Deze games hadden volgens mij de diepste gameplay (niet allemaal retro) en het totaalplaatje zit ook nog eens supergoed (kwa graphics en verhaal):
- Zone of the Enders 2 (de 1 is te lang geleden, maar den 2 had sowieso meer functies): Je moest je moves perfect afstemmen per type vijand, spaarzaam zijn met je special attacks, elke move van je vijanden en zeker van de bazen in de gaten houden om zo op tijd te kunnen blocken, je omgeving gebruiken als cover, opletten dat je je allies niet raakt... Geniaal spel gewoon!
- Bayonetta: Supervette controls, gigantisch veel moves die je perfect moest weten af te stemmen op de types vijanden (maw spammen had geen zin)...
- Devil May Cry reeks: idem.
- Wip3out: Zalige parcours, niet enkel gas geven of remmen, maar werken met 2 airbrakes die je zowel elk afzonderlijk als elk apart nodig hebt, bochten van 90°, ne perfecte lap is enkel mogelijk na al een half uur gefocust te zijn en na een overdosis red bull... Mijn favo racegame!