Archief - Diepste gameplay

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psyt3k

Legacy Member
Welke games hebben volgens jullie de diepste gameplay?

Hiermee bedoel ik: meest complexe controls/gevechtsysteem, ideale evenwicht tussen timing & behendigheid, meest intelligente leveldesign (plaatsing van vijanden, omgeving/parcours, items...) ?

Psyt3k

Legacy Member
Deze games hadden volgens mij de diepste gameplay (niet allemaal retro) en het totaalplaatje zit ook nog eens supergoed (kwa graphics en verhaal):

- Zone of the Enders 2 (de 1 is te lang geleden, maar den 2 had sowieso meer functies): Je moest je moves perfect afstemmen per type vijand, spaarzaam zijn met je special attacks, elke move van je vijanden en zeker van de bazen in de gaten houden om zo op tijd te kunnen blocken, je omgeving gebruiken als cover, opletten dat je je allies niet raakt... Geniaal spel gewoon!

- Bayonetta: Supervette controls, gigantisch veel moves die je perfect moest weten af te stemmen op de types vijanden (maw spammen had geen zin)...

- Devil May Cry reeks: idem.

- Wip3out: Zalige parcours, niet enkel gas geven of remmen, maar werken met 2 airbrakes die je zowel elk afzonderlijk als elk apart nodig hebt, bochten van 90°, ne perfecte lap is enkel mogelijk na al een half uur gefocust te zijn en na een overdosis red bull... Mijn favo racegame!

KillingRaptor

Legacy Member
Bayonetta was inderdaad geweldig! Heb hem wel op de hoogste moeilijkheidsgraad weten uit te spelen en daar ben ik zeer blij om. Eén van mijn favoriete games, als het al niet m'n favoriet is, op de Xbox 360.

Ninja Gaiden op de Xbox mag hier ook wel bij vind ik, met spammen van aanvallen raak je ook niet ver in die game. In die raak ik echt niet ver...

Den_Hidde

Legacy Member
EliasAdam zei:
Legend of the Dragoon no doubt ;)

Zeker weten !

... euh Zelda Twillight princes was echt goe

Castlevania games tot en met symphony of the night derna bergaf ze (lords of shaodw was dan weer wel goe vond ik)
Terranigma !

Ah en xenoblade op wii nu, man man das echt super :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan