Teemto
Legacy Member
Was wel wat interesse, maar wss te hoge prijs. Vandaar minimumprijs van 110€ i.p.v 150€.
Bij deze doe ik mijn phase change weg, (met spijt in het hart) wegens te weinig tijd.
Ik heb deze destijds gekocht van piotke. Initieël was hij van Jort.
Ik heb de 'plank' omgebouwd tot propere case.
Deze staat op wieltjes (zodat het gemakkelijk te verzetten is) en het deksel kan open scharnieren.
De originele 120mm fan is vervangen door heavy duty stuff
Let wel deze werken normaal op 48VDC. ik heb ze getest met een modeltreintransfo tot 22V. De koeling van de phase change (onbelast) was gemeten op -30°C (maar ik zal dit, dit weekend nog eens testen) met de fans op 22V. Als ze op de volle 48V draaien is het nog lager.
1 fan koelt de rad, de andere de compressor zelf.
Wat moet er nog aan gebeuren.
- Achteraan een gat maken voor een netsnoer aansluiting.
- Een 48V voeding. Fans verbruiken niet veel dus deze hoef niet zwaar te zijn. Mooiste zou een DIN rail versie zijn maar deze zijn vrij duur. Je kan dus ook een modeltreintransfo gebruiken.
- Op het deksel gaatjes maken met afstandsbusjes om een moederbord op te monteren.
That's it.
- Als gevorderde extra zou je ook nog een Carel controller kunnen inbouwen zodat je de temp kan aflezen (via sensor) en de PC voeding kan aanschakelen (vb. eens een min. temp op de evap is bereikt).
Daar de case vrij exclusief is (je gaat er niet snel één gelijkaardige vinden) is de minimumprijs 110€. Wat trouwens nog steeds minder is dan wat ik er voor betaald heb. 't is zoals gezegd met spijt in het hart daar ik er toch wat uurtjes aan gebricolleerd heb.
Enkel afhaling natuurlijk (te Deurne of Duffel).
Foto's hier :
www.teemto.be
Komt ook op Tones.
Originele thread :
https://www.beyondgaming.be/archive/computer.104/phase-change.540289
Bij deze doe ik mijn phase change weg, (met spijt in het hart) wegens te weinig tijd.
Ik heb deze destijds gekocht van piotke. Initieël was hij van Jort.
Ik heb de 'plank' omgebouwd tot propere case.
Deze staat op wieltjes (zodat het gemakkelijk te verzetten is) en het deksel kan open scharnieren.
De originele 120mm fan is vervangen door heavy duty stuff
Let wel deze werken normaal op 48VDC. ik heb ze getest met een modeltreintransfo tot 22V. De koeling van de phase change (onbelast) was gemeten op -30°C (maar ik zal dit, dit weekend nog eens testen) met de fans op 22V. Als ze op de volle 48V draaien is het nog lager.
1 fan koelt de rad, de andere de compressor zelf.
Wat moet er nog aan gebeuren.
- Achteraan een gat maken voor een netsnoer aansluiting.
- Een 48V voeding. Fans verbruiken niet veel dus deze hoef niet zwaar te zijn. Mooiste zou een DIN rail versie zijn maar deze zijn vrij duur. Je kan dus ook een modeltreintransfo gebruiken.
- Op het deksel gaatjes maken met afstandsbusjes om een moederbord op te monteren.
That's it.
- Als gevorderde extra zou je ook nog een Carel controller kunnen inbouwen zodat je de temp kan aflezen (via sensor) en de PC voeding kan aanschakelen (vb. eens een min. temp op de evap is bereikt).
Daar de case vrij exclusief is (je gaat er niet snel één gelijkaardige vinden) is de minimumprijs 110€. Wat trouwens nog steeds minder is dan wat ik er voor betaald heb. 't is zoals gezegd met spijt in het hart daar ik er toch wat uurtjes aan gebricolleerd heb.
Enkel afhaling natuurlijk (te Deurne of Duffel).
Foto's hier :
www.teemto.be
Komt ook op Tones.
Originele thread :
https://www.beyondgaming.be/archive/computer.104/phase-change.540289