Archief - Cs 1.6 Server

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

broertje

Legacy Member
ik doe dus dedicated server bij steam.
en als ik het ip dan geef aan men vrienden staat er bij hun game not responding.
Af en toe komen er spelers in men server,
zij hebben mijn server gejoint via het ip.
Ze zeggen dat ik mijn poorten moet opendoen.
ik heb de poorten van windows xp al een opengedaan maar dat ging niet.
hier info die je mischien kan helpen:

Draadloze netwerkverbinding
verbinding maken via BENQ AWL300R/AWL400R Wireless LAN USB Adapter
beschikbare netwerken:benq
voorkeursnetwerk:benq


zeg nu niet doe gewoon create game!

dimpy

Legacy Member
vraag is al 1000 keer gesteld maar enfin :

probleem is dat uw server alleen toegankelijk is voor andere comps binnen uw netwerk (comp van u pa, ma, broer, zus, ...)

dit moet ge in uw cfg zetten of in console typen :
sv_lan 0

voor poorten open te zetten moet ge kijken in de handleiding van uw router/usb adapter, daar staat het zeker in

mudvAyne

Legacy Member
sv_lan 0 en gebruik die search functie eens die staat daar nie voor nix ze :o :)

broertje

Legacy Member
ik startte dus men dedicated server op en typte sv_lan voor te kijken op wat hij stond,
hij stond al op 0.
Ja dat is juist het probleem ikvind de handleiding niet

El ByToS

Legacy Member
broertje zei:
ik startte dus men dedicated server op en typte sv_lan voor te kijken op wat hij stond,
hij stond al op 0.
Ja dat is juist het probleem ikvind de handleiding niet

kijken op de site van de fabrikant van u router / modem of ff merke en typenummer poste en dan zal ik wel het nodige research doen :]

broertje

Legacy Member
BENQ AWL300R/AWL400R Wireless LAN USB Adapter
bedoel je da,meer staat er ni

nexN

Legacy Member
meestal gaat sv_lan 0 niet werken van de 1ste keer, doe sv_lan 0 in console dan doe je changelevel de_nuke bv zo restart de server en ben je het zeker.
hf

broertje

Legacy Member
maar jah,
hij stond al op 0.
op die site van benq vind ik niks

RpR

Legacy Member
win xp firewall al afzetten zeker!

Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds.

dimpy

Legacy Member
RpR zei:
win xp firewall al afzetten zeker!

Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds.
denk ik niet, aangezien er andere mensen wel binnen kunnen in zijn server ..

broertje

Legacy Member
heb ik al gedaan,
ik moet de poorten 27015 ofzoiets openzetten.
maar dat weet i kni hoe dak da moe doen

broertje

Legacy Member
die ip werkt niet,
maar ik heb menip gevonden waar ik kan inloggen maar waar moet je een poort openen?

L0|2|23

Legacy Member
Het ligt allemaal aan die draadloze router hoor.

Die hebben tegenwoordig allemaal ingebouwde beveiliging, ze blokkeren poorten die ze niet nodig achten.

Je moet zoeken in je Draadloze Modems "site" naar een onderdeel dat je je poorten laat instellen. Daar zou ik dan poorten 27000 tot 27100 openzetten. (Niet handmatig doen he, je kan gewoon 27000-27100 typpen)

Het staat in elk geval onder je Advanced Settings menu, vanaf User Accnt zal het er niet meer bijstaan. Zoek voor een menuke waar je ziet dat je een poort kan invullen (of meerdere poorten). Meestal kan je zo voor verschillende applicaties bepaalde poorten openzetten, dat heet profiles of zoiets.

En nog een vraagje, hoe kom je aan het ip dat je aan je vrienden geeft?

Nog een opmerking: telenet/adsl is niet geschikt voor online servers hoor, max 6 man, en dan zal het al toch trager beginnen gaan.

broertje

Legacy Member
weet ik,clanserver...alleen voe vrienden 6 slots
kga es proberen

Fraggie

Legacy Member
tzou zo iets moeten zijn:
NAT/DMZ Setup
-> TCP/UDP (welke weet ik niet)
-> Service Name: bv cs
-> port nr: check L0|2|23 zijn post
-> Server ip address: ip dat jij van de router krijgt (winxp: start>uitvoeren: cmd>ipconfig)
-> Server port nr: dezelfde als bij Port nr

broertje

Legacy Member
ok maar moet dat op die benq,
van die foto dat ik getrokken heb?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan