Archief - Dure zending 2x?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mulan

Legacy Member
Ik heb een elektrisch toestel van 600 euro online besteld. Dit werd gisteren geleverd, tracking klopte, op tijd mails gekregen wanneer ze gingen leveren,.... Vandaag krijg ik melding dat mijn pakje van diezelfde leverancier met hetzelfde gewicht onderweg is en vandaag geleverd wordt... Wat betekent dit voor mij? Ben ik verplicht dat dan terug te sturen?

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Herman De Croo

Legacy Member
Je neemt contact op met de webshop, zij sturen jou een retourlabel en je brengt het terug naar de post.

Musk

Legacy Member
Uiteraard. 't is toch niet omdat een fout gemaakt werd ergens dat je het recht hebt om zomaar iets twv 600 euro te houden?

Mulan

Legacy Member
Ik zie vooral op tegen het gedoe
emoji849.png
emoji849.png
emoji849.png


Eerst weer 27 minuten aan de lijn hangen met een klantendienst, dan weer verlof moeten nemen omdat ze op dag X "ergens tussen 8u en 22u" het op komen halen,....

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Mulan

Legacy Member
Herman De Croo zei:
Je neemt contact op met de webshop, zij sturen jou een retourlabel en je brengt het terug naar de post.
Het is geen postpakketje he, het is een elektrisch toestel dat ik niet in mij. Auto krijg
emoji6.png


Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Nineshots

Legacy Member
Bol.com? Bij mij ook eens gebeurd, ze gaven dan nog eens het geld terug nadat ik het dubbele item teruggestuurd had ook...

_ns_

Legacy Member
Indien je van slechte wil bent, zou je zelfs kunnen argumenteren dat dit een 'gedwongen aankoop' is, hetgeen een verboden handelspraktijk is en in welk geval ze je niet kunnen verplichtingen te betalen of het goed terug te sturen.

/advocaat van de duivel logging out :unsure:

Castil

Legacy Member
Nineshots zei:
Bol.com? Bij mij ook eens gebeurd, ze gaven dan nog eens het geld terug nadat ik het dubbele item teruggestuurd had ook...
Niet slecht voor een dagje verlof.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Mulan

Legacy Member
Zelf nog 1 en ander opgezocht en daarnet het koeriersbedrijf gecontacteerd, ondertussen al via mail ontvangen zelfs dat ik de order annuleer en dat deze dus automatisch naar de afzender wordt terug gestuurd.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Landtlord

Legacy Member
Herman De Croo zei:
Je neemt contact op met de webshop, zij sturen jou een retourlabel en je brengt het terug naar de post.

Mulan zei:
Ik zie vooral op tegen het gedoe
emoji849.png
emoji849.png
emoji849.png


Eerst weer 27 minuten aan de lijn hangen met een klantendienst, dan weer verlof moeten nemen omdat ze op dag X "ergens tussen 8u en 22u" het op komen halen,....

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Het gedoe is redelijk minimaal als je het goed aanpakt. Je stuurt een mailtje naar hun dat je een foute levering hebt gekregen, laat ze weten dat ze het mogen komen halen en geef ze een tijdslot waarin je zelf thuis aanwezig bent. Jij hebt dan alles gedaan wat je moet doen, de winkel is verwittigd en ze kunnen het komen halen als ze willen.

Ik heb hier een een pakje van coolblue dubbel gekregen, gemaild dat ze elke werkdag na 17u het pakketje konden ophalen en een uiterste ophaaldatum mee gegeven. Nu heb ik dus 4 setjes communicatie voor op de moto ipv 2.

Mulan

Legacy Member
Xcessive- zei:
Pakje weigeren bij levering kan je ook altijd doen.
Behalve dat ik niet van 8-22u volcontinu aanwezig kan zijn voor een levering waarvan ik de dag zélf pas voor het eerst van hoor
emoji12.png
doorgaans leveren ze hier wel bij buren
emoji2372.png

Maar zoals eerder gezegd: koeriersbedrijf gebeld, zij hebben de levering op mijn verzoek geannuleerd.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

JPV

Legacy Member
Landtlord zei:
Het gedoe is redelijk minimaal als je het goed aanpakt. Je stuurt een mailtje naar hun dat je een foute levering hebt gekregen, laat ze weten dat ze het mogen komen halen en geef ze een tijdslot waarin je zelf thuis aanwezig bent. Jij hebt dan alles gedaan wat je moet doen, de winkel is verwittigd en ze kunnen het komen halen als ze willen.

Ik heb hier een een pakje van coolblue dubbel gekregen, gemaild dat ze elke werkdag na 17u het pakketje konden ophalen en een uiterste ophaaldatum mee gegeven. Nu heb ik dus 4 setjes communicatie voor op de moto ipv 2.

Is idd de manier van werken. Je moet niet veel extra moeite doen om het terug te sturen, maar mag het terug laten ophalen ook niet nodeloos moeilijk maken.

marcel

Legacy Member
Musk zei:
Uiteraard. 't is toch niet omdat een fout gemaakt werd ergens dat je het recht hebt om zomaar iets twv 600 euro te houden?

toch wel. zij leveren een item dat jij niet besteld hebt. zij zijn in fout. Ze kunnen je dan effectief niet dwingen het terug te sturen, en je moet al zeker niet betalen.

Ze kunnen u wél vragen om het terug te sturen, maar dan wel op hùn kosten.

makila

Legacy Member
Zeg een vraag.

Ik heb berekend via fedex om een simpel pakje van amper 1kg te leveren naar de USA. Ik was eens benieuwd hoeveel dat kost in vergelijking met Bpost
En dan zegt Fedex dat dit maar liefst 216,67€ kost. :eek: (In vergelijking bij Bpost kost dit 13,05€)

Doe ik iets verkeerd? Of verzenden die gasten dat met een diamanten vliegtuig of zo? Wie verstuurt nu een pakje chocolade bijvoorbeeld voor 216.67€?
Voor die prijs kan ik zelf een last minute ticketje kopen (buiten coronatijden toch) en het zelf afleveren.

Ik wist dat Fedex duur is, maar dit bedrag is toch van de pot gerukt. Dan mag Bpost niet de beste service hebben 13,05€ vs 216,67€ ... dan is de rekening snel gemaakt.

Mulan

Legacy Member
makila zei:
Zeg een vraag.

Ik heb berekend via fedex om een simpel pakje van amper 1kg te leveren naar de USA. Ik was eens benieuwd hoeveel dat kost in vergelijking met Bpost
En dan zegt Fedex dat dit maar liefst 216,67€ kost. :eek: (In vergelijking bij Bpost kost dit 13,05€)

Doe ik iets verkeerd? Of verzenden die gasten dat met een diamanten vliegtuig of zo? Wie verstuurt nu een pakje chocolade bijvoorbeeld voor 216.67€?
Voor die prijs kan ik zelf een last minute ticketje kopen (buiten coronatijden toch) en het zelf afleveren.

Ik wist dat Fedex duur is, maar dit bedrag is toch van de pot gerukt. Dan mag Bpost niet de beste service hebben 13,05€ vs 216,67€ ... dan is de rekening snel gemaakt.
Moet je eens kijken wat het kost binnen de EU zelf, gekeken wat het goedkoopste was voor een pakket van 8kg naar Nederland te sturen... Wordt toch dpd
emoji1787.png


Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

makila

Legacy Member
Mulan zei:
Moet je eens kijken wat het kost binnen de EU zelf, gekeken wat het goedkoopste was voor een pakket van 8kg naar Nederland te sturen... Wordt toch dpd
emoji1787.png


Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
Zelfs UPS is maar 40€ voor een pakje van 1kg, dus dan is bij de berekening bij Fedex toch iets fout. Zelfs ne rijke mens is niet zo gek zoveel te betalen voor een levering :)

Online kan ik alvast USA niet selecteren bij DPD als land. ;)

JPV

Legacy Member
makila zei:
Zelfs UPS is maar 40€ voor een pakje van 1kg, dus dan is bij de berekening bij Fedex toch iets fout. Zelfs ne rijke mens is niet zo gek zoveel te betalen voor een levering :)

Online kan ik alvast USA niet selecteren bij DPD als land. ;)

het verschil zit hem SOMS (en deels) in het feit dat de ene al douane-inklaring en invoerrechten/btw etc bijrekent, terwijl anderen dat niet doen. Bovendien kosten sommige 24u-services héél veel (zeker als je de garantie wil dat het binnen de 24 uur ter bestemming in de USA is op élke locatie).

Maar idd, soms is het gewoon niet te verklaren.

makila

Legacy Member
JPV zei:
Maar idd, soms is het gewoon niet te verklaren.
Gewoon even ingegeven als voorbeeld :)

Verpakking: Een gewone enveloppe
Gewicht: Max 100 gram
Aangegeven waarde: 0€
Extra verzekerd tegen diefstal of verlies? NEEN
Snelle levering? NEEN (Levering voorzien 30 dec)
-->
Prijs verzending gewone poepsimpele brief via Fedex naar de USA = 81.93€ :shutup:
Dat is een fucking DURE LIEFDESBRIEF :D

OK das wat minder dan die 216€, maar in dit voorbeeld verstuurd ik 1 annozele brief naar de VS, en zijn er géén douanekosten. Indien de brief verloren geraakt krijg ik géén refund, want ik verstuur zonder bijkomende verzekering.

Lijkt me dat Fed-Ex vooral klanten heeft die pakketten versturen die véél waarde hebben. Bijvoorbeeld als je massaal laptops wil verzenden naar de USA en je zeker wil zijn dat bij diefstal of verlies je 100% van je geld terugkrijgt - ik zie niet in, waarom je anders zo'n dure koerierdienst zou gebruiken :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan