Archief - Agarest: Generations Of War

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GaaRa-

Legacy Member
heb hem sinds gisteren, paar uurkes gespeeld , enkele bevindingen.

(+)
Aardige doch typisch Japans rpg verhaal
Character design (mja animestijl, hate it or like it)
Vrij toegankelijk in zijn genre
Jap VA (*)
Goei muziek int algemeen


(-)
Geen cutscenes? (alleszinds nog geen tegengekomen)
Geen escape uit battles?
Op 1 klein stuk redelijk in het begin ervaarde ik een enorme fps drop (dit had ik eig niet verwacht, en zeker niet na een install van 4.x-5 gig)





(*) geen optie mogelijk voor Engelse dub!!!! (*)

chellesan

Legacy Member
ik heb hem nog niet, spijtig. had je hem bij play besteld?

prometheus03

Legacy Member
wow, deze game volledig uit het oog verloren..

als je nog wa meer gespeeld heb kan je nog eens wat bevindingen posten?
kga wachten met bestellen en eerst dragon age spelen, want heb al te veel games gekocht :)

chellesan

Legacy Member
woot vandaag in de bus gevallen, eindelijk, ik keek wel uit naar deze game, lol het is het eerste spel dat ik heb met een ratingsymbool op met sex en toch is het vanaf 12 jaar te spelen, terwijl al die bloederige games 18+ zijn. ik ben benieuwd

GaaRa-

Legacy Member
hier wat meer bevindingen op aanvraag van Prometheus :)

- Typos! Ja, er zitten wat vertalingsfoutjes in het spel (bv hier)
- Geen soft reset :x Een rpg zonder softreset vind ik niet kunnen en de reden hiervoor dat me enorm stoort is het volgende..
- In het begin van spel kan de cpu redelijk cheap uit de hoek komen. Doordat uw char nog zwak zijn en wanneer je perongeluk een verkeerde move zet gangbangen+1shotten ze uw manneke. Enorm frustrerend :)
- De questgebieden (traditioneel map dat je effectief met MC rondloopt) zijn kaal en ongeinspireerd. Plus nog eens dat je uw hp's in die gebieden niet replenishen na elk battle (ten opzichte van de worldmap) waardoor je ENKEL op items moet rekenen voelt enorm ouderwets. En nee, heal skills werken niet buiten battle.
- De randomness van random battles in zulke questgebieden. Je kan 4-5 maps doorlopen zonder in een battle te geraken. Je wilt, na het oppakken van alles treasures terug naar de ingang, kom je 2-3 battles tegen, je hebt geen healitems niemer, natuurlijk party wipe out in laatste battle, hup, alles opnieuw :) want zoals ik eerder in een vorige post aanhaalde, geen retreat optie
- Bepaalde events (voor je gallery aan te vullen) trigger je wanneer je aan een voorwaarde voldoet. Dat is in x-aantal totaal turns in punt B geraken. Dus je mag al niet teveel grinden, of je mis die event. (Dit is niet zo direct een negatief punt, ik leg dit beter uit beneden)
- Dit gebeurt in veel srpgs maar townmenus vind ik niet direct aantrekkelijk, al vind ik het niet megaultrastorend.
- Geen trophy's (care voor mij maar owee dan weer voor anderen)

phew, hele waslijst, op naar de betere stuff..

- Voice acting is duidelijk van hoog kwaliteit
- Battle systeem voelde aanvankelijk stijf maar eens je het onder de knie hebt, is het heel fun. Der is welliswaar geen traditioneel -attack- optie.
- Completionists natte droom; er valt enorm veel te doen en te verzamelen zoals weapons, armor, accesoires, skills te craften. Ook is er een title list dat je kan vervolledigen door challenges te completen. (bv. 1000g, 10000g hebben, alle skills hebben, xxxx monsters gekilled, x aantal herbs in inventory hebben, alle wapens bezitten, enz enz enz) Je kan het bezien als ingame trophys. En deze challenges wil je doen! Ze geven rewards&cash :). Ook is er een mogelijkheid om monsters te vangen en te fusen en die dan weer in te ruilen voor allerlei items.
- Om terug te komen op die events: doordat je prlly toch wat stuff gaat missen in de eerste playthrough komt dit ten goede voor de replay-value. Evenals de huwelijkskeuzes en hoe je nakomelingen wilt customizen. Verhaal gaat doorheen 5 generaties, dermee.
- PSN-leaderboards voor max aantal hits, max dmg enzo van die stuff
- rpgs speel je voor het verhaal en imo shiet het hier zeker niet tekort. Heel interessante verhaallijn.
- HENTAI-ELEMENTEN HOPELIJK! lawl

Dit is zowat alles dat ik atm kan bedenken, letop! Deze elementen zijn vroeg in het spel, wat er later allemaal eventueel kan veranderen weet ik nog niet. Deze zijn mijn persoonlijke bevinden dus wie niet akkoord is, pls dont flame :) Ook heb ik dervoor nooit zijn voorhanger Cross Edge gespeeld, want veel lijkt naar het schijn hetzelfde te zijn buiten de battlesystem . Wie over BAHSHITTYGRAPHICS heen geraakt en graag traditioneel Srpgs speelt, raad ik het zeker aan om deze datesim-srpg eens te proberen. Vragen? Just ask en kzal ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden.

prometheus03

Legacy Member
thx for the update :)
kga hem binnenkort bestellen
(allé t is te zeggen, volgende maand. deze maand wat sparen)

Bahemath

Legacy Member
De strategy Agarest of war komt binnenkort naar PSN, exacte releasedata voor EU zijn nog niet bekend. Wel is er meegedeeld dat de download ongeveer 10Gigabyte zal zijn!

Ik hoop echter dat deze in EU ook uitkomt, wel wat jammer voor de mensen met limieten op hun internet etc. En mss ook een beetje irritant voor mensen die nog met een 20gig console zitten.



Op 9lives zelf staat ook wat informatie, maar toen was nog niet bekend dat deze psn download only zou worden?

Screenshots vind je hier:
https://www.beyondgaming.be


(Bron Kotaku)

Goldrusher

Legacy Member
In Europa is de game nu al een maand uit, op Blu-ray.
Enkel de Amerikanen krijgen hem als download.

Vavi

Legacy Member
Wel even zeggen, ik heb de game gekocht maar vind het zo jammer voor die trophies :p Kan zijn dat ik hem verkoop en de amerikaanse PSN versie download, WANT die zullen wel trophies hebben.

killyourzone

Legacy Member
Ik zit bij de eerste quest (je kan zelf rondlopen in een bos) maar weet niet wat ik er moet doen, ik vind 1 schatkist en zie hogerop er nog één liggen maar die is schijnbaar onbereikbaar... Moet ik gewoon blijven random battles doen tot er vanzelf iets gebeurd of mis ik iets?

dr.salt

Legacy Member
is dit nu een tactical rpg of is er ook ruimte voor free roaming en towns te verkennen enzo
+
Japanese voicetrack met Engelse ondertitels right? sounds GREAT!!!

prometheus03

Legacy Member
vavi afhanklijk van de prijs wil ik wel mee doen om te sharen als je dat ziet zitten
(in t geval dat het goedkoper uitkomt dan de eu versie,aangezien die al in prijs gezakt is)

GaaRa-

Legacy Member
bump!!

gvd Ghostlight :doh::doh: fail
10r1qp4.jpg



mss zoals prometheus zei iem een US share starten? :p Kost 44.99 usd /5 (geen drm) en wordt tenminste gesubbed door Aksys.

https://www.beyondgaming.be/archive/games-general.91/playstation-store-game-sharing-thread.678911
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan