Archief - ACr game mania

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kroket

Legacy Member
heb assassins creed revelations besteld in game mania, nu krijg ik een bericht dat hij vandaag al af te halen is. De release date is toch 15 november? of heb ik iets gemist? heb geen krediet om gm te bereiken lol

Pr3D@t0r

Legacy Member
Ik ben vandaag ook al de collector's edition gaan halen in mol.
De nieuwe Saint's Row is er trouwens ook al

CurrY

Legacy Member
Ze gaan daar bij de gamemania toch is serieus naar hun voeten krijgen als ik het zo de laatste tijd bekijk.
Bijna iedere recente release verkopen ze X aantal dagen eerder. Zou mij verbazen als ze daar elke keer toestemming voor gekregen hebben.

yakariparadise

Legacy Member
ook sms gehad vandaag (:

wel raar dat mijn sms begon met 'Dag Jonathan'...
ma soit, kga er maandag toch om!

gStar

Legacy Member
ACR en Saints Row 3 zijn donderdag naar de winkels van GM vertrokken :p

En Saints row was Donderdag nog maar aangekomen int magazijn van GM :p

The_Cat

Legacy Member
AC en die Saints row mocht je inderdaad vandaag al gaan afhale :p maar kheb pas volgende week tijd dus nog ffkes wachte ^^

xalan

Legacy Member
Curryw0rst BE zei:
Ze gaan daar bij de gamemania toch is serieus naar hun voeten krijgen als ik het zo de laatste tijd bekijk.
Bijna iedere recente release verkopen ze X aantal dagen eerder. Zou mij verbazen als ze daar elke keer toestemming voor gekregen hebben.

Game Mania doet dat alleen maar omdat andere concurrenten steeds de street date verbreken.

BelgianTerror

Legacy Member
Nope :) GM breekt eigenlijk nooit street dates, trust me. Ze zijn te afhankelijk van de uitgevers.

Meestal zijn het winkels zoals mediamarkt, bart smit, etc... die het breken. En de regel is, als één keten het breekt mag de rest straffeloos volgen onder het mom van eerlijke concurrentie :)

De eerste keten zal echter wel een boete krijgen, al is dat vaak te verwaarlozen :/

Marginal0

Legacy Member
Ja? Toen met GTA4 was dat een serieuze boete. En de keten die het gebroken had voelde het wel denk ik. Was ook failliet een paar maand later. Mss wel toevallig, dat kan. :p

Nuja, het is mss een antwoord op de stijgende verkoop online, die uiteraard nooit vroeger verzenden dan de afgesproken datum.

CurrY

Legacy Member
Als ik alles voor console zou kopen kan het mij nog niet schelen maar als het een steamgame is kunnen wij toch wachten tot op releasedag :p

Kroket

Legacy Member
Heb hem gisteren al uitgespeeld. Maar ik hoorde dat hi in een andere keten ook al uit was van zaterdag, kan me wel niet herinneren welke. Eeerg vet spel trouwens. Heb de helft van de tijd met kippevel gezeten

VPGamer

Legacy Member
Streetdates zijn dus eigenlijk nutteloos...

Denk dat een saturn, Mediamarkt enzo die boetes er graag bijneemt bedoel alsof de gamesectie een cashcow is van hun :p

Kennaah

Legacy Member
BelgianTerror zei:
Nope :) GM breekt eigenlijk nooit street dates, trust me. Ze zijn te afhankelijk van de uitgevers.

Meestal zijn het winkels zoals mediamarkt, bart smit, etc... die het breken. En de regel is, als één keten het breekt mag de rest straffeloos volgen onder het mom van eerlijke concurrentie :)

De eerste keten zal echter wel een boete krijgen, al is dat vaak te verwaarlozen :/

idd GM volgt laatste tijd meestal


Vroeger verbraken ze de streetdate constant, nu niet meer

Reverz

Legacy Member
Kennaah zei:
idd GM volgt laatste tijd meestal

Vroeger verbraken ze de streetdate constant, nu niet meer
Misschien omdat ze niet anders kunnen (zogezegd). Ze zitten altijd te zagen dat ze nauwelijks nog winst maken op hun producten (plz tell me waar die €20 naartoe gaat die ik België meer betaal als in de UK).

Nee serieus, als een Saturn of Media Markt winkel het embargo verbreekt betaalt de keten de boete np, maar Game Mania is een franchise... al die uitbaters zijn zelfstandigen voor zover ik weet. Met andere woorden als er ne winkel games té vroeg verkoopt is het niet de keten Game Mania die ervoor op draait maar de winkel op zich. De grote ketens caren misschien niet om die "kleine" boetes maar als zone winkel dat alleen moet betalen dan kunnen ze hun boeltje meteen sluiten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan