hier wat meer bevindingen op aanvraag van Prometheus
- Typos! Ja, er zitten wat vertalingsfoutjes in het spel (bv
hier)
- Geen soft reset

Een rpg zonder softreset vind ik niet kunnen en de reden hiervoor dat me enorm stoort is het volgende..
- In het begin van spel kan de cpu redelijk cheap uit de hoek komen. Doordat uw char nog zwak zijn en wanneer je perongeluk een verkeerde move zet gangbangen+1shotten ze uw manneke. Enorm frustrerend

- De questgebieden (traditioneel map dat je effectief met MC rondloopt) zijn kaal en ongeinspireerd. Plus nog eens dat je uw hp's in die gebieden niet replenishen na elk battle (ten opzichte van de worldmap) waardoor je ENKEL op items moet rekenen voelt enorm ouderwets. En nee, heal skills werken niet buiten battle.
- De randomness van random battles in zulke questgebieden. Je kan 4-5 maps doorlopen zonder in een battle te geraken. Je wilt, na het oppakken van alles treasures terug naar de ingang, kom je 2-3 battles tegen, je hebt geen healitems niemer, natuurlijk party wipe out in laatste battle, hup, alles opnieuw

want zoals ik eerder in een vorige post aanhaalde, geen retreat optie
- Bepaalde events (voor je gallery aan te vullen) trigger je wanneer je aan een voorwaarde voldoet. Dat is in x-aantal totaal turns in punt B geraken. Dus je mag al niet teveel grinden, of je mis die event. (Dit is niet zo direct een negatief punt, ik leg dit beter uit beneden)
- Dit gebeurt in veel srpgs maar townmenus vind ik niet direct aantrekkelijk, al vind ik het niet megaultrastorend.
- Geen trophy's (care voor mij maar owee dan weer voor anderen)
phew, hele waslijst, op naar de betere stuff..
- Voice acting is duidelijk van hoog kwaliteit
- Battle systeem voelde aanvankelijk stijf maar eens je het onder de knie hebt, is het heel fun. Der is welliswaar geen traditioneel -attack- optie.
- Completionists natte droom; er valt enorm veel te doen en te verzamelen zoals weapons, armor, accesoires, skills te craften. Ook is er een title list dat je kan vervolledigen door challenges te completen. (bv. 1000g, 10000g hebben, alle skills hebben, xxxx monsters gekilled, x aantal herbs in inventory hebben, alle wapens bezitten, enz enz enz) Je kan het bezien als ingame trophys. En deze challenges wil je doen! Ze geven rewards&cash

. Ook is er een mogelijkheid om monsters te vangen en te fusen en die dan weer in te ruilen voor allerlei items.
- Om terug te komen op die events: doordat je prlly toch wat stuff gaat missen in de eerste playthrough komt dit ten goede voor de replay-value. Evenals de huwelijkskeuzes en hoe je nakomelingen wilt customizen. Verhaal gaat doorheen 5 generaties, dermee.
- PSN-leaderboards voor max aantal hits, max dmg enzo van die stuff
- rpgs speel je voor het verhaal en imo shiet het hier zeker niet tekort. Heel interessante verhaallijn.
- HENTAI-ELEMENTEN HOPELIJK! lawl
Dit is zowat alles dat ik atm kan bedenken, letop! Deze elementen zijn vroeg in het spel, wat er later allemaal eventueel kan veranderen weet ik nog niet. Deze zijn mijn persoonlijke bevinden dus wie niet akkoord is, pls dont flame

Ook heb ik dervoor nooit zijn voorhanger Cross Edge gespeeld, want veel lijkt naar het schijn hetzelfde te zijn buiten de battlesystem . Wie over BAHSHITTYGRAPHICS heen geraakt en graag traditioneel Srpgs speelt, raad ik het zeker aan om deze datesim-srpg eens te proberen. Vragen? Just ask en kzal ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden.