Archief - DoomIII Forum Rules + Info!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blackend

Legacy Member
Eerst en vooral, welkom op het Doom3 forum. :woohoo:

Deze sticky zal 2 functies hebben, langs de ene kant de forum rules duidelijk maken aan iedereen en anderzijds allemaal nuttige links & wat je moet weten over Doom3.

Forum Rules
  • Indien je over het Single Player gedeelte bezig bent, vergeet dan nooit te spoileren! Spelers die het spel nog niet gespeeld hebben zullen je dankbaar zijn! Dit is overigens een belangrijke regel waar 0-tolerantie op staat. De
    tag gebruiken is nu eenmaal niet zo moeilijk!
    [*]Threads (en posts) in de stijl van "Kan mijn pc Doom3 op high res draaien?" zijn NIET toegelaten. Het spel is nog niet gereleased en het heeft bijgevolg ook geen zin. Wel kan de guide van hardocp je een gedeeltelijk antwoord geven op je vraag.
    [*]Geen enkele vorm van smilie spam is toegelaten!!
    Onzinnige replies met enkel een smiley worden beschouwd als spam en zijn dus niet toegelaten!
    [*]Gebruik eerst de search functie vooraleer je een topic opstart met uw vraag! Zo vermijd je dat men u erop gaat wijzen om de search te gebruiken en te flamen.
    [*]Warez, porno of cracks aanbieden en/of aanvragen zal resulteren in een ban.
    [*]Cheats en/of hacks aanbieden (permanente ban) of aanvragen (temporary ban) is niet toegelaten.
    [*]Informatie over cheats en/of hacks posten is NIET toegelaten, ook al is het louter informatief.
    Topics om een functie van het forum te testen doe je HIER
    [*]Flaming en alles wat hieronder valt (ruzie, schelden, ..) naar de moderators en de gebruikers toe is niet toegelaten, als u uzelf niet kunt beheersen zal er een warning volgen, als u uw gedrag nadien nog verder zet zal je gebanned worden.
    [*]Mensen die een newbievraag stellen moet je niet afmaken in een verbaal debat. Als je de persoon in kwestie niet wilt/kunt helpen, zwijg dan gewoon!
    [*]Topics starten om iemand te flamen is verboden! Men heeft de functie PM er voor iets ingestoken.
    [*][OT] = threads die niet Doom3 related zijn, mag wel, zolang het niet bedoeld is om mensen te flamen en het nog zinnig blijft, maar wegens de huidige drukte van het forum, liever niet.
    [*]Topics verneuken door een reply te zetten dat totaal niet topic-related is, is ook verboden. Iedereen heeft wel eens een probleem of een vraag, dus probeer die persoon dan ook te helpen!
    [*]Zorg dat de titel van de topic de inhoud zo goed mogelijk weergeeft zodat de mensen later deze topics makkelijk kunnen terugvinden! bv.:NIET: 'Probleem' maar wel Doom3 bluescreen na laden van level.
    [*]Mensen die zich niet houden aan deze enkele simpele regels worden van het forum verwijderd!
Regels grotendeels gekopieerd van het Quake3 forum, Thanks Lashknife :)

Probeer de crew ook zoveel mogelijk te helpen door alle spam/flame, kortom slechte posts te reporten.

(Tijdelijke?) Crew:
Forum Moderator: Blackend
Forum Moderator: Z!zZ

Hieronder mag je nog handige/nuttige links en opmerkingen posten. Onnuttige replies (hoe (on)vriendelijk ze ook zijn) worden verwijderd. :unsure:


Greetings,

Blackend, Lashknife & L.E.D.

XaeroX

Legacy Member
Officiële doom3 site


Other sites


IRC Channels


Frequently Asked Questions

v. Doom3 is gelimiteerd tot 4 players
  • Doom3 is inderdaad gelimiteerd tot max. 4 players op een server. ( FFA, 2v2, 1v1 ) Maar toekomst gericht kan het aantal players worden opgevoerd maw. het kan gemod geworden indien nodig.

v. Doom3 = strafejumpen ?
  • Doom3 heeft de mogelijkheid om te strafejumpen

v. Meest belangrijke vraag van iedereen: "kan mijn pc het spel wel aan?"
  • Alvast een minimum setup
  • Een 1.5-gigahertz Intel Pentium 4 of een AMD Athlon 1500
  • 384 Megabyte Memory
  • Twee gigabyte hardeschijf ruimte
  • Een nVidia GeForce 3 of beter; of een ATI 8500 of beter

v. De doom3 wapens !!

  • Fist
  • Pistol
  • Machine Gun
  • Shotgun
  • Chaingun
  • Grenades
  • Plasmagun
  • Rocket launcher
  • BFG
  • chainsaw
  • soulcube
  • flashlight

v. rocketjumpen in doom3 ?
  • Er bestaat degelijk een mogelijkheid tot rocketjumping in doom3

v. doom3 = hitboxen ?
  • Er word een nieuw systeem gebruikt namelijk "per-polygon" systeem. Iedere polygon kan damage opnemen, maw je kan dus schieten door de benen van je tegenstander of iet dergelijks

SoliD

Legacy Member
Met dit nieuwe forum ontstaat er een nieuwe community, en een nieuw community moet natuurlijk een IRC channel hebben waar ze elkaar in real-time kunnen ontmoeten.

#telenet.DoomIII

Have fun!

tRcd

Legacy Member
  • V: Zal ik ooit doom³ op mijn console kunnen spelen?

  • A: Het enige wat zeker is dat er een x-box versie van doom³ zal verschijnen volgens J. Carmack. Over de dreamcast en ps² zei hij het volgende:
Depending on how our next project actually turns out, I certainly wouldn't rule out a Dreamcast version, but at 16MB of memory, whatever we do, our next project is going to be more linear in nature so it should be easier. It might be a matter of turning every mission into a half-point or something like that, but that involves much more work. It's going to be a matter of going back in and actually redesigning some of the levels. And that would be a significant undertaking--it would require new content, significantly new code architecture, and all that. Now PlayStation2 is a more interesting question, because it's halfway in between the Dreamcast and Xbox on memory, and it's got a good processor, but there are some sticking points with the graphics that are just really, really unfortunate. PlayStation2 took the tack of having the simplest graphics rasterizer that it can get and because it's all embedded DRAM it's blazingly fast on there, but there's some capabilities that just aren't there.
One of the primary functions of our next-generation technology is trying to do everything with bump-mapping and dot products, and that math just isn't there on the PlayStation2...I'm not sure if it's going to be able to do the full-impact stuff we can do on the Xbox. We could certainly do a cut-down version that will run on the PlayStation2 and Dreamcast, but it won't have the incredible next-generation graphics look that we're going to see on the next generation of PC chips.


  • V: Zal er coop in doom³ zijn?

  • A:Zeer spijtig, maar deze zal niet aanwezig zijn. Natuurlijk houd dit de modders niet tegen!

  • V: Zal d³ surround ondersteunen?

  • A: Doom³ zal een volledige surround experience ondersteunen. Bring on the pampers!

Blackend

Legacy Member
http://www.gamershell.com/news/14535.html

De eerste modifications voor DooM³ zijn dus gearriveerd. :applause:

DOOM 3 32 Player Server (35 KB)
DOOM 3 Any OS (2.3 MB)
DOOM 3 Gore Patch (1.3 MB)
DOOM 3 Ultra Extreme Quality Mod (250 KB)
DOOM 3 Coop (3 KB)
DOOM 3 Chainsaw Only Mod (3 KB)
DOOM 3 RocketDM Mod (3 KB)
DOOM 3 Fight Club Mod (6 KB)

Tnx to -=BYE=-RiptoR voor de post!

Blackend

Legacy Member
De mannen van d3euro.com hebben een config gemaakt die uw fps aanzienlijk zou moeten verhogen. Het werkte alvast op mij PC:het ging van 45 fps(default cfg) tot 67.2 fps(AMD xp 2600+, a7n8x deluxe, 512 pc3200 dual channel,radeon 9800 pro 128mb).
Readme:
This config is aimed at maximising your framerate. download here. Download the file, unzip, and place the autoexec.cfg into your Doom3\base\ directory. Please give feedback in the comments here.

(tnx to outsjuh)

Blackend

Legacy Member
This tweak is for better fps and performance boost

open doomconfig.cfg with wordpad
change values off:
seta image_cacheMegs "20"
seta image_cacheMinK "200"

for 256 mb memory:
seta image_cacheMegs "64"
seta image_cacheMinK "640"
of
seta image_cacheMegs "96"
seta image_cacheMinK "960"

for 512 mb memory:
seta image_cacheMegs "128"
seta image_cacheMinK "1280"

for 1024 mb memory:
seta image_cacheMegs "256"
seta image_cacheMinK "2560"

If you have another total of ram memory just divide the amount mb ram by 4.
Then that is the value for seta image_cacheMegs "xxx"
and multiply that value by 10 for seta image_cacheMinK "xxx0"

Put your doomconfig.cfg to read only or doom3 will put the values back to default!!!

Tnx to snoob!

Blackend

Legacy Member
Handige bind om demo's te maken:

// Record Demo - start & stop with F10 //
set startrec "recordDemo; set demorec vstr stoprec"
set stoprec "stopRecording; set demorec vstr startrec"
set demorec "vstr startrec"
bind F10 vstr demorec

dit moet je in je DoomConfig.cfg plakken
f10 indrukken tijdens spelen = opnemen
nogmaals indrukken = stoppen

Tnx to -=[AFT]=-@SAtan

InFerNo

Legacy Member
Info:

Doom³ werkt op een Geforce2 MX 400 64Mb
P4 2.4Ghz, 512Mb ram
Low quality, vloeit wel, heel soms schokke bij langdurige explosies (barrel after barrel after barrel :p)
laagste resolutie

daarmee kunnen diegene die nog een GF2 hebbe ook nog van dit spel genieten!

ik denk da deze info wel handig is voor sommige mense, nu dat de minimum al naar GeForce2 MX 400 gaat (oftewel een 64Mb kaart)

kSeon?

Legacy Member
V: Men geluid is fucked up als ik surround opzet, ofwel hoor ik een vevelend gekraak op de achtergrond ofwel valt het geluid af en toe es uit.

A: Op het uitvallen ofwel bind je snd_restart aan een knop ( bind x "snd_restart" ) en druk je telkens op die knop als je geluid begint raar te doen ofwel als je liever een permanente fix hebt: ga naar je audio opties in windows, en verminder de sound hardware acceleration, volledig af natuurlijk niet, maar 1 hoger dan het laagste works fine here.


greetz

L.E.D.

Legacy Member
Hallo,

Eerst en vooral:
Deze tweak is enkel en alleen bedoelt voor windows XP gebruikers

U zal nu denken, weer een tweak die performance doet stijgen maar beeld
qualiteit doet dalen! fout!

Deze tweak werkt voor elke game!

Deze tweak disabled alle onnodige zaken EXTERN, dus buiten het spel
Doom 3 maar past windows XP aan, schakelt allemaal onnodige functies
uit die geheugen vreten en performance doen dalen.

Deze tweak is meer bedoelt om het spel vlotter (minder schokkend) te
laten lopen, niet echt voor enorme frames winst.

tweak voor alles uit te zetten dat onnodig is +
alles weer aan te zetten

Een simpele batch file die extreem handig is..
all credit goes 2 www.iamnotageek.com

Greets


Thx to Botchla

Dit is een tweak die in uw XP zelf vanalle processen gaat afsluiten. Gebruik op eigen risico !. Kheb gezien dat oa autoprotect van antivirus uitgezet wordt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan