Archief - TCCD 431 DC 1Gig kit - DDR630 tested!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

OneyedK

Legacy Member
Het gaat hier om een 2*512MB OCZ Platinum rev.2 kit van de eerste generatie. Winkelgarantie is er niet meer op, OCZ lifetime (10jaar) warranty wel.

Hoe weet ik dat het echt TCCD 431 is? Ik heb zo twee kits gehad, van één ervan werden de HSP's verwijderd. Naakte kit is reeds verkocht.

Reden van verkoop: geen AMD-systeem meer en dus ook geen DDR meer vandoen... (:D tijd voor een lekker setje DDR2-8000UL:D )

Some pics and results:
--> getest samen met Thorgal en zijn Opteron 148

Test "rig":
http://users.pandora.be/kastaar/HO/tccd 431/testOpteron.JPG

Memtest op DFI: (toen geen tijd om windows te installen)
http://users.pandora.be/kastaar/HO/tccd 431/DDR600.JPG
http://users.pandora.be/kastaar/HO/tccd 431/DDR630.JPG

Full install op ASUS A8N SLI Premium: (Installed op 300x8 2.5-3-3-7)
http://users.pandora.be/kastaar/HO/tccd 431/A8N315x8.JPG

Needless to say dat je dergelijke ram niet meer in productie of winkel zal vinden... (de 431 staat voor week 37 van 2004!!!, latere versies vroegen meer vDimm en clockten lager)
Hoogste scores steeds op 2.75Volt actual measured voltage (2.7 in ASUS bios, 2.8 in DFI bios).

Beginprijs: €160
Meeneemprijs: €200

Afhaling te Muizen krijgt voorrang.
Mensen die opsturen verkiezen, gelieve te bieden exclusief aangetekende verzendingskosten, verzendingskosten zijn te laste van de koper.
(sorry, dit soort materiaal stuur ik alleen aangetekend op)

Meer info? Vraag maar raak... (ik kan wel niks meer testen, mobo is al verkocht en Thorgal heeft z'n schitterende Opteron alweer mee:cry: )

duploxxx

Legacy Member
voor die prijs gaat ge toch wat degelijkere ramtesten moeten voorleggen vrees ik.... enkele loops memtest op test 5 zeggen niet veel. dat doe ik zelfs op 322 2.5-4-3-7 meer dan 20 loops. ook al hebde 2 kits gehad toch hebde geen zekerheid dat het 431e zijn.....

duploxxx

JeyTee

Legacy Member
toevallig interesse in ruil met CORSAIR TWINX Matched DDR 1024MB (2x512MB) 400Mhz PC3200 CAS2 HSP + opleg?

OneyedK

Legacy Member
Sorry JeyTee, als het DDR2 was zou ik het nog wel overwegen...

En duploxxx, aan DDR600 2.5-3-3-7 heeft die echt wel maanden 24/7 gedraaid hoor, no worries... De results op de A8N SLI Premium zijn trouwens ook vrolijk in Windows genomen zonder frills...
En ter Info, de leverancier in kwestie heeft toen 10 identieke kits in stock gehad, rechtstreeks geleverd door OCZ.
IS tccd 431. Dus discussiêren hierover is zinloos, tenzij je wil bieden en nog extra info nodig hebt.

thorgal0319

Legacy Member
duploxxx zei:
voor die prijs gaat ge toch wat degelijkere ramtesten moeten voorleggen vrees ik.... enkele loops memtest op test 5 zeggen niet veel. dat doe ik zelfs op 322 2.5-4-3-7 meer dan 20 loops. ook al hebde 2 kits gehad toch hebde geen zekerheid dat het 431e zijn.....

duploxxx

"Toevallig" was ik erbij toen die latten getest werden ('t was immers op mijn materiaal voor de rest ;) ).
Ik kan bevestigen wat oneyedK schrijft, en meer nog. Ik heb van die TCCD 431 zonder heatspreaders en even "toevallig" waren alle instellingen op het moederbord en de behaalde resultaten 2.5-3-3-7 en 2.5-4-3-8 tot op 1Mhz na dezelfde, dus ik denk wel dat we van hetzelfde type ram kunnen spreken. Bovendien waren zijn en mijn latten binnen de 14 dagen bij dezelfde shop gekocht...
Wat "oneyedk" (of K*) niet vermeld heeft is dat de ram ca. 1,5uur memtest heeft gedraait op DDR640, en dan een error (1 enkele :doh: ) gaf in test 7 (daarom hebben we daar ook geen foto van). Op DDR630 is er echter zelfs in windows geen probleem dus je kan toch wel zeggen dat het vrij goeie ram is :niceone:

OneyedK

Legacy Member
Genoteerd... Ben je een afhaler of een opstuurmens?

'k Zal nu vrijdag om 17.45 afsluiten...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan