Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M°°nblade

Legacy Member
Whit zei:
De originele visie kan toevallig overeenkomen met het daadwerkelijke gebruik, maar dat wil niet zeggen dat mensen zomaar de originele visie moeten toepassen. De manier waarop BTC gebruikt wordt (op dit moment, of in de toekomst), is het enige wat relevant is.
Mensen zullen de originele visie toepassen wanneer bitcoin er klaar voor is. Dat is op dit moment duidelijk nog niet aan de orde, maar de ontwikkelingen om tot dat punt te komen staan weldegelijk op de roadmap en zijn een logisch gevolg na een store of value.

Het heeft voor goud ook meer dan 2000 jaar geduurd eer men er eindelijk munten van begon te maken om het als ruilmiddel te gebruiken.

Musk

Legacy Member
Is het ook niet zo dat verdere bekendheid en adoptie een snellere ontwikkeling en innovatie tot gevolg zal hebben? Meer devs, ideeën, enz..

Jef Petatfrut

Legacy Member
Via welke weg kopen jullie? Ik probeer al enkele dagen coinbase.com maar die id verificatie mislukt altijd..

fordjah

Legacy Member
--- zei:
ja wil er in investeren maar je kna ze in belgie niet kopen precies?
ik zit op binck en keytrade

Is enkel op CBEO en volgende week op CME.
Maar volgens wat ik ervan verstaan heb is dat voorlopig niet voor de huis en tuinman. :unsure:

fordjah

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
BTC blijft maar stijgen waar is die correctie ???

Er was een kleine correctie afgelopen twee dagen. Maar de FUD is weg dus gaan we weer omhoog :D

SuperstarDragon

Legacy Member
fordjah zei:
Er was een kleine correctie afgelopen twee dagen. Maar de FUD is weg dus gaan we weer omhoog :D

wow naar top punt 14900 EUR terug vallen naar 115000 EUR wow schommel kei veel

Heroixx

Legacy Member
Kent er iemand soms goede guides, sites, e.d. online om simpelweg wat meer bij te leren over cryptocurrency?

zarathustra

Legacy Member
Iets dat me opvalt hier, ( en ook op andere fora) is dat er veel mensen zijn waarvan ik op eerste zich zou zeggen ' die kennen er precies iets van' en dan vaak spreken ze elkaar tegen op een fundamentele manier. Maakt het nog moeilijker voor ons noobs om door het bos de bomen te zien. zie: commodity vs currency, waarde zit in bitcoin zelf of eerder enkel de blockchain, etc

Ik ben er nu een paar maanden over aan het lezen ( hier en daar uiteraard, geen fulltime studie :p ) en zelfs met een sterke achtergrond in wiskunde en computerwetenschappen heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik het *echt* tot de kern begrijp. Lijkt me iets dat eel te maken heeft met veel aangeraden teksten of filmpjes die elkaar ergens tegen spreken waardoor je dan de rest van hun verhaal ook weer in twijfel trekt.

Anoniem13

Legacy Member
zarathustra zei:
Iets dat me opvalt hier, ( en ook op andere fora) is dat er veel mensen zijn waarvan ik op eerste zich zou zeggen ' die kennen er precies iets van' en dan vaak spreken ze elkaar tegen op een fundamentele manier. Maakt het nog moeilijker voor ons noobs om door het bos de bomen te zien. zie: commodity vs currency, waarde zit in bitcoin zelf of eerder enkel de blockchain, etc

Ik ben er nu een paar maanden over aan het lezen ( hier en daar uiteraard, geen fulltime studie :p ) en zelfs met een sterke achtergrond in wiskunde en computerwetenschappen heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik het *echt* tot de kern begrijp. Lijkt me iets dat eel te maken heeft met veel aangeraden teksten of filmpjes die elkaar ergens tegen spreken waardoor je dan de rest van hun verhaal ook weer in twijfel trekt.
Heb je voorbeelden van zulke fundamentale verschillen? Eventueel zonder namen.

P4man

Legacy Member
zarathustra zei:
Iets dat me opvalt hier, ( en ook op andere fora) is dat er veel mensen zijn waarvan ik op eerste zich zou zeggen ' die kennen er precies iets van' en dan vaak spreken ze elkaar tegen op een fundamentele manier. Maakt het nog moeilijker voor ons noobs om door het bos de bomen te zien. zie: commodity vs currency, waarde zit in bitcoin zelf of eerder enkel de blockchain, etc

Ik ben er nu een paar maanden over aan het lezen ( hier en daar uiteraard, geen fulltime studie :p ) en zelfs met een sterke achtergrond in wiskunde en computerwetenschappen heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik het *echt* tot de kern begrijp. Lijkt me iets dat eel te maken heeft met veel aangeraden teksten of filmpjes die elkaar ergens tegen spreken waardoor je dan de rest van hun verhaal ook weer in twijfel trekt.

Misschien verwar je twee heel verschillende vragen:
- Hoe werkt bitcoin
- Wat is bitcoin


De eerste vraag is "makkelijk", of op zijn minst bestaat daar niet veel discussie over, toch niet onder mensen met kennis van zaken.
De laatste vraag; tsja, dat zijn wel allemaal samen aan het ontdekken en daar heeft volgens mij niemand het juiste antwoord op, enkel meningen en voorspellingen.

zarathustra

Legacy Member
paradijsappel zei:
Heb je voorbeelden van zulke fundamentale verschillen? Eventueel zonder namen.

Laatste regel van de eerste paragraaf. Maar ik kan nu niet direct een specifiek voorbeeld geven, gewoon soms dat ik iets lees en dan denk 'wacht gisteren las ik iemand die niet het omgekeerde zei'. Soms moeilijk om door de FUD te zien :p

Bv202

Legacy Member
Ik ben zelf het boek "Mastering Bitcoin" aan het lezen, wat de technische kant achter bitcoin erg goed uitlegt. Een PDF vind je makkelijk op het internet. Zorg wel dat je de second edition leest, want de eerste versie is inmiddels enorm outdated.

Een grondige basiskennis informatica is wel noodzakelijk om het boek te kunnen begrijpen.

Anoniem13

Legacy Member
zarathustra zei:
Laatste regel van de eerste paragraaf. Maar ik kan nu niet direct een specifiek voorbeeld geven, gewoon soms dat ik iets lees en dan denk 'wacht gisteren las ik iemand die niet het omgekeerde zei'. Soms moeilijk om door de FUD te zien :p

Dat stond er allemaal niet toen ik jou citeerde!
Ik volg P4man hierin en wil hieraan toevoegen dat dit net het leuke eraan is. Het staat niet vast en het verandert constant door nieuwe technologische ontwikkelingen en innovatieve ideeën. Dit allemaal dankzij de digitale aard van het beestje.

P4man

Legacy Member
Iedereen is veel gezegd, voor elke long positie is er een short. En 2500 BTC is ook niet zo veel.
Maar de markt gokt momenteel idd op een stijging.
Interessant dat haast niemand op langere termijn durft gokken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan