Archief - Confirmed Fixes and tweaks, Patch TBA

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
HOPLON zei:
Haha schitterend :D

Da's wel een fijntjen !!

Het is eens grappig al moet het er wel uit natuurlijk ...

Tis wel een ferme lijst.

Hoe zit het nu met de heavy barrel? Die vergroot uw nauwkeurigheid van mid tot long range maar niet bij close range?
Wat doet die nu eigenlijk nog? Hij versnelt de snelheid van kogels bij sommige wapens?

Ik speel dikwijls met de AEK en de f2000 maar weet niet goed welk attachment ik daar nu eigenlijk moet opzetten.

Bij de suppressor heb ik echt het gevoel dat ik echt minder goed presteer (al is die stealth wel meegenomen).

Iemand die kan uitleggen wat nu het meest interessante is en waarom?

De suppressor geeft nu minder dmg, dit zal in de komende patch niet zijn, maar ge gaat dan op mid-long range inboeten op nauwkeurigheid ;)

Neoken

Legacy Member
Grootste nadeel van de suppressor is lagere hipfire accuracy, en een lagere bullet velocity. Ook lagere damage op long range, maar dat is verwaarloosbaar. Andere voordelen naast stealth is dat de suppressor ook de verticale recoil vermindert.

Wat de heavy barrel betreft, het geeft uw een kleinere minimum en maximum spread, maar ten koste van meer recoil en meer spread increase per bullet. Met andere woorden, met de heavy barrel kan je heel accuraat in semi-automatic mode of burst schieten, maar wordt de spread en recoil onhandelbaar in full auto mode. Ideaal voor wapens zoals de G3A1 en AN94 (burst mode met 2 kogels is enorm nauwkeurig). Zeker nu de G3A1 een damage buff zal krijgen wordt het nog interessanter om de heavy barrel erop te smijten en efficiënt in mid-long range mensen neer te halen.

Voor de AEK en F2000 (meer close-midrange wapens) zou ik eerder de suppressor gebruiken. Stealth zal uw overlevingskansen sterk verhogen, en de reductie in recoil weegt meer door dan de vermindering in bullet velocity en long range damage. Eventueel in combinatie met laser sight als je graag vanuit de heup schiet. Gewoon leren om iets meer uw target te leaden, en je zal veel beter kunnen presteren met de suppressor.

STARDUST

Legacy Member
Suppressor all the way !
All men rifles (buiten snipers) equip ik er mee (indien mogelijk).

Da ze die patch ma snel uitbrengen !

HOPLON

Legacy Member
Neoken zei:
Grootste nadeel van de suppressor is lagere hipfire accuracy, en een lagere bullet velocity. Ook lagere damage op long range, maar dat is verwaarloosbaar. Andere voordelen naast stealth is dat de suppressor ook de verticale recoil vermindert.

Wat de heavy barrel betreft, het geeft uw een kleinere minimum en maximum spread, maar ten koste van meer recoil en meer spread increase per bullet. Met andere woorden, met de heavy barrel kan je heel accuraat in semi-automatic mode of burst schieten, maar wordt de spread en recoil onhandelbaar in full auto mode. Ideaal voor wapens zoals de G3A1 en AN94 (burst mode met 2 kogels is enorm nauwkeurig). Zeker nu de G3A1 een damage buff zal krijgen wordt het nog interessanter om de heavy barrel erop te smijten en efficiënt in mid-long range mensen neer te halen.

Voor de AEK en F2000 (meer close-midrange wapens) zou ik eerder de suppressor gebruiken. Stealth zal uw overlevingskansen sterk verhogen, en de reductie in recoil weegt meer door dan de vermindering in bullet velocity en long range damage. Eventueel in combinatie met laser sight als je graag vanuit de heup schiet. Gewoon leren om iets meer uw target te leaden, en je zal veel beter kunnen presteren met de suppressor.

Ok many thanks!

En wat met de flashlight, die gebruik je nooit?

Als je aimt terwijl je flashlight hebt, werkt die flashlight dan nog of gaat die uit? Want ik heb soms de indruk dat die uit gaat als ik aim. Idem met de laser sight

One more question: Wat betekent uw target 'leaden'? Aimen op uw target neem ik aan?

Brick Top

Legacy Member
HOPLON zei:
Ok many thanks!

En wat met de flashlight, die gebruik je nooit?

Als je aimt terwijl je flashlight hebt, werkt die flashlight dan nog of gaat die uit? Want ik heb soms de indruk dat die uit gaat als ik aim. Idem met de laser sight

One more question: Wat betekent uw target 'leaden'? Aimen op uw target neem ik aan?

Ge kunt uw flashlight/laser wel uitzetten maar die gaat niet vanzelf uit neen, ook niet als ge door uw iron sights kijkt (rechtermuis dus :p). Ikzelf gebruik dat wel nooit om een of andere reden.

Uw target 'leaden' betekent: een beetje voor uw target mikken. Uw kogel heeft ook tijd nodig om op zijn bestemming aan te komen dus dat moet je wat incalculeren door een beetje voor het target te mikken. Hoe verder je target verwijderd is, hoe meer je moet leaden. Idem dito voor bullet drop. Door de zwaartekracht zakt je kogel dus je moet wat boven je target mikken. Zeker op (heel) grote afstanden is dat belangrijk.

Oh ja, dat van dat leaden is niet van toepassing op stilstaande targets hé. :unsure:

Neoken

Legacy Member
w3bb3r zei:
@Neoken: waar vind gy al die info? :p

De meeste concrete info haal ik hieruit: REAL Battlefield 3 Charts: Damage, Time to Kill, Accuracy, Vehicle, Attachments + Stats and Mechanics

Hoeveel keer ik die link al niet gepost heb... :D

HOPLON zei:
Ok many thanks!

En wat met de flashlight, die gebruik je nooit?

Als je aimt terwijl je flashlight hebt, werkt die flashlight dan nog of gaat die uit? Want ik heb soms de indruk dat die uit gaat als ik aim. Idem met de laser sight

One more question: Wat betekent uw target 'leaden'? Aimen op uw target neem ik aan?

What Brick Top said...

Flashlight kunt ge aan en uit zetten met de T key, maar vanzelf gaat dat niet. Idem met de laser sight. En ik gebruik de flashlight niet omdat het te makkelijk uw positie weg geeft.

Leaden wil dus inderdaad zeggen dat ge iets voor een bewegend doelwit moet mikken. Dat hangt natuurlijk af van de afstand, hoe snel uw doelwit beweegt, en in welke hoek ten opzichte van uw positie. Omdat de suppressor echter de bullet velocity verlaagt, en uw kogels dus iets langer onderweg zijn zal je iets meer moeten leaden dan normaal.

HOPLON

Legacy Member
Li0n zei:
Brick top had het al uitgelegd hoor, moet ni herhalen :sop:

Dat had Neoken al aangehaald dus no need voor deze comment :unsure:

Thanks voor de info gasten, ik heb weer iets bijgeleerd vandaag :niceone:

Wordt de Famas eigenlijk nog beschouwd als laf wapen?

Ik herinner mij op ps3 dat de famas (samen met de usas) serieus vervloekt werden, op pc blijkt dat echter niet zo te zijn, of vergis ik mij?

Foose

Legacy Member
Usas complain soms wel, famas minder. Maar who cares? Zolang ge de kill hebt. Ik vind het ook soms frustrerend om gepakt te worden door een roadkill/usas/m320/rpg maar hey, no big deal. Kunt het zelf ook doen :p

Foirzie

Legacy Member
Ander nieuws:

The next Battlefield 3 update: What is it? When is it?
So, in the interest of openness: The next client update for Battlefield 3 on all platforms is a big one. It’s been in the works for quite some time now, and the reason it’s taking its time is we want to make it a really great update. That and the fact that each client update on console is in part governed by first party and for technical reasons have some lead time. There is a reason that we can’t update the game every time we fix one small thing. Rather, we need to pile stuff up until we have a decent sized update that makes sense to push live (in extreme cases, we make exceptions, like when we pushed our VOIP chat fix live in a separate client update on PlayStation® 3).

For a while there, it looked like the next Battlefield 3 update would go live in February. So we messaged that. Guess what? It didn’t happen. We wanted to fill it with even more content, which takes extra time. We are now aiming to get this update out this spring, and will have a clear date closer to release.

This Battlelog News post details some of what is in the planned spring update, although please keep in mind that this update is still subject to change. More detail about what we are adding to the game will be revealed at GDC, and after that, we will start to go in-depth on specific features from the change list. All in all, you will pretty soon know why I think 2012 will be a great Battlefield year.

In our next post in the “Inside DICE” series, we will talk in more detail about some of the changes we are making in our next update, why we are making them, how we are making them, how we are basing them on community feedback, and why we think this makes the game better.

In the widget area to the right, you will also find some basic information about what we have done so far in terms of supporting Battlefield 3 after launch. As we continue this series, you will always be able to get the latest data at a glance about upcoming updates, any current change lists, and more. Looking at that data just now, I can honestly say we are one of the studios that take the greatest care of our game post-launch.

This is just the start of the “Inside DICE” series. Expect a mix of long, in-depth features on weapon balancing mixed with spur of the moment mobile photos of random events at the DICE office. I love coming in to work every day, and I want you to experience part of what makes being at DICE so rewarding.

Source[/QUOTE]

Neoken

Legacy Member
Ik snap niet waarom ze alles noodzakelijk in 1 grote patch willen steken. Het voordeel van het Origin platform is net dat ze makkelijk meerdere kleine patches in kortere intervallen kunnen releasen. Ik bedoel, als ze toch al enkele fixes klaar hebben, evenals addities zoals horns voor buggies, dan kan dat zo ook al de deur uit hé. Hun weapon balancing kan dan wel even wachten, aangezien daar allicht de meeste tijd in sluipt (testen enzo...).

HOPLON

Legacy Member
Neoken zei:
Ik snap niet waarom ze alles noodzakelijk in 1 grote patch willen steken. Het voordeel van het Origin platform is net dat ze makkelijk meerdere kleine patches in kortere intervallen kunnen releasen. Ik bedoel, als ze toch al enkele fixes klaar hebben, evenals addities zoals horns voor buggies, dan kan dat zo ook al de deur uit hé. Hun weapon balancing kan dan wel even wachten, aangezien daar allicht de meeste tijd in sluipt (testen enzo...).

Nja maar de mensen denken dan meer van "wow ze hebben er hun werk van gemaakt". Als je telkens kleine patches krijgt zal bijna niemand er iets van zeggen (tenzij dat je er wat meer van kent).

Ik geef u nochtans 100% gelijk hoor (want tenslotte blijf je tenslotte met al die fouten spelen terwijl die al lang konden geupdate zijn), maar zo van "ah nu is dat gefixt" en de volgende keer "ah nu is dit gefixt" dat werkt niet zo goed bij de mens. Liever alles in één keer bij de meeste :)

HOPLON

Legacy Member
Enkele opmerkingen/vraagskes ivm de patch

-Added Extended Mags to the ASVAL. The Extended Mags can be unlocked at 200 kills with the AS VAL.
WAAROM in godsnaam, nu gaan er véél meer met de as val beginnen spelen :(

- G3A3: Increased damage at all ranges, reduced vertical recoil. The G3A3's heavy recoil and heavy round are offset by a low rate of fire and a small magazine. The G3A3 was clearly outclassed at all ranges.
Gaat deze rifle het nu eindelijk waard zijn om mee te spelen??? Ik mis de BF2 G3 power :( + de G3 ziet er in bf3 totaal niet uit. Het ziet er uit als een plastiek speelgoedgeweer dat elk moment uit elkaar kan vallen

- AS VAL: Increased vertical recoil, reduced first shot recoil, reduced accuracy on the move. The AS VAL fires a long range, highly accurate, high damage projectile that favors short bursts or single fire when stationary.
Konden ze nu niet gewoon met hun poten van de as val blijven? Het magazijn laten zoals het was en dus ook de recoil ...

demon326

Legacy Member
HOPLON zei:
- G3A3: Increased damage at all ranges, reduced vertical recoil. The G3A3's heavy recoil and heavy round are offset by a low rate of fire and a small magazine. The G3A3 was clearly outclassed at all ranges.
Gaat deze rifle het nu eindelijk waard zijn om mee te spelen??? Ik mis de BF2 G3 power :(

Was mijn favoriete wapen, voor de nerf:sop:

HOPLON

Legacy Member
demon326 zei:
Was mijn favoriete wapen, voor de nerf:sop:

Ok, en gaat het na de patch weer doenbaar zijn denk je?

Ik heb er nooit mee kunnen spelen omdat ik toen nog bf3 op ps3 speelde (what a mistake)

demon326

Legacy Member
HOPLON zei:
Ok, en gaat het na de patch weer doenbaar zijn denk je?

Ik heb er nooit mee kunnen spelen omdat ik toen nog bf3 op ps3 speelde (what a mistake)

Ik heb er 13 service stars mee, dus was de moeite.. na patch zal die mss weer in zijn oude glorie zijn, hoop ik:unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan