Archief - Dungeons and dragons

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dA_FrEaKo

Legacy Member
hellow everybody, ik ben een nogal d&d verslaafd iemand en heb echter alle dnd games al uitgespeeld. Van baldures gate tot dnd: heroes.

Het enige spel dat ik nog niet gevonden heb is dungeons and dragons the tempel of elemental evil. Dat is het spel dat het meeste aansluit bij het echte boekenspel van d&d.

Mss erges een download of zo of iemand dat zijn versie weg doet. Ik heb het in nog geen enkele winkel gevonden.

Ook gratis of betalende games op het internet mogen vermeld worden.

THX dudes

Bubbling Zombie

Legacy Member
probeer eens de fnac -- En er zijn heel wat d&d spelletjes verschenen voor baldurs gate hoor.

klik

Holy Paladin

Legacy Member
speel de echte dungeon&dragons he, alhoewel dat een fortuin aan dobbelstenen kost :unsure:

dA_FrEaKo

Legacy Member
doen we al holy.

Heb echter alle baldures gates echt al uitgespeeld en fnac = negative :p

Cakeman

Legacy Member
In de Gamemania in Mol staat The Temple of Elemental Evil te koop als tweedehands game.

Callandor

Legacy Member
Holy Paladin zei:
speel de echte dungeon&dragons he, alhoewel dat een fortuin aan dobbelstenen kost :unsure:


De dobbelstenen zijn het minste van je zorgen. Voor een luttele 10€ ben je er vanaf. Vind je dit echter nog teveel kun je gewoon een (online) dice roller (gebruiken) downloaden.
Persoonlijk doet dit de game experience nogal wat teniet zo een pc of laptop naast je :s. Trouwens ik zou mijn lucky 20-sider niet willen missen ;)

Hetgene waar je je wel wat zorgen over moogt maken zijn de boeken die je moet aankopen (ja ok je kunt dit ook wel gratis downloaden, maar weeral zo een pc naast je is nogal irritant en een echt boek leest toch wel wat beter. Als je ergens gratis kleurenprints moogt afdrukken kun je eventueel het zelf afdrukken maar ik blijf erbij niks zo fijn als de originele boeken)

Voor Ad&d kun je toch al rap een 100€ tellen ( Dungeon Master Manual , Player manual en een Monster Compendium zijn minimum vereisten) Daarnaast kun je talloze andere boeken aankopen maar het net staat vol (en ik bedoel ook echt vol ) met free content.

Je speelt dit game ook minstens met 2 dus elk 50€ valt nog mee niet ?

slimfit

Legacy Member
Nja wij zijn me een groep van 7 en bijna iedereen heeft zijn eigen dobbelsstenenset :) + Boeken: DM, Monster manual, player manual, eum nog een boek voor verschillende races voor als ge evil zijt (ma kom nie op de naam)

Bubbling Zombie

Legacy Member
jahweh zei:
Nja wij zijn me een groep van 7 en bijna iedereen heeft zijn eigen dobbelsstenenset :) + Boeken: DM, Monster manual, player manual, eum nog een boek voor verschillende races voor als ge evil zijt (ma kom nie op de naam)

Book of vile darknes :)

ik had het geluk dat ik die boeken kreeg van iemand. Ben nu maar overgeschakelt op unisystem : veel eenvoudiger, en je hebt er maar een boek voor nodig :)

Callandor

Legacy Member
Bwa ieder zijn goesting zeker

Persoonlijk vind ik het wel goed dat er zoveel boeken van ad&d bestaan , je vind altijd wel iets wat je aanstaat, is het nu forgotten realms of planescape er is gewoon een imense wereld opgebouwd dankzij all deze boeken iets wat bij unisystem heel wat minder is (vermoed ik , want ik ken unisystem niet eens :s)

Bubbling Zombie

Legacy Member
Callandor zei:
Bwa ieder zijn goesting zeker

Persoonlijk vind ik het wel goed dat er zoveel boeken van ad&d bestaan , je vind altijd wel iets wat je aanstaat, is het nu forgotten realms of planescape er is gewoon een imense wereld opgebouwd dankzij all deze boeken iets wat bij unisystem heel wat minder is (vermoed ik , want ik ken unisystem niet eens :s)


unisystem speelt zich af in onze wereld, maar bestaat uit meer 'what if' scenarios. En idd, da's wel een punt, maar ik vind het zelf vrij fijn om al die dingen uit te werken.

downset818

Legacy Member
naart schijnt is ToEE helemaal ni wat ervan beloofd werd.

trouwens, dnd is toch ni zo geweldig voor op pc te zetten? ik heb mij geamuseerd met BG en NWN en torment, maar ik zou toch wel eens een ander systeem op PC tegenkomen.

ik speel trouwens ook dnd, al zijn wij tegenwoordig meer aant afwisselen van systeem... exalted is mijne nieuwe favoriet, maar die hebben we zelfs nog ni gespeeld.

:love: Exalted

Callandor

Legacy Member
indien je een ander RPG systeem op pc wilt uitproberen probeer dan eens Fallout 1 of 2 ofwel Arcanum , al deze gebruiken hetzelfde systeem maar spelen zich een andere wereld af

Persoonlijk zou ik je de Fallout reeks aanraden , maar dit enkel omdat de post apocalyptische wereld ervan mijn voorkeur geniet.

Google er eens op los om te zien of deze games iets voor jou zijn

Callandor

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
unisystem speelt zich af in onze wereld, maar bestaat uit meer 'what if' scenarios. En idd, da's wel een punt, maar ik vind het zelf vrij fijn om al die dingen uit te werken.

De D20 ruleset die door Ad&d gebruikt wordt , wordt ook in een moderne setting gebruikt , ik kan echter niet op de naam hiervan komen.
Unisystem lijkt me een tegenhanger van D20 te zijn.

Nu ja mijn favoriete setting is zowiezo high fantasy dus ja dan neig je al rap meer naar D20 omdat deze in zoveel games gebruikt wordt.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Callandor zei:
De D20 ruleset die door Ad&d gebruikt wordt , wordt ook in een moderne setting gebruikt , ik kan echter niet op de naam hiervan komen.
Unisystem lijkt me een tegenhanger van D20 te zijn.

Nu ja mijn favoriete setting is zowiezo high fantasy dus ja dan neig je al rap meer naar D20 omdat deze in zoveel games gebruikt wordt.

D20 Modern -- is niet direct een tegenhanger... eden heeft zelf conversieregels voor D20 ergens in een paar boeken staan. (eden == ontwikkelaars van unisystem)

dA_FrEaKo

Legacy Member
Callandor zei:
De dobbelstenen zijn het minste van je zorgen. Voor een luttele 10€ ben je er vanaf. Vind je dit echter nog teveel kun je gewoon een (online) dice roller (gebruiken) downloaden.
Persoonlijk doet dit de game experience nogal wat teniet zo een pc of laptop naast je :s. Trouwens ik zou mijn lucky 20-sider niet willen missen ;)

Hetgene waar je je wel wat zorgen over moogt maken zijn de boeken die je moet aankopen (ja ok je kunt dit ook wel gratis downloaden, maar weeral zo een pc naast je is nogal irritant en een echt boek leest toch wel wat beter. Als je ergens gratis kleurenprints moogt afdrukken kun je eventueel het zelf afdrukken maar ik blijf erbij niks zo fijn als de originele boeken)

Voor Ad&d kun je toch al rap een 100€ tellen ( Dungeon Master Manual , Player manual en een Monster Compendium zijn minimum vereisten) Daarnaast kun je talloze andere boeken aankopen maar het net staat vol (en ik bedoel ook echt vol ) met free content.

Je speelt dit game ook minstens met 2 dus elk 50€ valt nog mee niet ?

??? me 2 das ook maar saai :p.
Wij hebben 1 dungeon master ( deuh )
en 4 players
2 wizards een arcane en een transmitation. Bijde wood elfs
ikzelf ben een dwarf cleric beetje raar mss maar wel goed :-) i love my +2 Holy warhammer of moradin
en dan hebbe we nog een fighter. een high elf :p

binnenkort een human monk er bij

dA_FrEaKo

Legacy Member
well ToEE is het eerste echte dnd spel. het gaat echt met initiative en zo en wizard kunne een familiar en zo roepe. Ik heb de trail gespeeld die staat op kazaa 6u trail. Maar het is een fucking moeilijke game :p

downset818

Legacy Member
persoonlijk verkies ik toch de real time aanpak vanuit andere games (behalve met dat discipline-gedoe uit NWN)... de reden waarom dnd turn based is, is omdat het moeilijk anders kan met pen en papier. in NWN is er bijvoorbeeld ook initiative, alleen is het ni zo duidelijk aanwezig.

nuja, als ge van het dnd-vechtsysteem houdt, dan zal het wel plezant zijn, maar ik geloof ni dat ToEE een "echt" dnd-spel is, als andere, oudere games dat niet zijn.

Bubbling Zombie

Legacy Member
downset818 zei:
persoonlijk verkies ik toch de real time aanpak vanuit andere games (behalve met dat discipline-gedoe uit NWN)... de reden waarom dnd turn based is, is omdat het moeilijk anders kan met pen en papier. in NWN is er bijvoorbeeld ook initiative, alleen is het ni zo duidelijk aanwezig.

nuja, als ge van het dnd-vechtsysteem houdt, dan zal het wel plezant zijn, maar ik geloof ni dat ToEE een "echt" dnd-spel is, als andere, oudere games dat niet zijn.

noem mij een rpg die niet turn based is (buiten nobilis)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan