Archief - Ds of 3Ds voor de dochter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

djaxx79

Legacy Member
Het is zover, de dochter is 6 geworden en wil een DS.
Zelf ben ik ook een fervent gamer maar dan Playstation en pc.
Nu, ik heb dus geen ervaring met de DS. Ik heb wel begrepen dat er de 3D versie is en de gewone versie. Ze gaat er niet van wakker liggen als dat geen 3D kan want dat kent ze niet. Maar de vraag is, zijn er nog verschillen waar ik rekening moet mee houden zodat ik me zeker niet miskoop?
Ze gaat gewoon de girlie under 7 games spelen normaal.

Thx for the support!

spade VI

Legacy Member
Ze gaat zulke games niet blijven spelen normaal.

Plus 3DS is de beste optie wat betreft dit dilemma, ooit gaat ze meer willen en kan ze niet bijbenen omdat ze een oude DS heeft die geeneens voldoet aan de huidige games die gemaakt worden omdat de gewone DS lijn kapt?

Plus, ik heb zelf een gewone en een 3DS en ik moet zeggen, de gewone gebruik ik enkel voor m'n gba spelletjes op te spelen daar het scherm licht geeft in het donker :) (3DS heeft natuurlijk ook licht en beter beeld maar kan geen Gba games meer spelen)

Verder kan je alle Normale DS games op de 3DS spelen dus dat is ook mooi meegenomen.

Just spend some extra dollars now and safe a lot of bullshit in the future...weinig ouders houden hier rekening mee :) en vallen later door de mand

En voor de ogen moet je ook niet vrezen, de 3D kan afgezet worden en ze zal daar zelf denk ik ook wel naar vragen als ze constant zo recht voor dat beeld moet zitten :)

Barbeet

Legacy Member
Ik zou gaan voor de 3DS console.
Wel efkens op uw tanden bijten want heel veel kids (girl) games zijn er nog niet.
Je kan zoals hierboven gezegd wel gewone ds games kopen zoals K3, die amper 15 euro kost. Hou wel rekening met het beeld die iets kleiner zal worden als je oude games speelt op de 3DS console.
De andere reden waarvoor ik zou gaan voor de 3DS console. Is dat alle nieuwe titels uitkomen op de 3DS en nog ongeveer een kleine 30 a 35 % voor de oude ds console.

* Mario kart 7 : enkel voor 3ds console
* Mario land 3D : enkel voor 3ds console
* Fifa 12 : enkel voor 3ds console
* kuifje: enkel voor 3ds console
* pokemon rumble : enkel voor 3ds console

Het kan zijn dat ze eventueel later toch nog uitkomen op de gewone ds zonder de 3d functie, maar dit betwijlel ik sterk, omdat ik voel dat nintendo iedereen pusht om een 3D console aan te kopen.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Succes met je aankoop.

Mvg Benny

The_Cat

Legacy Member
Hoewel iedereen hier nogal hard de 3ds aanraadt zou ik het toch eerst maar zelf eens bekijken. Het 3D effect wordt momenteel ook niet aangeraden voor kleine kinderen omdat ze niet goed weten wat het 3D effect kan doen op lange termijn. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen deze af te zetten natuurlijk. Voor de rest zou ik vooral ook eerst zien welk budget je voor ogen hebt om nu uit te geven. Als je gaat voor een variant van de DS dan zal je natuurlijk minder moeten betalen dan dat je nu een 3DS gaat kopen. Langs de andere kant heb je nu die nieuwe bundel van de 3DS in het roze met een nintendogs game bij. Ik denk dat dit zeker ook geen slechte keuze is dan voor een meisje van haar leeftijd. Hier kan je dan zoals gezegd al oudere ds games voor kopen, terwijl het omgedraaid niet gaat natuurlijk. Echte girlie games zijn er nog niet uit voor de 3DS, maar je kan zeker eens naar je game mania in de buurt rijden en daar een paar laura's passie voor DS uit het 2de hands rek gaan halen, die staan daar in overvloed :)

djaxx79

Legacy Member
Bedankt voor de hulp jongens. Ga jullie volgen en voor de roze 3ds gaan. Binnen de 3ds lijn zelf is er geen verschil dan buiten de kleuren? Qua geheugen enz?

The_Cat

Legacy Member
Neen, er zit overal een geheugenkaartje bij van 2gig dacht ik
Als je meer wil kan je natuurlijk altijd een groter aanschaffen, maar sinds je dochter denk ik het vooral gaat gebruiken om spelletjes te spelen denk ik niet dat dit voor het eerst nodig is :) als ze er foto's mee wil trekken kan je deze later dan altijd overzetten naar de pc, en de foto's van de 3ds zijn niet van een groot formaat.

Barbeet

Legacy Member
Nog vergeten te vermelden.
Console is voor het eerst in het nederlands en ik denk tot nu toe bijna alle games ook, zelfs mario 3d land staat er op de achterkant van de cover, dat het nederlands is. Eindelijk maakt Nintendo daar werk van.
Ook het spelletje die in dat roze pakket zit is in het nederlands, de vorige nintendo dogs waren in het engels.

Greetz

djaxx79

Legacy Member
Ok duidelijk, thx mannen!

edit: Oja, ze is altijd bezig dat dat met een soort pennetje zou zijn om te navigeren? Klopt dit, ik denk dat ze bedoelt dat je met het pennetje over het scherm kan navigeren dan?

The_Cat

Legacy Member
Ja inderdaad, je kan met het pennetje over het scherm gaan om een spel aan te duiden ofzo, en in sommige spelletjes (zoals bv die nintendogs) is het nodig dat je met het pennetje je hondje aait enzoverder :)

djaxx79

Legacy Member
Het is intussen aangekocht en ze is er blij mee :)
Juist de oude ds games voor jonge meisjes blijven wat duur naar mijn zin, blijkbaar word hier toch wel van geprofiteerd?

Hara-K1ri

Legacy Member
Mijn kleine zus (die is er nu 7) heeft een roze DSi en inderdaad, sommige van die spelletjes die veel aantrek hebben (K3, nintendogs en dergelijke) kosten behoorlijk wat, zeker als je denkt dat die kinderen het soms snel beu raken en eens een ander spelletje willen spelen, zo is mijn zus toch.
Ook kan je geen spellen meer huren, wat soms wel voor problemen zorgt als je een spelletje koopt en ze het dan niet graag spelen.

De 3DS is dan ook nog niet lang uit en DS games worden nog ontwikkeld, dus prijzen zullen zeker het komend jaar nog op gelijke lijn liggen met wat er nu in de winkel ligt, maar tegelijk zal het assortiment 3DS-games uitgebreider worden.

The_Cat

Legacy Member
djaxx79 zei:
Het is intussen aangekocht en ze is er blij mee :)
Juist de oude ds games voor jonge meisjes blijven wat duur naar mijn zin, blijkbaar word hier toch wel van geprofiteerd?

Mja daar valt spijtig genoeg weinig aan te doen, maar heb je al eens een lokale Game Mania binnengegaan? Ik meen mij te herinneren dat Nintendogs daar een 15 à 19 euro is, en die Laura's passie games liggen daar ook overhoop. Kijk eens op hun site of het spel beschikbaar is in een Game Mania in je buurt. Of koop hier via het forum 2de hands games aan of via andere 2de hands site. Zolang het werkt en in een deftige staat is zal dat voor je dochter wel niet uitmaken denk ik :P

The Phazonhunter

Legacy Member
Hara-K1ri zei:
Mijn kleine zus (die is er nu 7) heeft een roze DSi en inderdaad, sommige van die spelletjes die veel aantrek hebben (K3, nintendogs en dergelijke) kosten behoorlijk wat, zeker als je denkt dat die kinderen het soms snel beu raken en eens een ander spelletje willen spelen, zo is mijn zus toch.
Ook kan je geen spellen meer huren, wat soms wel voor problemen zorgt als je een spelletje koopt en ze het dan niet graag spelen.

De 3DS is dan ook nog niet lang uit en DS games worden nog ontwikkeld, dus prijzen zullen zeker het komend jaar nog op gelijke lijn liggen met wat er nu in de winkel ligt, maar tegelijk zal het assortiment 3DS-games uitgebreider worden.

Voor de DS komt er zo goed als geen noemenwaardig spelletje meer uit. Alleen rommel.

Met de huidige prijs zou ik sowieso voor een 3DS gaan, ongeacht of je het 3D-effect nu leuk vindt of niet. Dat kan je gewoon uitzetten. En je kan er ook eens alle DS-spellen zonder problemen op afspelen.

Voor casual games zou ik gewoon wat research doen op het internet, dan kan je de leukere nog terugvinden :)

spade VI

Legacy Member
Voor games kan je perfect gamesmeter raadplegen en youtube searchen naar gameplay-footage en zelf al zien van "word het wat?"...of henzelf laten kijken en zien hoe zij reageren.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Zowiezo een 3DS kopen, hier komen alle nieuwe spellen op uit en je kan de 3D uitschakelen als je wil. Waarom een oude console kopen?

djaxx79

Legacy Member
Topic word blijkbaar wat verwarrend, 3ds is al enkele dagen aangekocht hoor.

ShadowJoker

Legacy Member
R!|)|)L3R zei:
Zowiezo een 3DS kopen, hier komen alle nieuwe spellen op uit en je kan de 3D uitschakelen als je wil. Waarom een oude console kopen?

Wel ja, het 3D uitschakelen is tegenwoordig iets wat je meer hoort op nieuws-sites die over games gaan. Maar dat is de meest aanwezige functie bij de 3DS... Het zit, als het ware, in de naam van de handheld: 3Ds. :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan