Archief - Het Grote USA-topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deel 1: Het grote USA-topic
Deel 2: [deleted]

Aangezien we ruimschoots over de 5000 reacties zitten in de andere thread: tijd voor deel 3!

Top 10 posters deel 2:

Indien gewenst kan ik in deze post ook een 'blogroll' toevoegen met elke user zijn blog/reisverhalen, maakt het wat overzichtelijker. Moet maar een berichtje sturen of mij quoten ofzo :) . Zal er dan ook de bestemmingen bijplaatsen.
Blogroll:
Frado2005 ( San Franciso, Los Angeles, Oost USA, Florida, Hawaii, Australië )
Squealer ( (South)West USA, Hawaii )
Tah_b00nz0r (South West USA)
Sarah B ( South West USA )

Info:
Onafgewerkte USA guide

Legacy Member
Oei, ik had mijn bericht nog in het vorige topic geplaatst. Even verplaatsen dus:

stormsurfer21 zei:
Waar ga je naartoe?

30/9 Las Vegas – Amsterdam

LA heb ik er bewust er uit gelaten. De stad zelf zegt me niet zo veel, hoewel ik het wel jammer vind dat we dan de pretparken niet kunnen doen. Maar het zal onze eerste roadtrip worden en ik wil het zeker niet te gehaast maken :).
En het is een goed excuus om zeker nog eens terug te gaan uiteraard :p

Net al een jeeptour geboekt in Monument Valley, ik heb er ongelooflijk veel zin in. :thumb:

Legacy Member
avondtour alcatraz is zeer leuk als je op tijd bent om die te boeken :) . Wij waren wel maar tegen 22u terug van die tour, dus zorg wel dat je een manier hebt om terug naar je hotel te geraken. Wij hebben op zo'n tram gesprongen die net passeerde, in de hoop dat het ongeveer juiste was. Afgestapt aan union square, was dicht genoeg :p .

Ziet er een goed gevuld schema uit! Hoe vroeg kom je toe in SF? Imo zou ik nog 'iets' proberen te doen de dag dag je toekomt aangezien je op 15/9 al in Yosemite moet zijn.
De rest kan ik niks op zeggen, ik hoop een dergelijke tour ook ooit te kunnen doen :)

Legacy Member
Ons hotel ligt ook dichtbij Union Square, ik ga proberen om tegen dan het openbaar vervoer van SF nog wat te bestuderen, hoe we daar 's avonds terug geraken. :p

Het is inderdaad al een goedgevuld schema, we kunnen immers maar 18 dagen gaan, daarom ook de keuze om LA maar te laten vallen. Ik weet dat onze tijd voor SF en LV al beperkt is (en de eerste dag in SF komen we pas 's avonds aan, dus ik vrees dat we dan niet veel meer kunnen doen), ik had daar liever een dagje extra gezien, maar dan moeten we iets anders laten vallen. En dat wil ik ook weer niet. :) Keuzes maken, het is moeilijk. :p

Desnoods kunnen we op dag 3 nog wel in de voormiddag SF bezichtigen en pas 's middags naar Yosemite vertrekken. Dag 4 hebben we toch een hele dag voor Yosemite, plus dag 5 in de voormiddag (en in de namiddag dan de Tioga Pass).

Legacy Member
Als ik jou was zou ik een fiets huren in SF. Wij hebben zo'n CityPass genomen indertijd, en via onze hostel konden we ook goedkoop een fiets huren. Was iets van 15$ voor een dag.
We namen dan eerst cable car vanaf union square richting Wharf. Daar dan fiets huren en op't gemak fietsen naar de GG Bridge. Dan doorgefietst naar Sausalito. Dan kan je de ferry nemen of terugkeren met fiets. In uw geval zou ik ferry pakken, zal iets sneller gaan :) . Wij hebben de meeste dingen van die citypass bezocht :) . Wij zaten er wel een dag of 4 dus we konden wat verspreiden.

Huur je de auto meteen of neem je nog de BART vanaf de luchthaven?

Je doet er alleszins goed aan om LA te laten vallen ipv SF ;)

Legacy Member
Een fiets huren leek ons inderdaad wel een leuk idee, dus 't kan best zijn dat we dat gaan doen. Bedankt voor de tips!

We gaan de auto pas op dag 3 ophalen, dus op de luchthaven nemen we ofwel de BART ofwel gaan we zo'n shuttlebusje reserveren. Ietsje duurder, maar ook wel makkelijker natuurlijk, zeker met de bagage.

Legacy Member
BART is zeker niet te ontzien hoor. op SFO kan je zometeen op de BART. Als ik mij goed herinner zijn we afgestapt aan Powell Street. En van daar was het 5 minuten wandelen(wel stukje bergop) :p . En het ging vrij snel ook allemaal(niet overstappen enz).
Maar goed, zo'n shuttle is natuurlijk wel makkelijker en zorgeloos :) . Wij kwamen om 13u toe, dus we hadden wel nog de fut om zo te reizen

En het is een goed excuus om zeker nog eens terug te gaan uiteraard :p

Da's wel de moeite! :) Geniet ervan!
Nog een vraagje: ik ben bezig met het plannen van m'n reis naar Florida en vroeg me af of het veel voordeliger is om te vertrekken vanuit Amsterdam. Ik had op de site van Arke wel interessante deals gezien, maar ik vroeg me af of het het best is om een Fly & Drive te boeken (bij Connections of Arke) of om een rondreis te boeken met logies, huurwagen en vlucht erin via Arke.

Frado2005 zei:
Deel 1: https://www.beyondgaming.be/archive/cultuur-reizen.142/het-grote-usa-topic.598722
Deel 2: https://www.beyondgaming.be/forums

Top 10 posters deel 2:

Blogroll:

Info:
Onafgewerkte USA guide

Ge hebt wel veel werk gestoken in die USA guide! Ziet er wel goed uit moet ik zeggen! :) Ben je nog van plan om de guide af te werken?

Legacy Member
Was een guide gemaakt door meerdere members hier. Geen idee, ik persoonlijk heb mij meer gebaseerd op reisblogs enz.. Van hotels/restaurants kijk ik vaak naar promo's en reviews op booking.com / foursquare.

Ivm uw vraag: ik persoonlijk boek altijd alles apart. Zeker voor die autohuur: dat ik weet welke kosten er allemaal inzitten enz, dat je geen verrassingen hebt als je toekomt. Maar als het goedkoper uitkomt om auto + vlucht samen te boeken, why not :) . Is nog nooit in mijn geval effectief zo geweest, maar goed :).

Hotels zou ik baseren op reviews op booking.com enz

stormsurfer21 zei:
Da's wel de moeite! :) Geniet ervan!
Toen ik de tickets kocht, was vertrekken van Amsterdam toch zo'n 200€ goedkoper (per ticket) dan vertrekken in Brussel. Ik weet nu niet of dat altijd zo is... En ik heb 't geluk dat familie ons wilt wegdoen en ophalen.

Goh met boeken bij Connections of Arke heb ik geen ervaring, ik heb alles apart geboekt: vliegtickets op cheaptickets.nl, een auto bij Hertz, hotels op booking.com of op de site van het hotel zelf.

Volgens sommigen is het goedkoper als je vliegtickets + een auto samen boekt, maar daar heb ik dus geen ervaring mee. Ik zou zelf wel nooit een georganiseerde rondreis boeken bij bv. Connections. Dat kost toch genoeg geld en dikwijls zit je in hotels op een minder goede locatie enz. (althans dat is toch mijn ervaring, op basis van de reisschema's die ik al heb gezien). Plus als je zelf de hotels boekt, zijn die bijna altijd gratis te annuleren. Best handig, ik heb toch zo al een paar hotels geannuleerd omdat ik betere aanbiedingen gevonden heb.

Hotels zou ik baseren op reviews op booking.com enz

Sarah B zei:

Bedankt! Dan zal ik het eens goed bekijken wat het goedkoopste uitkomt.
Nog reisplannen op het moment, Frado?

Legacy Member
De congé is op voor dit jaar. Eind augustus een weekend Budapest. Nog geen idee voor volgend jaar. Misschien terug Australië in het voorjaar of proberen voor west kust usa in juni/juli . Zal wat afhangen van wie er meekan enzo :)

Tah_b00nz0r

Kben opt moment onderweg naar denver se :) nog 1u45 te gaan. Voor zij die graag een blogske volgen en het nog niet wisten, onderaan in mn sig staat de url..

Tah_b00nz0r zei:

Have fun! :) Ik zal je blog 'ns bekijken

Squealer

Frado2005 zei:
Was ook een prachtige reis. Kan niet wachten om nog eens te gaan. Afstanden wel beetje onderschat. Echt soms uren rijden zonder eens een deftig stadje te vinden. Als het lukt graag volgend jaar opnieuw, hoewel westkust usa ook nog altijd knaagt:d (en daar kan ik aan de juiste kant van de weg rijden)

Doe Nieuw-Zeeland eerst eens. Kwestie dat ik uw blog terug wat kan volgen en ideetjes kan opdoen :p

En het is een goed excuus om zeker nog eens terug te gaan uiteraard :p

Mooie, gevarieerde route en ik denk nergens echt te weinig tijd...

Als je van Zion naar Page rijdt, probeer in het BLM office van Cannonville naar de wegcondities van de Cottonwood Canyon Road te vragen en rij zo naar Page. Zorg dan wel dat je een SUV hebt.

En als je in de omgeving van Mexican Hat bent en toch al Goosenecks State Park bezoekt, zéker doorrijden en de Moki Dugway omhoog rijden, en daarna links een gravelroad op naar Muley Point. Hier heb je geen SUV voor nodig en het uitzicht is fenomenaal.

Legacy Member
Bedankt voor je tips Squealer!!

We hebben geen SUV gehuurd, dus de Cottonwood Canyon Road zal niet lukken... Ik ga wel eens kijken naar de Moki Dugway en Muley Point. Ik had daar al wel van gehoord, maar ik wist niet dat we er zo dichtbij kwamen :)

KingNine

Legacy Member
Binnekort 3 weken roadtrippen door de West-Coast. Wat is nu de beste/handigste bagage; gewoon reiskoffers of sportzakken? We huren daar een jeep dus kan wel wat in.

Frado2005 zei:

Dan eerder Queensland of ben je dan van plan om naar de westkust te gaan als je naar Australië gaat?