Archief - Quad Xeon server PE6600

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bielie666

Legacy Member
Systeem werkt perfect... kan evt weg wegens aankoop nieuwe hardware.


4 keer XEON MP 2.0GHZ/2MB L3 CACHE (hyperthreading capable)
10 GB ECC DDR RAM in totaal (8 x 1GB, 4 x 512MB)
Verscheidene SCSI controllers:
* 1 keer Adaptec AIC-7892P U160/m (Onboard)
* 2 keer Adaptec SCSI 39160 Controller card (PCI-X)
* 1 keer PERC 3/DC Dual Channel PCI-X RAID kaart met 128MB RAM (+batterij backup)
Verscheidene SCSI disks
* 6 keer Ultra-SCSI 320 15k rpm 73GB (hot swappable)
* 2 keer Ultra SCSI 320 10k rpm 146GB (hot swappable)
2 Gigabit netwerkkaarten onboard (Broadcom NetXtreme)
1 Gigabit Intel PCI-X Server kaart (Intel 82545GM chipset)
3 Redundante voedingen van 600W per stuk
24 speed IDE CDROM drive + Floppy disk

Dell Enterprise Gold (24x7,4 hour on-site) ondersteuning voor het systeem (voedingen, systeembord, cpu's, behuizing, ventilatoren...) tot begin januari 2008. Dit omvat niet de harddisks en geheugen omdat deze naderhand zijn gewijzigd tov de originele configuratie.

Er zijn ook Dell Rapid Rails bij voor montage in een Dell rack (vermoedelijk werkt dit ook voor andere racks)

Meer specs staan op http://www.dell.com/downloads/global/products/pedge/en/66x0_specs.pdf


Prijs: 1100 euro

Af te halen in Leuven of ik kan deze ook komen brengen tegen een kleine kilometervergoeding.

Frizzly

Legacy Member
FUcking hell... moest ik het geld hebben... direct! Helaas zit ik een beetje in geldnood :(

FEW

Legacy Member
puur uit interesse, hebt ge een superpi test met die pc gedaan? :)

Bielie666

Legacy Member
Gothrek zei:
op basis van northwood core toch e?

Dit is wat /proc/cpuinfo zegt in linux:
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 15
model : 2
model name : Intel(R) XEON(TM) MP CPU 2.00GHz
stepping : 2
cache size : 2048 KB

Ik vermoed dat dit een Prestonia of Galattin is. Beide zijn gebaseerd op de Northwood core en presteren aanzienlijk beter dan Foster.

Foert

Legacy Member
zou je disks apart wegdoen?
bv. die 146Gb's en zo ja, voor welke prijs dan ?

Bielie666

Legacy Member
Foert zei:
zou je disks apart wegdoen?
bv. die 146Gb's en zo ja, voor welke prijs dan ?

Ik heb nog een aantal 146GB disks liggen met een 68p-LVD aansluiting indien je daar interesse voor zou hebben?

Indien je toch liever 80p-SCA zou hebben, kan ik daar ook wel eens voor kijken om die uit de serverconfig te halen.

Qua prijs dacht ik aan een 60tal euro/stuk...

Voor 12 euro (naftvergoeding) breng ik ze zelf naar Tisselt op een moment dat je past. Als alternatief kunnen ze ook afgehaald worden in Leuven.

metalleke

Legacy Member
Is die 7U hoog?
Hoeveel Ampere verbruikt ie, idle & load?

Bielie666

Legacy Member
metalleke zei:
Is die 7U hoog?
Hoeveel Ampere verbruikt ie, idle & load?

Het chassis is idd 7U

Qua vermogen heb ik met de bovenstaande configuratie (4cpu,10ram,8hd) een verbruik gemeten van 430W als ik boot in knoppix en laat idlen.

Verbruik onder belasting kan ik vanavond wel eens meten

XerberuZ

Legacy Member
ook intresse in een paar schijven . heb je nog 15k disks op overschot ?
in elk geval al een bod anders van 150 op 3 146 gb disks afgehaald tijdens kerstverlof .

evntueel intresse in qtek 9000 gsm ? of waterkoeling syteem?

Bielie666

Legacy Member
SuPeRFunk zei:
Hoe is het geluidsniveau?

Ik heb geen geluidsmeter, maar het is wat je van zo'n type server typisch kan verwachten (volume stofzuiger :D). Qua ventilators tel ik er op het eerste zicht een 9tal fans (92mm of groter).

Bielie666

Legacy Member
In verband met de vragen over losse hd's:
Hierover zal ik straks of morgen een nieuw topic openen...

Ik heb in elk geval al 2 146G 10K schijven 68p-LVD, en 2tal 74G 15K 80p-SCA disken en 2 Adaptec 39160 controllers

Bielie666

Legacy Member
Ahja... indien 1100 euro te veel lijkt voor deze server, doe maar een redelijk bod en dan zien we wel of we er uitraken :-)

SuPeRFunk

Legacy Member
Zou je voor wat zelfgemaakte foto's kunnen zorgen aub?

Greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan