Archief - [TH] Dedicated Server Ruimte...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frank112

Legacy Member
Hey Hallo,

over een week of 2 gaat mijn 1u colo server het rack in in Amsterdam met he doel om mn website te hosten.
Voor de rest doet hij eigenlijk bar weinig dus kunnen er wel meer mensen gebruik van maken.

Specs van machine:
Pentium4 2.4Ghz
1024mb DDR
300GB ruimte
100mbit lijn

Alles is dus mogenlijk omdat ik zelf ook niet veel van de kracht van het systeem gebruik. De apps worden wel door mij geinstalleerd.
De kosten hangt een beetje af van wat je wilt doen..dataverkeer zit op zon 22.50euro per 300gb

piotke

Legacy Member
- gegarandeerde uptime = ?
- welk os ? Databank mogelijkheden, ...

Frank112

Legacy Member
uptime.. tjah.. zoveel mogenlijk natuurlijk. host doet 99.9% geloof ik. het is voor mij ook belangrijk dat ie up is dus ik zal er zelfs in midden van de nacht mn bed uit voor gaan...

Win 2k3 en misschien later Debian Linux.

Databank?

piotke

Legacy Member
Draai je er databanken op, zoja welke. Kan wel interessant zijn daar tegenwoordig zowat alle sites wel gebruik maken van een databank....

Frank112

Legacy Member
Wtf is een databank?

Database bedoel je? Mysql? yeh draait erop.. alles kan geinstalleerd worden...

Desolation Angel

Legacy Member
uw 300GB ruimte, draait die RAID-1 of RAID-5 ?
worden er geregeld offsite backups gemaakt van de databases?
welke services zijn er op beschikbaar(php,PERL,ASP,Coldfusion,etc)?
is er ne mailserver?
hoe zit het me security?

Asshen

Legacy Member
Is dat allemaal legale software die je erop draait ?
Ik ben op zoek naar hosting voor een project, maar ik wil het wel allemaal proper en legaal.

Nodig:
Windows server
ASP.NET 2.0
SQL Server 2005

Frank112

Legacy Member
de 300gieg is 1x 40gb en 1x 250gb en word elke dag een backup gemaakt van belangrijkste bestanden (htdocs,mysql data enz)

Nog een keer.. het is mn eigen bak en ik kan installeren wat je helemaal zelf wilt.

Mailserver draait er ook op.

je security.. tjah.. Hij is zo goed mogenlijk beveiligd natuurlijk.. zowiezo antivirus en firewall...

Asshen: ;)

DreamWearl

Legacy Member
wa noem jij "zo goed mogenlijk beveiligd natuurlijk" ?

hoe de configuratie van alles (eigen dns, mail, ....)?
komt er config util op voor de user?
of alles via u?
....

prijsvoorbeeld?

Frank112

Legacy Member
Ik ben geen bedrijf ofzo.. ik doe dit voor de lol...
Ik wil ook niet dat ie gehacked word ofzo dus beveilig ik em zo goed als ik kan.

Ook geen config stuff tenzij je zelf wat wilt draaien... alles is mogenlijk alleen ben ik de gene die het installeerd.. omdat het anders een rommeltje wordt.
Een mailserver word er al gedraait(Kerio) die met meerdere domeinen tegelijk overweg kan.

Je krijgt je eigen IP.

passero

Legacy Member
En gij kunt alle installaties doen?
Als je bijvoorbeeld een tomcat server wilt of een SQL (ook die laatste is niet zo moeilijk)
maar sommige app's of servers zijn verdomd moeilijk te configureren, tomcat is nu ook niet van de simpelste :s

piotke

Legacy Member
Kan je eventueel een test account maken nu ?

Zodat gebruikers toch de snelheden en pings kunen testen.

Frank112

Legacy Member
zoals in mn post staat is de colo nog niet online maar je kan pingen en testfilen hiernaartoe (zelfde datacenter):

ping: AMS1.customers.xs-24.com

test: http://test.web01.xs-24.com/100mb.bin


edit:
- 1.000 Mbit Interoute (Transit).
- 1.000 Mbit JoinTransit (Transit).
- 1.000 Mbit Cogent communications (Transit).
- 1.000 Mbit Telia NL (Transit)
- 1.000 Mbit NL-ix & OpenPeering (Peering).
- 1.000 Mbit AMS-ix (Peering).
- 1.000 Mbit Eweka (private peer).

Kwertie

Legacy Member
Je bent geen bedrijf zeg je zelf, dus dit doe je eigenlijk "in't zwart", er is niks aangegeven, want hier wil je een dienst verkopen -> mag dus niet
Als ik toch aanneem dat je een bedrijf bent, mag dit hier ook niet, want 'winkelverkopen' mag hier niet...

Als 't geen van beide is maak je duidelijk dat hier geen legale software voor wordt gebruikt, dus...

... ben ik genoodzaakt dit te sluiten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan