Archief - Samsung-RAM, USB2.0-stuff, externe HD, wifi, hd-cooler, pcmcia-adapter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BMF|Johan

Legacy Member
Tijd om mijn kamer nog eens wat op te ruimen, en mijn nakrekening terug wat te vullen, zodat ik weer nieuwe dingetjes kan kopen ;)

1. Samsung PC3200-DDR-RAM
Ik heb 6 latjes van 512MB en 3 latjes van 1GB. De latjes zijn allemaal nieuw, enkel een keer in mijn PC gestoken om te testen, om achteraf problemen met kapotte latjes te vermijden. De fabricatie-datums van de chips gaan van 537 tot 549, dus allemaal van de tweede helft van vorig jaar. Ik heb de latjes getest op 200MHz 3-3-3-8 (SPD), en ook even (2 à 4 passes op memtest #5) op 250MHz 3-4-4-8, en daar slaagden ze allemaal in, dus die latjes zullen zonder probleem werken. Gezien de hoeveelheid heb ik er mij niet mee beziggehouden om het maximum OC-niveau te zoeken van elk latje.
Dit zijn UCCC-chips van samsung zelf, de kenners zullen weten dat deze UCCC-chips tegenwoordig gebruikt worden in de betere geheugenmodules van OCZ, Geil,... waar ze van de fabriek uit worden goedgekeurd voor snelheden tot 275MHz (DDR4400!), deze latjes zijn dus zeker beter dan "el cheapo" ;)
Prijzen: (zowel minimum als meeneemprijs, exclusief verzending)
1 Latje van 512MB: 40 euro (dus 2*512MB voor 80 euro)
1 Latje van 1GB: 90 euro.
Als je 2*512MB wil voor dual-channel, vermeld het dan even, dan zoek ik twee latjes van dezelfde stepping en indien mogelijk van dezelfde week.


2. USB 2.0-stuff
Alledrie nog nieuw in de verpakking, enkel er uit gehaald voor de foto. Liefst wil ik deze drie dingen tesamen verkopen. De meeneemprijs voor het pakketje is 25 euro.

3. Edimax WiFi-kaart
Zie www.johanlemaire.be/tekoop/IM004082.jpg Nieuw, nog in de originele verpakking. Minimumprijs: 15 euro, meeneemprijs: 20 euro.

4. PCI naar PCMCIA adapter
Zie www.johanlemaire.be/tekoop/IM004083.jpg Nieuw, nog in de originele verpakking. Minimumprijs: 15 euro, meeneemprijs: 20 euro.

5. HD-cooler
Zie www.johanlemaire.be/tekoop/IM004068.jpg Nieuw, nog in de originele verpakking. Minimumprijs = meeneemprijs = 5 euro.


6. Lotje heatsinks
Zie www.johanlemaire.be/tekoop/IM004073.jpg en www.johanlemaire.be/tekoop/IM004074.jpg. De rechtse fan zit er ondertussen niet meer bij. Doe een bod.

7. ISA-stuff
Voor de nostalgici, doe een bod:


Nog wat praktische zaken:
* Bieden gebeurt uiteraard in deze thread, ik beslis aan wie ik verkoop.
* Opsturen kan, op risico van de koper, bieden exclusief! Afhalen kan ook.
* Ruilvoorstellen zijn welkom.
* Bieden onder de minimumprijs heeft geen zin.
* Ik sluit waarschijnlijk ergens eind deze week af. Meeneemprijs is meeneemprijs uiteraard, en als een ander bod mij aanstaat is het ook weg.
* Hou het tof! :niceone:

BMF|Johan

Legacy Member
Bl4ckH4T: minimumprijs voor 1 latje is 40, voor 6 stuks is dat 240, dus 180 vind ik te weinig.
Cranox: Ik heb nog een AGP-bordje, dus met die ruil ben ik niets...

BMF|Johan

Legacy Member
Vinteg: zoals de meeste USB-hubs werkt die voor aparaten die niet te veeleisend zijn wel zonder adapter. Er zit wel een adapter bij voor als je teveel aparaten wil aansluiten die stroom vragen (scanner, externe HD,...)

Bl4ckH4T

Legacy Member
BMF|Johan zei:
Bl4ckH4T: minimumprijs voor 1 latje is 40, voor 6 stuks is dat 240, dus 180 vind ik te weinig.
Tot 200 wil ik gaan. Anders kan ik ze evengoed nieuw halen, dan kost het mij 250.

Deadelus

Legacy Member
Bl4ckH4T zei:
Tot 200 wil ik gaan. Anders kan ik ze evengoed nieuw halen, dan kost het mij 250.

Moet je wel een linkje geven naar een site waar er ram te vinden is voor minder dan die prijs.

Want denk dat je met de meeneem van hem per latje nog 5 euro onder nieuwprijs ligt (niet dat dit spektaculair is) maar hij blijft eronder.

Greetz

Bl4ckH4T

Legacy Member
www.forcom.be:
Elixir DDR 512MB PC 3200 € 35.95 => 210 voor 6
Twinmoss DDR 512MB PC-3200 € 38.95 => 233 voor 6
Kingston DDR 512MB PC 3200 € 42.95 => 252 voor 6

Bij deze vervalt mijn bod van 200, maar blijft dat van 180 wel gelden. Inclusief verzending dan wel.

BMF|Johan

Legacy Member
Dit is Samsung-geheugen, dus jouw vergelijking met Elixir, twinmoss en Kingston gaat niet op.
Deze latjes deden vlotjes 250MHz, enkele heb ik derstraks verder getest, en een van de twee latjes die ik verder testte graakte al op 270MHz, ik denk niet dat die goedkopere latjes die jij aanhaalt dat kunnen...

Jouw bod van 180 incl. aanvaard ik niet.

Bl4ckH4T

Legacy Member
Twinmos en Kingston hebben dikwijls ook UCCC chips. You do the math...
Maar soit, dan ga ik er wel nieuwe halen. :)

BMF|Johan

Legacy Member
Bl4ckH4T zei:
Twinmos en Kingston hebben dikwijls ook UCCC chips. You do the math...
Maar soit, dan ga ik er wel nieuwe halen. :)
"dikwijls"?
Hier zitten er ZEKER op. Neem de kans dat je op die andere UCCC hebt en do the math...

chris7ophe: genoteerd. Het is onder de minimum/meeneemprijs, dus laat ik het nog even open tot donderdagmiddag. Als je ze dringend nodig hebt, kan je ze voor 5 euro meer "nu" komen halen...

BMF|Johan

Legacy Member
omhoog \o/

Stand van zaken:
2*512MB voor 75eur voor chris7ophe
HD-behuizing voor 10eur voor Snakie
1*1GB voor ne vriend.
Voor deze dingen wordt er donderdagmiddag (12u) afgesloten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan