Archief - Zuinige Core Duo setup (Mobo/hdd/cpu/PSU)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

piotke

Legacy Member
Zuinig dual core systeem.


PROCESSOR
Intel® Core™ Duo processor T2400
- 1,83 Ghz
- 2 Mb
- 667 FSB
http://processorfinder.intel.com/Details.aspx?ProcFam=2643&sSpec=SL8VQ&OrdCode=
==> nieuwprijs: 210 euro


MOEDERBORD
Asus N4l-vm dh
- Intel ViiV Technology
- Support Intel Core™ Duo Mobile CPU
- Support 65nm Dual-Core CPU
- Intel 945GM chipset
- Intel Graphics Media Accelerator 950
- Intel Gb LAN
- High Definition Audio
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=54&l3=0&model=1092&modelmenu=1
==> nieuwprijs: 110


Hitachi 60GB
-Hitachi Travelstar 5K100
-60GB
-2.5"
-5400 RPM
-8MB Cache
-Model : HST541060G9SA00
==> nieuwprijs: 50 euro


Seasonic Super Versatile 250W PSU
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=408
==> nieuwprijs: 50 euro


Totaal pakket nieuwprijs: ~420 euro
Richtprijs van 200 euro lijkt me haalbaar of stel iets voor.

Setup is zo goed als startklaar, juist nog ram en je hebt een voledige pc. Snelle setup, mogelijkheid tot overclocken vanuit bios en als sterke stroef, zeer zuinig, idle rond de 35-40 watt, stressed rond de 55-60 watt. Het is de voorloper van de conroe, dus ook zeer performant.
Om wat ideeen te geven:

http://hwbot.org/searchResults.do?d...nCpuFreq=&maxCpuFreq=&system=&minTotalPoints=

Er is een alu/koperen koeler op de cpu gemonteerd, samen met een 80 mm fan, op 5 volt. Onhoorbaar

AccuCore

Legacy Member
bodje150euro'kes

zit dit in een case?of heb je eventueel nog een CHEAPE case liggen die je erbij wil leveren mits kleine opleg?

piotke

Legacy Member
Ik houd het in mjin achterhoofd, maar het is net iets te weinig....

Zit momenteel niet in een case en heb er *denk ik* geen teveel liggen. Eventueel bij IPCS.be verkopen ze cases voor minder dan 20 euro.

piotke

Legacy Member
Hoogste bod is nu op tones, waar ik 150 euro krijg voor mobo/cpu/psu, dus zonder hdd.

piotke

Legacy Member
richtprijs, geen meeneem eh. BLijft nu nog 24 u open steen en sluit dan af. :)

piotke

Legacy Member
nop, niet direct, maar ik kan wel ram gaan halen bij forcom, 1 gig ddr2 kost amper 40 euro
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan