Archief - [TK] Celeron 533, 196 MB ram

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chris_147

Legacy Member
Hey,

een computertje voor de kinders misschien?
Tower model met Celeron 533, 196 MB ram, 10 GB HD, CDRW HP9500, CDrom, geluidskaart en 15" monitor.
Draait nog redelijk Windows XP en Edubuntu.
Indien je interesse hebt, doe maar een bod, anders gaat het volgende week naar de kringloop...

Chris_147

Legacy Member
Ik durf het zo niet te zeggen, maar in mijn BIOS zag ik gisteren iets van P6BAP-AP, dat is waarschijnlijk een socket 370.
Hoe kan ik het verschil zien zonder CPU eruit te halen?

Chris_147

Legacy Member
Ik zal hem straks eens openschroeven, maar ben 90% zeker dat het socket370 is.

successor

Legacy Member
welke chipset ? een 533 laat een i440LX vermoeden , maar als het een i440BX chipset is , of een via apollo 133 is , dan kan je er tot een pentium 3 900 in steken, mits het moederbord een coppermine trekt, anders kan je maar tot celeron 733.

Chris_147

Legacy Member
How man, ik moet hier nog al wat moeite doen om dat pctje verkocht te krijgen ;)
Ik zal het straks proberen uit te zoeken, geen flauw idee.
Je hebt toch wel wat serieuze interesse dat ik al die moeite niet voor niets zit te doen?

Chris_147

Legacy Member
Ok, het is zeker een Socket 370.

Chipset kan ik niet zien, op de Northbridge staat een koellichaam met enkel ECS op.
Maar kennnelijk P6BAP-AP = P6BAP-A+
en die geeft op de ECS website:
http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Pr...ailid=197&DetailName=Manual&MenuID=52&LanID=0

In de manual staat:
This mainboard features the latest Elite ET82C693A/596B chipset. This is a very special mainboard which allows you to installl almost any kind of Intel Pentium-II/III processor.
En even verderop:
Using the Winbond W83977EF-AW I/O chip and the Intel BX chipset, ...

Ik hoop dat dit je wat helpt!

successor

Legacy Member
woon je in antwerpen stad ? misschien kan ik dan komen afhalen. qua verzending lijkt me het beter dat ik dan alles neem behalve de case en voeding.

in de monitor heb ik geen interesse

Chris_147

Legacy Member
Merksem, Bredabaan, dat is 20 minuten per tram vanaf het centraal station.

Je kan ook afhalen in Oud-Turnhout indien je wil.
Verzending zal wel wat kosten vrees ik.(zelfs zonder kast)

successor

Legacy Member
tzal beiden niet gaan.

ik ga hier een bod doen van €5 excl verzendkosten, verzending kost €4.3. voor de pc , zonder de kast , de voeding en de toren.

kost de verzending onverwacht toch meer, dan is het €8.6 en dan zal ik het verschil graag bijpassen.

Chris_147

Legacy Member
Sorry, maar ik heb weinig zin om voor 5 euro die computer uit mekaar te schroeven, in te pakken en ermee naar de post te lopen.
Dan draag ik hem liever naar het containerpark, daar verlies ik minder tijd mee.
Ik weet ook wel dat het oude rommel is, maar zo moet ik er wat teveel tijd in steken dat begrijp je ook wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan