Archief - Beginnersvraagjes WII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mel7

Legacy Member
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik op een feestje in groep kunnen spelen met een wii, was een leuk avondje. Ik ben nu een tijdje aan het rondkijken om ook eentje te kopen , echter... ondertussen heeft x box ook the kinnect en playsation een move... door het bos de bomen niet meer zien dus:help: Suggesties of aanbevelingen zijn welkom.
Wat betreft de wii: ik las dat er motion plus bestaat, wat houdt dit juist in ? En wil dit zeggen dat motion plus niet op tweedehands toestellen zit?
Kan ik met een wii online games spelen? vb call of duty. En is er voor het online spelen iets extra nodig van apparatuur? Het lijkt me dat vb het spelen van call of duty met de wii de bediening makkelijker zal gaan dan met een gewone afstandbediening van vb de x box , of zie ik dat verkeerd?
Dat was het voorlopig, als er me nog iets te binnen schiet....

Bedankt voor de tips

ShadowJoker

Legacy Member
Het is moeilijk uit te leggen, zomaar ineens wat de pluspunten en minpunten zijn. Ik als Nintendo-fan ben natuurlijk meer gericht naar wat zij maken dan wat Sony of Microsoft maakt.

Er zijn mensen die jaren met de Wii kunnen bezig zijn. En sommigen zijn het na een week ofzo al beu.

Zijn graphics het belangrijkste voor je of MOET het in High-Def speelbaar zijn? Dan kan ik al meer antwoorden geven.

mel7

Legacy Member
ShadowJoker zei:
Het is moeilijk uit te leggen, zomaar ineens wat de pluspunten en minpunten zijn. Ik als Nintendo-fan ben natuurlijk meer gericht naar wat zij maken dan wat Sony of Microsoft maakt.

Er zijn mensen die jaren met de Wii kunnen bezig zijn. En sommigen zijn het na een week ofzo al beu.

Zijn graphics het belangrijkste voor je of MOET het in High-Def speelbaar zijn? Dan kan ik al meer antwoorden geven.

ik had altijd gedacht dat ik moest kiezen tussen A: mooie graphics ( playstation en xbox waarschijnlijk ) en B : makkelijk speelbaar ( wii ? )
Maar nu xbox en ps ook een systeem hebben zoals wii vervaagd het een beetje.
Ben ik juist als ik zeg dat je met een x box zowel games kunt spelen met mooie graphics en ook een makkelijk bestuurbaar spel kunt spelen ( met kinnect ) ?

mvg

ShadowJoker

Legacy Member
Wel ja, niet alle games voor Xbox 360 ondersteunen Kinect. En kan ook geen vergelijking geven tussen de Wii en Kinect omdat ik heb nog nooit Kinect gespeeld/geprobeerd.

|Kiara|

Legacy Member
Mag ik mijn vraag ook ineens in jouw topic stellen? Ik twijfel ook om een Wii aan te kopen. Vooral voor Xenoblade Chronicles, Mario Galaxy en Zelda. Is het de moeite nu nog eentje aan te kopen of wacht ik dan beter op de Wii U? Ik neem aan dat alle games ook daarop speelbaar zullen zijn?

Ratsalad

Legacy Member
Volgens mij is het belangrijkste verkoopsargument voor een Wii op dit moment de games.
Wii games (zeker de bekende franchises) hebben doorgaans een goeie balans tussen kinderlijke onschuld en geweldige gameplay, zo goed uitgewerkt dat ze op geen enkel ander niet-nintendo platform terug te vinden zijn. Het is gewoon 'gezellig' en leuk om deze games te spelen.

Dan kom je misschien ook meteen bij het grootste nadeel, zolang je de Wii niet combineert met een ander platform (PC in mijn geval) is het zeer mager gesteld met meer 'volwassen' games en als ze er al zijn je toch het gevoel hebben dat er iets ontbreekt daar de gfx en physics niet op hetzelfde niveau zijn van hun platformbroertjes. Puur technisch gezien is een Wii op dit moment zeker niet de beste keuze, echter heeft de Wii een paar games die op hun eigen al de aankoop van een Wii rechtvaardigen.

Hoe dan ook, voor mij blijft de Wii alweer het enigste platform dat die typische unieke sfeer in je huiskamer kan brengen, net zoals de NES en SNES ook al deden. Deels nostalgisch, maar voor een groot stuk eigen aan Nintendo. Nintendo slaagt er in om een gevoel te verkopen waar de concurentie je enkel een 'object' verkoopt.

mel7

Legacy Member
Ratsalad zei:
Volgens mij is het belangrijkste verkoopsargument voor een Wii op dit moment de games.
Wii games (zeker de bekende franchises) hebben doorgaans een goeie balans tussen kinderlijke onschuld en geweldige gameplay, zo goed uitgewerkt dat ze op geen enkel ander niet-nintendo platform terug te vinden zijn. Het is gewoon 'gezellig' en leuk om deze games te spelen.

Dan kom je misschien ook meteen bij het grootste nadeel, zolang je de Wii niet combineert met een ander platform (PC in mijn geval) is het zeer mager gesteld met meer 'volwassen' games en als ze er al zijn je toch het gevoel hebben dat er iets ontbreekt daar de gfx en physics niet op hetzelfde niveau zijn van hun platformbroertjes. Puur technisch gezien is een Wii op dit moment zeker niet de beste keuze, echter heeft de Wii een paar games die op hun eigen al de aankoop van een Wii rechtvaardigen.

Hoe dan ook, voor mij blijft de Wii alweer het enigste platform dat die typische unieke sfeer in je huiskamer kan brengen, net zoals de NES en SNES ook al deden. Deels nostalgisch, maar voor een groot stuk eigen aan Nintendo. Nintendo slaagt er in om een gevoel te verkopen waar de concurentie je enkel een 'object' verkoopt.

Dat is een duidelijk argument, maar ik zie bij xbox met hun kinnect toch ook games die in dezelfde lijn liggen als de wii games?

ShadowJoker

Legacy Member
Dat zijn de "casual" games die in dezelfde lijn liggen bij Kinect. Ratsalad heeft het over de belangrijke franchises van Nintendo. Mario, Metroid, Zelda, Donkey Kong, Kirby, F-Zero, Pokémon, Star Fox, Fire Emblem, Pikmin, enzovoort...

Al die franchises zijn misschien niet allemaal op de Wii te vinden op het moment maar je moet er wel een console of handheld van Nintendo voor hebben. Dat blijft de reden waarom Nintendo uniek is, en op zijn eigen staat ten opzichte van Sony en Microsoft.

Koop gerust Kinect of PlayStation met Move, maar als je Mario of dergelijk wilt spelen... er is weinig keus qua dat gebied.

RipTor

Legacy Member
Iets heel belangrijk om rekening mee te houden is dat Kinect en Move add-on devices zijn. Dingen die origineel niet bij de X360/PS3 zaten.

Dat wil zeggen dat bijlange niet alle PS3/X360 bezitters zo een ding hebben, en dat de lijst van games die dat gebruiken zeer beperkt is. Bij de Wii zit er wel voor ieder spel een beetje motion control in. En de casual games (Wii Sports, Wii Party, ...) zijn volgens mij op de Wii veel beter.

Maar het is een feit dat andere games weer een pak beter zijn op de X360, PS3 (de graphics van shooters (want de controls op de Wii vind ik beter), vechtgames, racegames, ...).

Daarnaast hebt ge nog de Nintendo franchise met prachtige games als Mario Galaxy, Zelda, ... die op andere consoles zijn.

Eigenlijk zou ik mijn Wii niet kunnen missen, maar mijn game-pc ook niet (voor race games, Batman, Fifa, ....)

Bully007

Legacy Member
|Kiara| zei:
Mag ik mijn vraag ook ineens in jouw topic stellen? Ik twijfel ook om een Wii aan te kopen. Vooral voor Xenoblade Chronicles, Mario Galaxy en Zelda. Is het de moeite nu nog eentje aan te kopen of wacht ik dan beter op de Wii U? Ik neem aan dat alle games ook daarop speelbaar zullen zijn?

In mijn ogen is het dan nog de moeite om een Wii te kopen, zeker Xenoblade Chronicles is echt een bangelijk spel, wel minstens een paar uurtjes spelen, pas dan komt het op gang, maar ik zit nu aan 60 uur speeltijd en zit zowat over halfweg. Het enige is wel dat het spel zo mooi is qua omgeving, dat je echt al gaat verlangen naar een Wii U versie van het spel, zodat de omgeving niet ineens tevoorschijn komt als je er 50 meter vanaf bent.

mel7

Legacy Member
Ik heb momenteel een x box kinect geleend van vrienden... ik moet eerlijk zeggen dat ik het na een half uur beu was, in tegenstelling tot de wii die ik een jaar geleden heb kunnen proberen , die leek me toen veel leuker.

hummel

Legacy Member
Ik heb me nu pas een wii gekocht. Zeker nog de moeite
Kirby
Mario galaxy
Zelda
Donkey kong
Redsteel
Mario kart
Metroid
En van deze spellen zijn er ook al 2 delen uit. Uren speelplezier dus
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan