Archief - ati r9800pro + css video stressT + AA

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

One-t|M@[hINe

Legacy Member
vanaf dat ik men AA op 2x 4x of 6x zet, zijn sommige voorwerpen in die test zo paars?!

de kaart is wel geflashed naar xt en heeft de standaard speeds van een xt, maar bij benchmark prog's hebk daar geen last van, ook is de score etzelfde of ik et nu op 2x of 6x zet. bij AF heb ik nooit prestatieverlies eigelijk, maximum 5fps in die test. Het rare ook is: als ik hem 1 keertje dus die AA op 2x of zo gezet heb, die test run(paarse vlekken, soort van artifacts) en dan terug AA off zet, ik die plekken nog heb, tot ik cs opnieuw opstart en dan die test run met AA off.

op die r9800pro @xt zit trouwens een vga silencer arctic cooling

Legoblokje

Legacy Member
ik snap eig niet wrm je em flasht nr xt.. Ne gewone radeon is 9800 pro.
En kheb eens ergens op een hardware site gelezen dat da wel problemen kan geven ne 9800 pro flashen nr xt..
Btw welke benchmarks gebruik je? Kwil da wel eens vergelijken :p

Greetz :)

fregelke

Legacy Member
Hebde die vlekken ook IN HET SPEL ZELF ?
Anders zie ik het punt niet. :unsure:

One-t|M@[hINe

Legacy Member
Legoblokje zei:
ik snap eig niet wrm je em flasht nr xt.. Ne gewone radeon is 9800 pro.
En kheb eens ergens op een hardware site gelezen dat da wel problemen kan geven ne 9800 pro flashen nr xt..
Btw welke benchmarks gebruik je? Kwil da wel eens vergelijken :p

Greetz :)


3dmark 03= 67xx

aquamark3= 38xxx

njah, ik zou em wel willen terugflashen naar ne pro, maar ik vind de .bin nie daarvan :( ne sapphire me hynix geheugen,,iemand?

FrG

Legacy Member
ik heb n geforce fx5200 en ik had ook paar paarse dingskes zoals t water en zo, raar.

KIA_Killer

Legacy Member
ik heb ook gf fx5200 (128mb vram), wat zijn uw instellingen?
bij mij alles op high, geen reflections en geen AA of AF
resolutie 1024*786 (met 32 bits uiteraard) en opengl

*edit*: ik had 73.5 fps & geen problemen

wat zijn uw instellingen?

ik heb ook wel eerst oudere drivers moeten installeren om problemen met kleuren te verhelpen
Version: 53.04
en dan de nieuwste versie(s)

One-t|M@[hINe

Legacy Member
KIA_Killer zei:
ik heb ook gf fx5200 (128mb vram), wat zijn uw instellingen?
bij mij alles op high, geen reflections en geen AA of AF
resolutie 1024*786 (met 32 bits uiteraard) en opengl

*edit*: ik had 73.5 fps & geen problemen

wat zijn uw instellingen?

ik heb ook wel eerst oudere drivers moeten installeren om problemen met kleuren te verhelpen
Version: 53.04
en dan de nieuwste versie(s)


oe kan zo een lada van een gfx kaart 73 fps hale met alles op high?! die beta is echt wel screwed :p

Lon$daLe

Legacy Member
idd heb ook fx 5200 en kom belange nie aan 73

achja binnekort upgrade naar 6800 , eat my dust :D

One-t|M@[hINe

Legacy Member
Legoblokje zei:
Hmmz, wa gebeurt er eig als je da installed, me je videokaart dus he :)
En hoe weet je wat voor core je hebt want der staat samsung of nog iets anders.
Kheb wa meer uitleg bij die site nodig :p

Greetz :)

bijvoorbeeld, ik heb een 9800pro, maar ik wil mensen doen denken dat ik ne xt heb, dus ik flash da me die .bin files. dan gaat uw kaartje alles vertonen van ne 9800xt(bij mij dus), zelfde clockspeeds, enkel de mb ram is minder.

ge kunt zien welk geheugen ge hebt op uw kaart: hynix of samsung of zo

Fraggie

Legacy Member
One-t|M@[hINe zei:
bijvoorbeeld, ik heb een 9800pro, maar ik wil mensen doen denken dat ik ne xt heb, dus ik flash da me die .bin files. dan gaat uw kaartje alles vertonen van ne 9800xt(bij mij dus), zelfde clockspeeds, enkel de mb ram is minder.

ge kunt zien welk geheugen ge hebt op uw kaart: hynix of samsung of zo
aansluiting:
Flashen doe je om bv 'slechte' pipelines terug te activeren, om zo je kaart sterker te maken, of het kan je meer opties gegeven (van pro naar xt krijg je een extra shader optie dacht ik?)
nu, tis niet omdat je die slechte pipelines kan gebruiken dat je dezelfde prestatie krijgt, als de kaart, waarnaar je geflasht hebt (je evenaart het gewoon)

een flash kan er ook voor zorgen dat je kaart meer stroom krijgt, waardoor je bv hoger kan clocken (of juist hoog genoeg :p)

One-t|M@[hINe

Legacy Member
Fraggie zei:
aansluiting:
Flashen doe je om bv 'slechte' pipelines terug te activeren, om zo je kaart sterker te maken, of het kan je meer opties gegeven (van pro naar xt krijg je een extra shader optie dacht ik?)
nu, tis niet omdat je die slechte pipelines kan gebruiken dat je dezelfde prestatie krijgt, als de kaart, waarnaar je geflasht hebt (je evenaart het gewoon)

een flash kan er ook voor zorgen dat je kaart meer stroom krijgt, waardoor je bv hoger kan clocken (of juist hoog genoeg :p)


kheb daarnet men kaartje terug geflashed naar een 9800pro, en ik kan hoger klocken nu dan toen ie geflashed was naar xt (vooraleer ik artifacts krijg bij atitool) de problemen met de paarse textures in cs s beta video stress test blijven WEL, het gebeurd vanaf dat ik AF op 2x of hoger zet, als ik het daarna terug op billenaier of trilleneair zet, nog steeds paars. tot ik cs s opnieuw opstart. (de kaart is dus oc maar enkel daar heb ik er last van, en ook alleen maar door die af eens te veranderen) maar als ik dus die af op 16x zet of zo, ik run test: paars, als ik opnieuw opstart, met 16x, geen paarse vlekken, heb ik juist gemerkt

Najdo

Legacy Member
its still a beta versie :ironic:
kijk of ge da bij de full ook hebt :niceone:

Fraggie

Legacy Member
One-t|M@[hINe zei:
kheb daarnet men kaartje terug geflashed naar een 9800pro, en ik kan hoger klocken nu dan toen ie geflashed was naar xt (vooraleer ik artifacts krijg bij atitool) de problemen met de paarse textures in cs s beta video stress test blijven WEL, het gebeurd vanaf dat ik AF op 2x of hoger zet, als ik het daarna terug op billenaier of trilleneair zet, nog steeds paars. tot ik cs s opnieuw opstart. (de kaart is dus oc maar enkel daar heb ik er last van, en ook alleen maar door die af eens te veranderen) maar als ik dus die af op 16x zet of zo, ik run test: paars, als ik opnieuw opstart, met 16x, geen paarse vlekken, heb ik juist gemerkt
teken dat je kaart niet XT klaar was zeker oO

KIA_Killer

Legacy Member
Hoe ik zo veel fps krijg met een zogezegde lada van een graka?
Ten eerste, die lada dat gij daar noemt: dat noemen ze een goeie budget graka (voor mijn budget dan hé :p)
Systeem optimaliseren (instellingen van àlle onderdelen, softwarematisch), en dat systeem dat ik heb (zie sig) is niet zo slecht. Maanden geleden toen ik die pc nieuw kocht heb ik op iets moeten besparen en dat is dus de graka geworden. Binnen de maand word die wel vervangen door een radeon 9800pro wat mij dus een goed systeem geeft waardoor ik wss met dezelfde (goeie) instellingen aan een 100 fps (of meer geraak :)).

Kwestie van uw pc goed af te stellen.

One-t|M@[hINe

Legacy Member
KIA_Killer zei:
Hoe ik zo veel fps krijg met een zogezegde lada van een graka?
Ten eerste, die lada dat gij daar noemt: dat noemen ze een goeie budget graka (voor mijn budget dan hé :p)
Systeem optimaliseren (instellingen van àlle onderdelen, softwarematisch), en dat systeem dat ik heb (zie sig) is niet zo slecht. Maanden geleden toen ik die pc nieuw kocht heb ik op iets moeten besparen en dat is dus de graka geworden. Binnen de maand word die wel vervangen door een radeon 9800pro wat mij dus een goed systeem geeft waardoor ik wss met dezelfde (goeie) instellingen aan een 100 fps (of meer geraak :)).

Kwestie van uw pc goed af te stellen.


geloof mij, 100 fps gaje nooit halen hoor, toch nie constant. ma zeg is welke programmas je gebruikt om softwarematig te tweaken

HUSKE

Legacy Member
Legoblokje zei:
Hmmz, wa gebeurt er eig als je da installed, me je videokaart dus he :)
En hoe weet je wat voor core je hebt want der staat samsung of nog iets anders.
Kheb wa meer uitleg bij die site nodig :p

Greetz :)

Kijk eens op hardware forum, staat alles in uitgelegd

mikiki

Legacy Member
Hoe ik zo veel fps krijg met een zogezegde lada van een graka?
Ten eerste, die lada dat gij daar noemt: dat noemen ze een goeie budget graka (voor mijn budget dan hé )
Systeem optimaliseren (instellingen van àlle onderdelen, softwarematisch), en dat systeem dat ik heb (zie sig) is niet zo slecht. Maanden geleden toen ik die pc nieuw kocht heb ik op iets moeten besparen en dat is dus de graka geworden. Binnen de maand word die wel vervangen door een radeon 9800pro wat mij dus een goed systeem geeft waardoor ik wss met dezelfde (goeie) instellingen aan een 100 fps (of meer geraak ).

Kwestie van uw pc goed af te stellen.

Jongen mijnen pc is beter als die van u en kem er veel verstand van en ik kom aan 62.12fps ik denk da gij gewoon uit uwen nek zit te zwanzen

Fraggie

Legacy Member
mikiki zei:
Hoe ik zo veel fps krijg met een zogezegde lada van een graka?
Ten eerste, die lada dat gij daar noemt: dat noemen ze een goeie budget graka (voor mijn budget dan hé )
Systeem optimaliseren (instellingen van àlle onderdelen, softwarematisch), en dat systeem dat ik heb (zie sig) is niet zo slecht. Maanden geleden toen ik die pc nieuw kocht heb ik op iets moeten besparen en dat is dus de graka geworden. Binnen de maand word die wel vervangen door een radeon 9800pro wat mij dus een goed systeem geeft waardoor ik wss met dezelfde (goeie) instellingen aan een 100 fps (of meer geraak ).

Kwestie van uw pc goed af te stellen.

Jongen mijnen pc is beter als die van u en kem er veel verstand van en ik kom aan 62.12fps ik denk da gij gewoon uit uwen nek zit te zwanzen
das puur omdat je je cpu minder belast, toen ik windows xp tot het min herleide kon ik in 3Dmark 2001se meer of 2000 punten winnen, maar in de 2003 versie was het verschil mss 0.1fps meer in cpu stress

ik denk zelf dat Freaksnow ook 100fps heeft met zijn GeForce 2 (dno welke cpu)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan