Archief - TK: nas-bakje met seagate 320 GBhard disk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

namreh

Legacy Member
Wegens totale reorganisatie van al mijn harde schijven, verkoop ik mijn nas-bakje. Dit bakje stond vroeger op de zolder vrolijk de hele dag te draaien en zorgde ervoor dat vanop alle computers de data bereikbaar was.

Ik heb er zelf een 320gb harde schijf (seagate Baracuda 7200) in geplaatst. De ventilator in het nasbakje is wat luidruchtig. Ofwel vervang je deze ventilator, ofwel schakel je hem uit ofwel plaats je de nas ergens op een verre plek (ik had hem zo op zolder staan, geconnecteerd met het oude thuis-netwerk).

gevraagde prijs = 75€
(natuurlijk wordt de harde schijf professioneel leeg gemaakt en dan spreek ik echt over leeg leeg leeg :-)
http://www.dailybits.be/media/1/20061119-NASW.jpg

Nas ondersteund dhcp, ftp, netshares, ethernet en usb... Via een webinterface te configureren en onderhouden.

Moes

Legacy Member
bod van 50 excl verzending
ik kan hier dus nog externe usbdrive aanhangen?

m-be

Legacy Member
kan ik de data beveiligen met een paswoord? ik gebruik osx btw, ik neem aan dat dat geen probleem is.

Teknyske

Legacy Member
namreh zei:
Wegens totale reorganisatie van al mijn harde schijven, verkoop ik mijn nas-bakje. Dit bakje stond vroeger op de zolder vrolijk de hele dag te draaien en zorgde ervoor dat vanop alle computers de data bereikbaar was.

Ik heb er zelf een 320gb harde schijf (seagate Baracuda 7200) in geplaatst. De ventilator in het nasbakje is wat luidruchtig. Ofwel vervang je deze ventilator, ofwel schakel je hem uit ofwel plaats je de nas ergens op een verre plek (ik had hem zo op zolder staan, geconnecteerd met het oude thuis-netwerk).

gevraagde prijs = 75€
[/url]

Nas ondersteund dhcp, ftp, netshares, ethernet en usb... Via een webinterface te configureren en onderhouden.

Hier interesse !

Heb je een linkje naar de site van de fabrikant (voor wat meer informatie) of anders linkje naar een review of zo ?

Is de LAN-aansluiting 10/100 of gigabit ?

Is die 75 euro de minimumprijs ?
Welk is de meeneemprijs ?

Mvg,
Teknyske

namreh

Legacy Member
de laatste firmware voor vista-ondersteuning staat erop (te vinden op http://www.aroundmyroom.com/index.php?s=landisk)

LAN-aansluiting is 10/100

leeg maken -> tooltje om 0 en 1 een paar keer overheen de hele disk te schrijven. :p

Externe hard disk is er volgens mij niet direct op aan te sluiten. Dat kan ik morgenavond even testen. USB-aansluiting is om de hard disk via usb-kabel te gaan aanspreken.

@Moes: yep 75€ is meeneemprijs. Enkel verzending moet er nog bij, maar ik denk niet dat het verstandig is een hard disk met de post te versturen... (woonplaats is sint-katelijne-waver, werkplaats regio mechelen-brussel, in het weekend rijd ik gerust even wat rond om hem ergens af te droppen ipv. de verzendkosten).

Moes

Legacy Member
ok bij deze dus verkocht, we regelen dit morgen verder via pm, ok?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan