Archief - 9lives Retro Game Music Quiz: version 2.0

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KillingRaptor

Legacy Member
Ik kan er niet vanaf blijven, die muziek van retrogames. Jullie herinneren je vast nog de music quiz die ik ooit eens heb gedaan van retrogames. Heb besloten om er weer mee te beginnen want ik vind het gewoon enorm tof om ze te maken ook! Als alles goed gaat begint de eerste ronde deze zondag.

De regels:
- Antwoorden insturen via PM naar mij, zodat de anderen jouw antwoorden niet weten hier.
- Antwoorden mogen altijd aangepast worden.
- Er zal een vast uur zijn wanneer de antwoorden binnen moeten zijn (ik denk momenteel aan iedere zondagavond 18u30), ik moet hierin streng zijn en antwoorden die later zijn ontvangen tellen dus niet meer mee!
- Als het nummer in de opgave uit een bepaalde game van een serie komt wil ik de titel van dat bepaalde deel hebben. Als het nummer in meerdere delen verschijnt is de naam van de serie voldoende of één van de delen waarin het verschijnt.
- De opgaves zullen lopen van het prille begin van gamen tot de vorige generatie consoles. De laatste generatie hierin zullen dus PlayStation 2, GameCube, Xbox en Game Boy Advance zijn! PC games zijn natuurlijk ook van de partij.

Ik zal alles in dit topic bijhouden, dus de tussenstanden, de antwoorden van vorige rondes en de nieuwe opgaves. Ik ga nu aan de slag met het maken van de opgaves, en jullie kunnen zondag weer beginnen te raden!

Afgelopen rondes:
Ronde 1
Ronde 2
Ronde 3
Ronde 4
Ronde 5
Ronde 6
Ronde 7
Ronde 8
Ronde 9
Ronde 10

Tussenstand:
1. ReddFloxy (18)
2. Exasephiroth (9)
3. biotek (8)
4. BiZi (6)
5. buzzywuzzy (3)
6. Private Joker (2) +0
6. yuri (2)
7. Den_Hidde (1) +1
7. kristofb (1)
7. sluysen (1)
7. OG_Mike (1)
8. xboxter2003 (0)

Exasephiroth

Legacy Member
:niceone::niceone: Ik kan dit alleen maar toejuichen :p
Kga me ook eens bezig houden met 1 in elkaar te flansen.

KillingRaptor

Legacy Member
Zo, de eerste drie rondes zijn gisteren al in elkaar gestoken. Vandaag gaan we verder met de rest!

KillingRaptor

Legacy Member
Binnen een tweetal uurtjes komt de eerste ronde eraan! Er zullen in totaal 10 rondes zijn en de punten die jullie scoren zullen doortellen tot deze 10 rondes voorbij zijn!

@Exasephiroth: misschien kan jij na deze 10 rondes een serie voorzien? Heb ook een handige site om rechtstreeks van Youtube filmpjes om te zetten naar MP3, en aangezien je daar de meeste soundtracks van games wel vind...

kristofb

Legacy Member
Indien je webspace of dergelijke nodig hebt, let me know!

KillingRaptor

Legacy Member
Ik gooi ze op Youtube, heb er een account voor iets. :p
En dan kan ik ze makkelijk hier zetten in BB code ook.

KillingRaptor

Legacy Member
De eerste ronde staat in de beginpost! Tijd om weer te quizzen dus en veel succes aan de deelnemers!
Als je overigens maar enkele nummers herkent, aarzel niet om alsnog deel te nemen. Je kan later altijd schade aan punten inhalen bij nieuwe rondes.

Exasephiroth

Legacy Member
Dang, stevige beginronde :p

(kheb nu zelf 1 ronde gemaakt. 'k kan niet beloven dat ik een hele serie maak, maar 'k doe men best)

KillingRaptor

Legacy Member
Bijna halverwege de week en nog geen antwoorden ontvangen... Ook al weet je er maar eentje, laat je niet kennen hé mensen! Je kan de achterstand bij een andere ronde altijd nog inhalen!

KillingRaptor

Legacy Member
Al van één iemand antwoorden gekregen. Ik hoop dat er nog meer mensen hun antwoorden insturen anders heb ik al dat werk erin gestoken voor niks (ze zijn al alle 10 gemaakt namelijk).

Private Joker

Legacy Member
Hehe, antwoordEN :p

Ik heb wel de indruk dat het hier over het algemeen een stuk rustiger is geworden. Voor de Secret Santa kreeg ik veel de reactie dat retro op een laag pitje staat momenteel.

junglist_clint

Legacy Member
uit het oog verloren, zal eens een poging wagen maar ik ben er echt slecht in van die dingen :D

*edit: mag ik ook een blanko antwoordenblad insturen? :)

KillingRaptor

Legacy Member
junglist_clint zei:
uit het oog verloren, zal eens een poging wagen maar ik ben er echt slecht in van die dingen :D

*edit: mag ik ook een blanko antwoordenblad insturen? :)

Dat mag je ja, maar je kan ook altijd gokjes wagen natuurlijk! Daar verlies je geen punten mee. ;)

Claudio VO

Legacy Member
sorry Raptor ; maar muziek herkennen ( althans van retro games ) is niet m'n gave ;)

anders had ik zeker meegedaan.

:hug:

Exasephiroth

Legacy Member
Ik ga ook zeker nog antwoorden maar kga nog een paar keer goed moeten luisteren.

sluysen

Legacy Member
zal het ook eens proberen vanavond, lukt moeilijk in de les (altho, misschien krijg ik wel hulp van de docent :p)

KillingRaptor

Legacy Member
Nog tot morgenavond de tijd, nog steeds geen andere antwoorden ontvangen. :help:

buzzywuzzy

Legacy Member
Ik herken er werkelijk waar geen enkele. Het is mij allemaal te nieuw (>= psx) en dat georchestreerde stereo muziek is bij mij te vluchtig en niet memorabel, in vergelijking met de oudere soundchip tunes. De enkele oudere nummers ken ik net ook weer niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan