Archief - D-LINK Switch Ethernet 5 poorten 10/100Mb DES-1005D

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bibawa

Legacy Member
Vandaag alles ontvangen, in perfecte staat dingen werken nog. Ik zal net als u die doos terug recycleren :p

itraders volgen - als ik weet hoe het macheert -

Fartman

Legacy Member
thx :) itrader voor jou ook :)

en hierbij mn 50ste positieve itrade gekregen vs 0 negatieve :p

bibawa

Legacy Member
Sorry, but you must wait until 4 oktober 2007 at 19:07 before you can rate this person again.

Dus kheb ze nog nie kunnen geven, twerkt precies weer goed, volgens mijn klok ist al 19:17

Svenny007

Legacy Member
Fartman zei:
met een switch kan je internet verdelen over meerdere pc's

dus je sluit de hoofdkabel aan op de switch en kunt zo 5 pc's voorzien van internet

mail stuur ik morgen, morgen vroeg op en ga in mn bedje kruipen :)

bibawa zei:
Correctie: 4 pc's want 1 poort gebruik je voor je hoofdkabel :D

Ik zal de mail wel krijgen !

werkt dit dan zoals een router ? of moet je nog 4 ip's krijgen van telenet dan als je hier 4 pc's aan hangt ?

Fartman

Legacy Member
werkt ongeveer zoals een router, een router is gewoon een iets meer ingewikkelder apparaat (netwerk beveiligen /TCP/IP packets)

een router werkt als tussenstation, een switch als verdeler

Nee geen meerdere ip's nodig

gewoon internetkabel aansluiten op switch en je kan 4 pc's aan deze switch hangen die dan internetkrijgen :)

videast

Legacy Member
ben verre van een specialist, maar ik denk dat dat niet klopt.

Aangezien een switch in tegenstelling tot een router geen IP adressen uitgeeft, zou ik niet weten waar je tweede, derde en vierde PC hun IP zullen halen indien je breedband modem maar 1 IP geeft. Alles hangt af van welk type abo je hebt bij bv telenet. Het oude MONO abo geeft je maar 1 IP, dus met een switch ertussen blijft dat 1 IP. Andere types ABO's hebben wel meerdere IP's.

Wel opletten als je via een switch je netwerk tussen je PC's gaat beginnen opzetten. Aangezien er geen router tussenzit (die bescherming geeft naar de buitenwereld) stel je je zeer "open" op naar de buitenwereld. Voor dergelijke toepassing is een router toch wel aangewezen.

bibawa

Legacy Member
Met telenet kan je maximaal het aantal computers aan een switch hangen als ips je toegedeeld krijgt van telenet, dit kun je omzeilen door eerst een router achter je modem te hangen en dan een switch, op deze modem dhcp op te zetten en dan kun je oneindig veel pc's aan je switch hangen (zelfs switchen achter switchen hangen is dan geen probleem meer!)

Een switch kan je eigenllijk het beste vergelijken met een verdeeldoos.

Tegenwoordig heb je ook router switchen die doen het alletwee.

Guardian-X-

Legacy Member
Switch is aangekomen en werkt perfect. Snelle verzending en goede verpakking
( her en der wel gebruikssporen enzo maar niks serieus :) )

Switchke is al in gebruik :)

Heb je Itrader +1 gegeven ( als je dit ook even wil doen ? thx :) )

Fartman

Legacy Member
done :)

gebruikersporen zijn minimaal he, mss licht krasje op de achterkant ofzo

Bij Willie is er 1tje waarvan er op de achterkant nog wat plakband residu ophangt, maar dit is er af te krabben en waarvoor dan ook mn excuses

verzending by willie was dan ook 8.60€ en heb hem maar 4.30€ aangerekend :)

agent #2

Legacy Member
voor mij ook eentje graag, met verzending. PM je me even je gegevens dan?

Fartman

Legacy Member
ok :) ga vanavond zien of ik nog verpakking materiaal heb :) laat jullie dan iets weten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan