Archief - Belgische e-sports

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azzurri

Legacy Member
In verband met een nieuw seizoen van 9livestv ben ik op zoek naar Belgische vrouwelijke SCII spelers. Bestaan ze? Waar zijn ze? Indien ze bestaan of je kent iemand pm me aub zodat ik er contact kan mee opnemen. Hartelijken dank bij voorbaat en dit is geen grap ofzo :)

willonic

Legacy Member
Zeldzaam, ze bestaan maar ik denk persoonlijk dat ze niet alle aandacht op hun willen.

azzurri

Legacy Member
Aandacht is veel gezegd maar een tornooitje ertussen zou wel leuk zijn nee? :)

willonic

Legacy Member
azzurri zei:
Aandacht is veel gezegd maar een tornooitje ertussen zou wel leuk zijn nee? :)

Er zijn een paar problemen als ge een SC2 vrouwentoernooi wilt organiseren.

-In een klein landje als België, gaat ge geen 8 vrouwelijke spelers vinden die zich daarvoor willen inzetten.

-Als ge ze zelf zou vinden, dan is het verschil in niveau enorm. Er zullen een paar bronzes tussen zitten, misschien een silver of een goldje, hoogstwaarschijnlijk zijn er wel die diamond zijn. Maar dan is het geen competitie meer.

-Dat brengt ons op het volgend probleem, het houden van all-female toernooien komt redelijk seksistisch over als het enkel voor het vrouwelijk aspect gedeelte is, zeker als bovengenoemde probleem een rol speelt.(Het verschil in niveau)

Er zijn al wel vrouwentoernooien georganiseerd, zoals de Zowie Divina in China (hihi, dat rijmt). Zowie Divina - Liquipedia Starcraft 2 Wiki
De meeste spelers waren allemaal van hoog niveau (zou denk ik 90% van 9lives kunnen verslagen :unsure:), maar het probleem daarbij was de presentatie. Alles was "gegirlygirld" met roze monitors en keyboards en bijpassende girlygirl commentators. Alles kwam redelijk infantiel over. Dat vond ik jammer, want ik zou echt wel vrouwen willen zien dominaten op SC2 (Maar wel vanuit de keuken, ZING!).

Goed en nu komt serieus advies over hoe je zoiets wilt aanpakken hier in België.

Zoek 2 vrouwelijke spelers van gelijke niveau (liefst diamond of hoger). Maak hier een showmatch van in de vorm van een BO5 of BO7. Vermijd alle vormen van kinderlijke verwijzingen naar (ZOMGGG, FEMALES DIE GAMEN LOLOLOL BACK IN THE KITCHEN WITH YOU) Dus niet zoals ik nu aan het doen ben. Gebruik geen stereotypische naam, of vorm van layout (girl-on-girl catfight fzo) Houd het professioneel, maar niet te zakelijk en moedig het publiek aan om dit op een beschaafde manier te steunen.

Maar omdat we op 9lives zitten, moogde al veel seksistisch commentaar verwachten, omda 92% ervan mongolen zijn. Want eerlijk, vanaf dat er over vrouwen worden gesproken, lokt het aandacht.

stYnG

Legacy Member
Ik zou verschieten moesten er vrouwelijks Belgische sc2 spelers zijn :o

Raaf

Legacy Member
willonic zei:
Waarom raaf, waarom?

Omdat je in die wall of words perfect weergeeft wat ik bedoel met mijn "Uhh.."

PS:

Ok 't is omdat je zo'n bink bent.

Aveline

Legacy Member
'k ben een vrouw en ik speel SC2 maar helaas niet op al te hoog niveau (nog niet!) :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan