Archief - cpu ceiling?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

UNdestrucTABLE

Legacy Member
xp2000+
512ram@266
GT@ultra

zowel met als zonder de cache tweak in de cfg:
1280*1024 high 4xAA => 37 frames
1024*768 high 4xAA => 37 frames

normaal zou ik toch veel meer frames moeten kunnen trekken, ligt dit aan de cpu?

Morpheus

Legacy Member
UNdestrucTABLE zei:
xp2000+
512ram@266
GT@ultra

zowel met als zonder de cache tweak in de cfg:
1280*1024 high 4xAA => 37 frames
1024*768 high 4xAA => 37 frames

normaal zou ik toch veel meer frames moeten kunnen trekken, ligt dit aan de cpu?


één oplossing, formatteren en dan nog eens testen, en de resultaten hier posten.
Ik vind de resultaten te laag ontdanks uw processor

yannick

Legacy Member
je moet 2 keer na elkaar testen... dan zijn de textures geladen en draait het veel beter. Maar toch, 37 fps voor de eerste keer is weinig, u cpu zal wrs wel een bottleneck zijn, maar toch, 37 fps, probeer de laatste nieuwe drivers...

Morpheus

Legacy Member
nen 2000+ zou echt wel nog veel betere resultaten moeten geven dan die die de threadstarten heeft hoor.
Formatteren, laatste drivers installeren, computer clean houden...
succes

UNdestrucTABLE

Legacy Member
laatste nieuwe drivers. is nog maar pas geformat. als er ene hdd clean is zal het de mijne wel zijn.

dit is volgens mij normaal: 10200 op 3dmark03 :woohoo:

binnen paar dagen is mijne a64 er, khoop dat ik dan eindelijk gas kan geven.

UNdestrucTABLE

Legacy Member
toch nog vraagske: hoe haal je de 60 fps limiet weg?

Morpheus

Legacy Member
UNdestrucTABLE zei:
toch nog vraagske: hoe haal je de 60 fps limiet weg?


volgens mij onmogelijk... en compleet zinloos ook dus...

:sad: Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds.:angry:

yannick

Legacy Member
UNdestrucTABLE zei:
laatste nieuwe drivers. is nog maar pas geformat. als er ene hdd clean is zal het de mijne wel zijn.

dit is volgens mij normaal: 10200 op 3dmark03 :woohoo:

binnen paar dagen is mijne a64 er, khoop dat ik dan eindelijk gas kan geven.

slik, 10200 :s, ik heb amd 64 3400+ 1024mbram en 9800Xt en ik heb 6686 :s :s. Zou da echt zoveel schelen met die allerlaatste 3d kaarten??

Morpheus

Legacy Member
yannick zei:
slik, 10200 :s, ik heb amd 64 3400+ 1024mbram en 9800Xt en ik heb 6686 :s :s. Zou da echt zoveel schelen met die allerlaatste 3d kaarten??


ja

Threadstarten, kan je eens aquamark 3 runnen en de resultaten hier posten, aquamark houd ook rekening met je processor...

dus aquamark 3 downen, runnen op default... en resultaten hier posten, dan zien we wel :)

Morpheus

Legacy Member
OEJ dat meen je niet... ik haal met mijn 9800pro (xt) 40000+.
Er is duidelijk iets mis hoor bij u

:angry: Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds. :sad:

UNdestrucTABLE

Legacy Member
Morpheus zei:
OEJ dat meen je niet... ik haal met mijn 9800pro (xt) 40000+.
Er is duidelijk iets mis hoor bij u

gij hebt wel ne 3 GHz ikke maar nen 2 :crazy:

Morpheus

Legacy Member
UNdestrucTABLE zei:
gij hebt wel ne 3 GHz ikke maar nen 2 :crazy:

dat is waar, maar gij hebt wel een beest van een 3d-kaart... nu ja...

ik kan u alleen maar aanraden om te kijken welke proc uw mobo ondersteund... en dan een kleine upgrade te overwegen naar 2600+ als het mogelijk is

UNdestrucTABLE

Legacy Member
over paar dagen heb ik hier een A64 3400 systeemke.

ma mijn 3dmark03 valt heel goed mee, dingen zoals cod trekt enorm goe frames. maar andere dingen zoals rtcw:et of doom 3 trekken soms maar heel weinig frames.

khoop dat het aan de cpu/ram@266/agp4x ligt en niet aan de aalsterse ajuinenlucht :crazy:

Morpheus

Legacy Member
waarschijnlijk hoor, als je je nieuwe systeem hebt, kan je dan eens die aquamark 3 resultaten hier posten (ik vind die het meest realistisch)

succes trouwen met je nieuwe systeem, dat gaat ferm blazen ;)

Blackend

Legacy Member
Morpheus zei:
volgens mij onmogelijk... en compleet zinloos ook dus...

:sad: Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds.:angry:

Niet zinloos en wel mogelijk: com_fixedTIC -1 (of iets in die aard, doe com_fixed en dan op TAB)

Morpheus

Legacy Member
Blackend zei:
Niet zinloos en wel mogelijk: com_fixedTIC -1 (of iets in die aard, doe com_fixed en dan op TAB)

en wat is de zin van meer dan 60fps????????
met het menselijk oog niet waarneembaar!

uterke

Legacy Member
Morpheus zei:
en wat is de zin van meer dan 60fps????????
met het menselijk oog niet waarneembaar!

ik quake (3) en cod kunde vanaf 125 fps verder springen mss hier ook maar ik kan niet da testen want ik haal da ni, ik ken er eigelijk geen die 125 fps halen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan