Archief - Cryptic hacked... in 2010.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Veruca

Legacy Member
Hey, eventjes een heads-up voor de mensen die geen mail gekregen hebben van Cryptic, maar wel (ooit) een account hebben gemaakt bij het bedrijf (voor bijv. Champions Online of Star Trek Online).

Volgende mail zat in m'n inbox:

As a result of routine security checks and upgrades, we have discovered that certain of your account information, including your password, may have been accessed by an unauthorized party.

For your security, we've reset the password on your account. You can recover your password via the "forgot password" link on the official Star Trek Online or Champions Online web sites:

https://www.startrekonline.com/user/password
https://www.champions-online.com/user/password

If you have used your account name and password for other accounts, especially financial accounts or accounts with personal information, you should consider changing your password on other services as well.

For full details on the unauthorized access, please read the notification here.

Apologies for the inconvenience.

Customer Service
Cryptic Studios

Zoals je kan lezen, dateert de security breach bij Cryptic reeds van december 2010, maar laten ze nu pas iets weten. Dat verklaard misschien waarom iemand m'n inactieve WoW account heeft kunnen kraken, aangezien m'n password voor zowel WoW als voor Champions Online hetzelfde was. *kuch*

Anyway, just so you know. ;)

VictorVonDoom

Legacy Member
hopelijk heb je het aangepast , heb je geleerd van je 'mistake'
heb de email ook gehad, geen problemen in wow of in champion online meegemaakt

Sir.Killalot

Legacy Member
VictorVonDoom zei:
hopelijk heb je het aangepast , heb je geleerd van je 'mistake'

Dat vind ik nu wel belachelijk. Oké, je weet dat wachtwoorden hergebruiken not done is, maar de fout ligt hier wel bij Cryptic en niet bij haar klanten.

Veruca

Legacy Member
Goh ja, als je meer dan 20 verschillende passwords moet gaan zitten onthouden...

Soit, dat ze m'n WoW account gekraakt hebben maakt niet zoveel uit aangezien ik da spel al een hele tijd niet meer speel. Was misschien nog niet zo slecht eigenlijk. Heb daardoor nu op elke site waar ik geregistreerd ben een security update gedaan door overal m'n passwords te gaan veranderen.

Maar de grootste fout ligt inderdaad bij Cryptic. Even anderhalf jaar wachten voor ze mensen gaan inlichten. Volgens sommigen is de hack in 2010 te verklaren omdat ze rond die periode met Steam gingen samenwerken... en Steam ook rond die periode problemen had. Althans, da's toch wat ik gelezen heb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan