Archief - Contest: TRC intro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Witte

Legacy Member
Hello peepz,
De meeste onder jullie kennen de TRC website al. Gebruikers zulllen ontvangen worden op een pagina waarbij ze kunnen kiezen tussen twee versie's van de site naargelang de aard van hun systeem.
Nu was het ook altijd de bedoeling om de bezoekers eerst te ontvangen met een intro (vaste klanten kunnen altijd één van de twee home pagina's van de twee verschillende versie opslaan in hun favorieten om sneller op de site te geraken).

De contest
Je hoort me misschien al afkomen, om nog wat leven op het race-forum te creëren zou ik voorstellen om een contest te houden over het maken van deze intro. Hopelijk zijn er genoeg deelnemers, want dit kan alleen maar een positief effect hebben op de community, en de site zelf natuurlijk.

Rulez
Zoals in elke wedstrijd zijn er altijd bepaalde regels waaraan jij je moet houden. De bedoeling is om een intro te maken die bezoekers aantrekt om verder de site te bezoeken. Het moet er dus goed uit zien. De mate waarin iets goed is zal bepaald worden via een vote-thread, en voting is enkel toegelaten voor TRC-members (of mensen in opleiding :p).
Om bezoekers niet eeuwenlang met die intro bezig te houden zou ik maximum een tot 20 seconden durende animatie nemen.
Verder is de filegrootte ook wel van belang daar je met webanimaties te maken hebt. Een voorstel om de maximum grootte van je animatie op 1Mb te nemen lijkt me geen slecht idee.
Verder staat het volledig open hou je de animatie in elkaar gestoken hebt.
Flash, ImageReady, 3d applicatie's, of zelfs in-game beelden, het speelt geen rol, als je filmke maar goed in elkaar zit en de datalimiet niet overschreid. Vergeet wel niet dat het om een intro gaat, en dus niet een promovideo (alhoewel de 2 wel raakvlakken hebben).

Inleverdatum?
De intro zal pas online gezet worden als de Flashversie volledig in elkaar zit. Ook daar kan ik geen datum op plakken, maar ik zou voorstellen om 3 weken te nemen als inleverdatum, zo hebben deelnemers van de contest toch een mooie periode om iets in elkaar te steken.
Om een gemakkelijke datum te nemen: 1/10/2004

Prijzen
Er zijn er geen :p.
De eerlijke winnaar zal wel onder de intro vermeld worden met een eventuele link naar website of email (als dat al geen grote eer is :D).


Nog enige opmerkingen of vragen mogen gerust gepost worden

Silent Thunder

Legacy Member
In welk formaat moet dat zijn? Is't de bedoeling van een flash-intro te maken, of is een avi'ke ofzo ook goed?

Tracker

Legacy Member
jaaaajaaajaaa, gewoon te lui om u eigen intro te maken zkr? ;P

marcel

Legacy Member
Silent Thunder zei:
In welk formaat moet dat zijn? Is't de bedoeling van een flash-intro te maken, of is een avi'ke ofzo ook goed?

best een flash he, voor een intro van een site

Sergiow

Legacy Member
Tracker zei:
jaaaajaaajaaa, gewoon te lui om u eigen intro te maken zkr? ;P

te lui? Weet gij wa de kakker al voor de site gedaan heeft!!!

@ silent thunder => oplossing : maak een avi en maak daar een swfke van:p

Witte

Legacy Member
Formaat blijft hetzelfde, om het online te zetten ga ik het toch inporteren in flash (jullie zijn niet verplicht om dat te doen).
Oké kgeef toe, te lui :) Neje, kga normaal zelf ook deelnemen aan wedstrijd. Kben al wa aant experimenteren met 3d modellen.

*trust*

Legacy Member
@Tracker, zwijg:p Wittekakker heeft al pokkeveel voor die site gedaan
Ik zal eens proberen er eentje te maken :woohoo:

guRuh

Legacy Member
nu dak nieuwe pc heb ga ik eens het uiterste van m'n beest vragen zi ;)

Viperius

Legacy Member
Zou het toch niet beter zijn om een vaste limiet van grootte vast te leggen? Ik vind 1MB voor een intro toch wel het maximum tbh. Als ge filmkes gaat beginnen converteren naar flash zulde daar toch wel ferm over zitten denk ik...

Witte

Legacy Member
Hmm 1Mb moet idd meer als voldoende zijn. Kzalt effe aanpassen in de rulez.




Waar is den tijd dat ik die F5 knop niet hoefde gebruiken...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan