Archief - IBM Thinkpad T43p

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Desolation Angel

Legacy Member
Vermits ik wens over te schakelen naar een MacBook Pro na lange tijd x86 OSX gedraaid te hebben wens ik mijn Thinkpad T43p te verkopen

Raw specs

Intel Pentium-M 2Ghz
ATI FireGL Mobility V3200 128MB PCIe
1GB DDR-2
60GB 7200RPM
15" TFT 1600*1200
Fingerprint reader security
Thinklight & trackpoint & touchpad
DVD Writer
Gigabit Ethernet
Intel Pro/Wireless 54Mbit & Bluetooth 2.0 van de long-range class
Superlicht & zeer dun
Extreem stevig, scherm is het dikste stuk van de laptop en is voorzien van een volledig titanium shell. Kensington lock slot is puur titanium met een plastic cover
Gaat met downvolten via CHC tot bijna 4u mee op batterij op hoogste brightness onder licht gebruik, dit is met de 6cell batterij. Een 9cell die je kan bijkopen zou nog tot 60% langer meegaan.
Het 1600*1200 display is een visuele lekkernij om mee te werken. Het is hier echt een mobiel workstation met high quality materiaal, je kan van recht vanboven op het scherm kijken ZONDER enige verkleuring. Het keyboard is spillproof en de toetsen zijn enorm ergonomisch gevormd voor een ongekend typgemak(dit klinkt als zever en verkoperspraat, maar ik kan je verzekeren dat ik liever op mijn Thinkpad typ dan op mijn logitech keyboard. De knoppen zijn zeer zacht en correct van aanslag, en hebben een aangename vorm)

De laptop is buiten enkele slijtagevlekken op het keyboard en de housing(is een matte ruwe behuizing en deze wordt makkelijk 'gladder') in perfect nieuwstaat. De laptop wordt bij aankoop compleet gereset naar OutOfTheBox systeem via het IBM ThinkVantage rescue system.

Meer info hier te vinden : http://www5.pc.ibm.com/europe/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_UC3F8xx?OpenDocument

De laptop is ook voorzien van het IBM Embedded Security Chip System, meer info hier te vinden : http://www.thinkwiki.org/wiki/Embedded_Security_Subsystem

Prijs bij IBM : 3899EUR

Mijn minimumprijs : 2250EUR


De laptop wordt geleverd met factuur op UW naam, vermits ik deze verkoop uit mijn bedrijf uit. Hij geniet nog garantie tot midden 2008 van het type next business day on site. Er is ook nog Ethias Full Omnium verzekering op tot september 2006.

NonDotZer0

Legacy Member
ff :offtopic: voor te downvolten, is dat rightmark cpu utility dat je dervoor gebruikt?

ZMarre

Legacy Member
Dit ding is echt fabelachtig, zonder te zeveren. Heb mij zelf een tijd geleden een T41 gekocht, en die dingen zijn echt kriminele laptops, niet normaal.

MAAAAAARRRRR...

Het grote probleem is dat consumenten daar meestal het geld niet voor hebben. Dit zijn notebooks voor professionals, niet voor de gewone thuisgebruiker, die koopt zich wel een bucht-acer want die zien er veel beter uit (:doh: ). En professionals kopen bijna nooit tweedehands dusja. Ik vrees dus dat je hem spijtig genoeg voor deze prijs nooit wegkrijgt (althans niet op dit forum) :sad:

Desolation Angel

Legacy Member
Bwa, em is quasi nieuw in staat dus second hand kunde em buiten het feit da ge hem van mij koopt ni noemen.
Ge krijgt er ook een officieel factuur op naam bij, BTW nummer is ook geen probleem.
De garantie gaat gewoon over naar u alsmede de verzekering want die zijn beide machinebound. Als professional maakt ge in feite geen 'verlies' door em van mij te kopen, buiten da ge meer dan 1000EUR 'kortin' krijgt op een quasi nieuw masjien.

Dees is inderdaad een beest van ne laptop, ik werkte der liever op als op mijn dual xeon workstation. Ma ik ben zo gebeten door OSX sinds een maand of 2 da ik echt wil overstappen naar mac. Dus me enige spijt int hart moet den Thinkpad gaan voor ne MacBook vermits ik nen iBook ni zie zitten.


Het laptopke is altijd schoon gesoigneerde geweest, ik wil nu ni zeggen dak em elke avond een verhaalke voorlas enzo, maar dieje zat in een degelijke laptoprugzak als em getransporteerd werd en heeft op school nooit veel op accu moeten werken dus daar is ook ni veel sleet aan.

De prijs is misschien hoog ja, maar alleen die garantie is al enkele honderden euro's waard. Tis en blijft nu eenmaal nen IBM en die kwaliteit kost geld. Mijn vader verklaarde mij ook zot da ik 3 keer de prijs van nen Acer wou betalen, tot dieje laptop hier arriveerde. Toen verstond em wel waar dieje meerprijs in stak.

faselna

Legacy Member
Gamer zei:
nu moet jij me even vertellen waarom Acer bucht is ?


IBM is niet beter dan Acer en soms is het andersom :)


Vroeger was het zo maar tijden zijn veranderd heb al veel IBM's uit elkaar gahaald en acer en nog andere merken en weet goed wat er allemaal in zit .


1 ding een IBM is sterk dus als je hem vaak moet vervoeren is een IBM super .

Bij wijze van spreken je kan hem laten vallen en dan zal die nog werken :)

Succes met de verkoop mooi ding

Kwertie

Legacy Member
lysopac zei:
Ter informatie : ik las dat je student was in je tekst !!!

Deze laptop wordt aan studenten aangeboden tussen 1700 en 1800€.

Begin maar eens je prijs aan te passen.

En Acer is ook top , zijn voor de meest verkocht laptops ter wereld , normaal
dat er eens een foutje aan is.
Ik denk dat'k je gelijk moet geven
Als ik naar het profiel kijk van de threadstarter, is hij 19j.
Die laptops zijn idd toevallig exact dezelfde als die in onze school die idd aan die prijs verkocht worden. Een eigen bedrijf zoals je zegt als 19-jarige? Kan idd zijn, maar 'k zou toch graag willen weten wat voor één.
Dat je zelf een factuur uitschrijft kan ik best begrijpen want je wil proly niet dat de koper ziet welke prijs jij hebt moeten betalen :p ?
Als ik toch geen gelijk zou hebben wil ik mij zeker excuseren, maar ook die garantie enzo kon je erbij nemen in onze school, dus dat is nu niet per sé hét argument.

/edit:
Dit neemt zeker niet weg dat die laptop die "aankoopprijs" nog steeds waard is, IBM's zijn nog steeds "kwaliteit". Acer is idd iets minder goed gebouwd, maar zijn zeker hun geld waard.
De discussie over Acer<>IBM zou ik hier graag achterwege laten, het is immers een verkoopsthread, eventjes wachten op de reactie van de threadstarter, kheb enkele posts verwijderd om het proper te houden, hopelijk vindt niemand dit erg :).

calimero

Legacy Member
1700 nieuwprijs? Ik denk dat de prijs heus wel hoger zal gelegen hebben. Ik kochtte mijn IBM bij signpost voor die prijs (met 3 j garantie) en dat was een r51 dus slechter model. Dit is wel 1.5jaar geleden

Desolation Angel

Legacy Member
Wij verkopen Computeronderdelen en Network Solutions (das mijn afdeling) en mijn vader verkoop Muziekinstrumenten, doet aan PA installaties en Event organising. Dat verzekeringslabel is inderdaad van dezelfde verzekeraar, maar dat is vrij logisch vermits Ethias de enige is bij mijn weten die deze polis levert voor mobiele apparatuur.


Vergeet ook niet : bij acedemicshop is em met een 5400RPM harddisk, niet met een 7200RPM. Tis inderdaad een heel schone geste voor studenten da ze zo met de prijs stunten, maar als bedrijf zijt ge daar ni direct iets mee want die moeten em wel bij IBM of ne reseller kopen. En dar gaan ze ni rap onder de 3800EUR

Kwertie

Legacy Member
Zoals beloofd, mijn excuses ;).
Het is inderdaad een laptop die gericht is voor professionele gebruikers, die op onze school waren ook 7200rpm dacht ik, soit,
Als je wil, verwijder ik een deel van de posts & vat ik alle relevante informatie samen in één post, indien je dit wil, stuur me dan een PM ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan