, Indiana Jones and the Temple of Doom, ...

Allemaal op de Atari van broertjelief, een goede twintig jaar geleden.

[EZ]

Legacy Member
'k Denk Prince of Persie (den allereersten), derna wa van die gelijkaardige games omda de PC niets anders kon draaie :p

Derna Lego Stunt Rally, en daarna nog 't een of 't ander Lego game.

Ma mijn allereerste echte game, met bloed en geweld was GTA2 :D

kristofke_1

Legacy Member
een race game op Sega (was iets met over boomstammen springen enzo)
en Alex Kidd :love:

JohnDodger

Legacy Member
Space invader op de Atari 2600van mijn nonkel toen ik 8 was :)
Daarna A bug's Life op PS1 en zo naar crash bandicoot enzo

YuRiPa

Legacy Member
Mn eerste games waren een F1 racegame van Accolade en een motorracegame van Accolade. Prince of Persia 1 was ook een van mn eersten. En Dave, zie die naam net weer staan, was die hele game alweer vergeten.:p Heb deze games gespeeld op een 8088 nog :p van 10 Hz ofzo, met een turbo (wat vonden we die snel toen :p) van 15 Hz ofzo..:lol:

X1RON

Legacy Member
Pokémon rood op de gameboy

>< omg mn eerste spel op gameboy hebbik nog altijd ni uit (Mystic Quest ((voorloper van final fantasy)) )

pieta

Legacy Member
doom bij een vriend van mij op pc, elke dag naar die zn thuis:)alee, da was mn eerste shooter...ik nog daarvoor: zo een vliegspel zoals raiden x...
ook nog prince of persia wat ik mij kan herinneren...
derna duke nukem nog ja...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan