Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem13

Legacy Member
vanrumst zei:
Bij coinbase is ofwel hun grafiek niet juist, ofwel passen ze dit in hun voordeel allemaal aan.

Deze morgen nog bitcoins gekocht
rond 1130, als ik op hun grafiek kijk staat deze aan 12 943€/btc.

Als ik op de transactielijst ga kijken staat er gekocht op dat tijdstip aan 14683€/btc

Waar is het verschil naartoe?
Heb je een marktorder of een limitorder geplaatst?

Muug

Legacy Member
Ge kunt volgens litebite maar kopen als ge een wallet hebt. Dus moet ik een wallet hebben. Die van Litebite is de evidente keuze, maar misschien niet te slimste?
Nu, Coin.space is een free wallet die hier in deze topic al werd aangeraden. Maar millegrijs, hoe werkt dat??? De support-pagina is niet echt nuttig, veel te technische kwesties. :help:
Zomaar enkele vragen:
- Wat vul ik in bij Portemonee adres?
- Wat vul ik in bij Hoeveelheid?
- Waarom wilt dat programma mijn location weten?
Merci voor alle begripvolle hulp :doc:

edit: allez, dan toch voor een klein bedrag een bestelling geplaatst en de overschrijving gedaan. Gaat wel nog enkele dagen duren heb ik begrepen.

P4man

Legacy Member
Muug zei:
Ge kunt volgens litebite maar kopen als ge een wallet hebt. Dus moet ik een wallet hebben. Die van Litebite is de evidente keuze, maar misschien niet te slimste?
Nu, Coin.space is een free wallet die hier in deze topic al werd aangeraden. Maar millegrijs, hoe werkt dat??? De support-pagina is niet echt nuttig, veel te technische kwesties. :help:
Zomaar enkele vragen:
- Wat vul ik in bij Portemonee adres?
- Wat vul ik in bij Hoeveelheid?
- Waarom wilt dat programma mijn location weten?
Merci voor alle begripvolle hulp :doc:


Ik ken litebit niet. Maar een "wallet" is een programma dat je sleutels beheert. Een bitcoin is niet meer dan een publieke sleutel (je adres, noem het een bankrekening) en een prive sleutel (de code waarmee je het publieke adres kan gebruiken). Als je de sleutels niet zelf hebt, heb jij eigenlijk geen bitcoins, maar dan heeft je wallet provider ze, en loop je alle risico's als die gehackt worden, verdwijnen of wat dan ook.

Sommige wallets zijn gewoon websites, maar geven je toch zelf de sleutels, bv blockchain.info. Dat is relatief veilig. Als het over grotere sommen gaat, kan je best naar een hardware wallet kijken, zoals een ledger. Die bewaart je sleutels dan, en zelfs als wordt je PC gehackt, loop je nog geen risico. Wat het voor jou het zinnigste is hangt best wel af van het bedrag dat we over spreken.

Om je andere vragen te beantwoorden:

- Wat vul ik in bij Portemonee adres?

Dat is het publieke bitcoin adres. Je "bankrekening".

- Wat vul ik in bij Hoeveelheid?

Veel ? :) Dat is hoeveel bitcoin je wil kopen lijkt me?

- Waarom wilt dat programma mijn location weten?

Vermoedelijk KYC/AML regelgeving.

vanrumst

Legacy Member
paradijsappel zei:
Heb je een marktorder of een limitorder geplaatst?

op coinbase heb je geen keuze toch? altijd marktorder?
Heb het niet via gdax gedaan, gewoon rechtstreeks op coinbase.com.

Zatoshi

Legacy Member
Leopold1964 zei:
Kraken is toch echt schandalig he, gewoon geen enkele mogelijkheid tot kopen / verkopen van u munten, steeds een foutmelding... Had ook een fixed limit op 12900 staan om te kopen (perongeluk) kreeg het erna niet meer afgeklikt aangezien de site niet werkt en nu gekocht aan 12900 terwijl hij aant zakken was... Echt schandalig dit

Ik heb jammer genoeg geen alternatief. Vanochtend na zo'n 20-tal pogingen toch een verkooporder kunnen doen. De cash witdrawen doe ik later wel.
Enige dat ik nog zou kunnen gebruiken is bitcoin.de maar dat is dan enkel voor BTC en BCH.

P4man

Legacy Member
Let op als je bij kraken 20x probeert. Soms gaan die orders later toch door, ook al kreeg je een foutmelding. Dat kan een paar minuten duren, ook al refresh je de pagina. Als je alles op kraken wil verkopen of kopen is dat niet zo'n probleem, maar als je maar een deel wil, kan dat een onaangename verrassing zijn.

P4man

Legacy Member
Weet iemand hoe wettelijk of onwettelijk het is om als particulier bitcoins te verkopen zoals op localbitcoins?
Ik zie hier massa's mensen die proberen te kopen terwijl ik er toch aan het verkopen ben, maar ik heb weinig zin om witwas regels of iets dergelijks te overtreden.

Zatoshi

Legacy Member
P4man zei:
Let op als je bij kraken 20x probeert. Soms gaan die orders later toch door, ook al kreeg je een foutmelding. Dat kan een paar minuten duren, ook al refresh je de pagina. Als je alles op kraken wil verkopen of kopen is dat niet zo'n probleem, maar als je maar een deel wil, kan dat een onaangename verrassing zijn.

Inderdaad, maar het was deze keer een sellorder op het volledig volume dus kon geen probleem zijn.

P4man

Legacy Member
dacuba zei:
Ik zou vooral oppassen omdat ge niet écht weet wie uw bitcoins afneemt. Ik zou daar ver van wegblijven eerlijk gezegd. Zou me niet verbazen moest ge zomaar miserie hebben later, en dan niet omwille van de transactie, maar de tegenpartij.

Tsja, als ik me met een overschrijving van een belgische bank laat betalen, mag ik toch verwachten dat die bank weet wie dat is?
Enfin, ik heb er ook niet veel zin in om dit grootschalig te doen, maar ik dacht misschien om wat mensen te helpen voor kleinere bedragen.

tonightwedance

Legacy Member
P4man zei:
Tsja, als ik me met een overschrijving van een belgische bank laat betalen, mag ik toch verwachten dat die bank weet wie dat is?
Enfin, ik heb er ook niet veel zin in om dit grootschalig te doen, maar ik dacht misschien om wat mensen te helpen voor kleinere bedragen.

Ik dacht gelezen te hebben dat grote handelaars op lbtc in de val gelokt geweest zijn door de politie.

Lijkt me ook logisch dat dit illegaal is. In feite doe ge hetzelfde als een exchange, alleen zonder licentie en zonder te weten vanwaar het geld komt (indien cash betaling) en met wie ge te maken hebt. Dus ge volgt niet de anti witwaswetregels en kyc regels. Daarnaast riskeert ge overvallen te worden of gevolgd te worden en daarna overvallen te worden.

Kheb het lang geleden ook bekeken maar uiteindelijk toch niet gedaan omwille van bovenstaande. Vreemd da ge dit nog moeten vragen als ervaren cryptorot, p4man :p

P4man

Legacy Member
Die mannen die ze gepakt hebben, dat ging over 100 duizenden euro's en cash geld.
Er staan talloze entries op localbitcoins die in belgie bitcoins kopen of verkopen via sepa.
Als dit illegaal is, dan kan je die mannen toch ontzettend makkelijk pakken? Het is niet alsof je anoniem sepa kan aanvaarden.

Ik neem aan dat er ergens limieten zijn. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik voor een kennis niet 10 euro mag wisselen voor bitcoin (of dollars, of whatever). Langs de andere kant snap ik ook wel dat 100K'en niet zal mogen, zeker niet als je dat commercieel zou doen. Vraag is: wat mag wel of niet?

P4man

Legacy Member
dacuba zei:
Ja, maar die bank is niet verantwoordelijk voor de oorsprong van die persoon zijn/haar geld,

Juist wel. Zal je wel merken als je uitcasht voor >10K euro.

Maar dat is hoe dan ook mijn probleem niet, als die persoon drugsgeld op zijn belgische bankrekening heeft gekregen, is het niet aan mij om daar vragen bij te stellen. Als ik mijn auto verkoop vraag ik de koper toch ook niet waar zijn geld vandaan komt? Banken doen dat wel.

vanrumst

Legacy Member
idd, stort maar eens 10k op je rekening, je zal snel telefoontje krijgen :)

Musk

Legacy Member
P4man zei:
Die mannen die ze gepakt hebben, dat ging over 100 duizenden euro's en cash geld.
Er staan talloze entries op localbitcoins die in belgie bitcoins kopen of verkopen via sepa.
Als dit illegaal is, dan kan je die mannen toch ontzettend makkelijk pakken? Het is niet alsof je anoniem sepa kan aanvaarden.

Ik neem aan dat er ergens limieten zijn. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik voor een kennis niet 10 euro mag wisselen voor bitcoin (of dollars, of whatever). Langs de andere kant snap ik ook wel dat 100K'en niet zal mogen, zeker niet als je dat commercieel zou doen. Vraag is: wat mag wel of niet?

Je bent zo secuur met het beveiligen van je coins, maar dan zou je je wel kenbaar maken aan onbekenden? Of is dat nog steeds anoniem?

P4man

Legacy Member
Je bent zo secuur met het beveiligen van je coins, maar dan zou je je wel kenbaar maken aan onbekenden? Of is dat nog steeds anoniem?

Ik zie niet goed wat het een met het ander te maken heeft?

EvilSwordfish

Legacy Member
vanrumst zei:
idd, stort maar eens 10k op je rekening, je zal snel telefoontje krijgen :)

Bwa ik heb overlaatst 12k op mijn rekening laten storten, kheb geen telefoon gekregen. Nu, die bepaalde directeur van die bank waar ik zit weet ook wel dat ik met btc enal bezig ben dus mss daarmee.

Pompi

Legacy Member
P4man zei:
Ik zie niet goed wat het een met het ander te maken heeft?

hij wil zeggen: wat als mensen je doxen en u op ne stoel vastbinden om een oestermes tussen u knieschijf te wringen; hoeveel van u bitcoins er zouden overblijven :)

Musk

Legacy Member
P4man zei:
Ik zie niet goed wat het een met het ander te maken heeft?

Dat zie je toch wel denk ik? Mensen die weten dat je in het bezit bent van iets waardevols kunnen rare dingen doen.

Op m'n werk weten mensen ook dat ik BTC bezit, een jaar geleden maakte ma dat niet veel uit, nu vind ik het best vervelend. Ik ga hen binnenkort dan ook kenbaar maken dat ik alles verkocht heb ofzo.

Zatoshi

Legacy Member
Iemand na de Bitcoin Gold split reeds transacties gedaan vanuit Blockchain.info wallet?
Versturen ze de BTG mee, of blijft deze achter mijn private key zitten?

Of omgekeerd, iemand bijvoorbeeld via Coinomi wallet reeds BTG gesweept, sweepen ze enkel BTG of ook de BTC?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan